[S] silnik 1.6 dohc z poloneza EFI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ponieważ dobiega koniec budowy nowego motoru, przymierzam się do sprzedania swojego 1.6 DOHC 8v , jeżdżącego obecnie w polonezie EFI.
Zatem konkrety:

Dół silnika pochodzi z fiata Reaty 100S na garbatych tłokach 8mm , kupiony od kania_ jakieś 3-4 lata temu. Głowica pochodzi z fiata 132 wraz z wałkami, jeden z dekli pochodzi z lancii bety z napisem Lancia.

Silnik ma wtrysk paliwa - kolektor ssący z tempry, wtryskiwacze ok 198cc3, przepustnica fi55 z fiata tempry.

Kolektor wydechowy pochodzi z bmw 1.8is , z flanszą dorabianą, gniazdo sondy, rury schodzą sie na rurę fi 55, do silnika mogę dołożyć dwa kolanka z początku wydechu.

Termostat oraz obieg wody - termostat jest z fiata 16v zamocowany bezpośrednio na kominku , wyspawana rurka do pompy wody z FWD do zamontowania w RWD.

Koło pasowe pochodzi z poloneza GLI - 6+1 ząbka, czujnik wału z forda.
W skład zestawu NIE wchodzi podstawka pod chłodnicę oleju oraz cewki z VW znajdujące się na świecach. Mogę dorzucić do silnika jedną pojedynczą cewkę z 4 kablami.Kółka rozrządu są zwykłe z lancii bety.


Fotki z budowy silnika:
https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=181771&c=248&f=12&orderby=asc&start=20

fotka poglądowa silnika:



W skład zestawu wchodzi słupek - kompletny blok , głowica , wałki , zwykłe kółka rozrządu , cewka , kable, kolektor ssący, oryginalna przepustnica ,kolektor wydechowy , sprzęgło - tarcza z dociskiem.

ECU nie wchodzi w skład zestawu, najlepiej to wysterować megasquirtem, oczywiście w miarę możliwości to pomogę uruchomić oraz dam wszystkie mapy strojone AFRem.

Ostatnie dwie najważniejsze rzeczy

Wykres z hamowni robiony jesienią:


film jak się to odpycha:
http://www.youtube.com/watch?v=hq9-pcaDlt8

na moście 4.3 , wypatroszony polonez na skrzyni z fiata 132 rozpędza się poniżej 10sek do 100, nie mierzyłem dokładnie w jakim czasie ale miedzy 9 -10 sek.

Nie zamierzam pisać że silnik jest w idealnej kondycji, miał robiony remont, czy że nie puszcza dymka bo to nieprawda.
Jak każdy silnik co ma 20-25 lat gdzieś potrafi gubić olej.

Cena - no cóż skoro Tailgunner wystawił swojego za 6000 to może z racji że ma wiecej km to strzelę 8000 ,a poważnie kwota która mnie zadawala to 1200 zł za komplet.

Nie rozsprzedaję na graty !!

W tej cenie mogę dorzucić zapasową głowicę , nowy docisk sprzęgła oraz jakieś graty.

Mój telefon 606 694 393 , gg 8402496

Obecnie silnik jeszcze jest w aucie więc można podjechać zobaczyć jak pracuje, ew przejechać się.



[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-12-09 12:21:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-12-09 12:28:34 ]