MotoNews.pl
9 E12 1,6 VVT-i 3ZZ -FE błąd p1346 (266029/18) - PT
  

E12 1,6 VVT-i 3ZZ -FE błąd p1346

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
proszę o pomoc w diagnozie błąd P1346 zapala sie nie regularnie. kasuje cheka komputerem
serwis mówi łańcuszek albo koło vvt-i albo zaworek jak to sprawdzić
koszt aktywnego sprawdzenia w aso szczecin około 400zł
o jaki zaworek może chodzić?
  
 
No to niezle sobie licza.
U mnie koszt diagnostyki testerem to 200 i robire juz w tym test aktywny VVTI tylko ze na podstawie testu aktywnego widac tylko czy w danej chwili uklad dziala czyli de facto nic nie mozna stwierdzic.
Powodem moze byc za niskie cisnienie oleju zawor OCV beben vvti napinacz lancuch.
Jezeli masz okolo 100tys lub wiecej to w zasadzie niema co diagnozowac tylko spr czy cisnienie oleju jest ok i wymienic kpl rozrzad czyli lancuch napinacz slizgi beben vvti i zawor ocv.
Dobrze jest tez najpierw wyjac zawor ocv i sprawdzic czy nie nosi sladow uszkodzenia mechanicznego np podczas niefachowej wymiany uszczelki glowicy czesto jest zmasakrowany gdy ktos nsadza na gwalt nasadke na srube mocujaca glowice a nie wyjmie najpierw OCVa.
Podobnie kiedy uszczelka glowicy jest nieoryginalna czesto ma za maly przeswit na kanal olejowy do VVTI.
takie sa opcje jak powyzej.
Test aktywny mozesz sobie sam tez wykonac .
Na pracujacym na biegu jalowym silniku podaj 12v na OCV i silnik ma zgasnac- powtorzyc 3 razy na sredio i mocno rozgrzanym silniku.
Jezeli test aktywny dziala ok to powodem jest albo zawor ocv albo beben vvti zacinajacy sie od czasu do czasu lub za dlugi lancuch.
Poniewaz po wiekszym przebiegu kola i lancuch sie zurzywa to i tak nie mozna wymienic samego lancucha lub samych kol czy bebna bo moga sie seby blokowac.
Jak kiedys wymianiales sam lancuch lub zebatke w rowerze to wiesz o czym mowa.
Jezeli np ktos uszczelnial pokrywe rozrzadu -boczna to jest tez mozliwosc ze nalozono zbyt duzo silikonu i zapchalo kanaly olejowe np do napinacza ale wtedy przewaznie cos rzezi i klekocze.
Tak czy tak trzeba sie liczyc z kpl wymiana rozrzadu.Nie jest to tanie niestety.
Ogolnie standartowo wystarcza wymiana kpl rozrzadu poza przypadkami gdy ktos cos namieszall , ale to jest niezmiernie ciezko ustalic.Kiedys np mialem uszkodzony sterownik i wymiana kpl rozrzadu nic nie dalo dopiero naprawa kompa , ale to juz raczej 1%

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
w poniedziałek za tydzień podjadę do mechanika co mi to posprawdza za 150zł
a za 500 wymieni rozrząd
teraz tylko jakiej firmy rozrząd kupić
i czy w zestawie występuje te kolo vvt-i na alegro oglądałem ale tam chyba koła niema trzeba brać osobno?
a z tym sprawdzeniem zaworu to wystarczy odpiąć wtyczke i zapodać 12v czy ważna jest polaryzacja
i gdzie się znajduje ten zaworek p;odpowiedz mi
  
 
Na tym diagramie:

http://www.toyodiy.com/pa...WMDKW_1104.html

11101J VALVE ASSY, CAMSHAFT TIMING OIL CONTROL
15330-22030

znalazłem ten zaworek
  
 
zawór sprawdziłem rzeczywiście wyłącza silnik po podaniu 12v

gdzie kupie dobry rozrząd z bębnem vvt-i ?
  
 
dziś dobrałem się do filtra i wykręciłem zaworek wszystko czyściutkie żadnych nalotów ani paprochów
no cóż została wymiana rozrządu
  
 
Cytat:
2012-05-01 14:21:47, ejanek pisze:
dziś dobrałem się do filtra i wykręciłem zaworek wszystko czyściutkie żadnych nalotów ani paprochów no cóż została wymiana rozrządu


Tylko niech nie przesadza z silikonem bo bedzie gorzej.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer