MotoNews.pl
  

[Rav4, D4D, 2005r.] Coś świergoli na zimnym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szanowni,

Od pewnego czasu coś mi świergoli na zimnym silniku, najbardziej jak odpalam po nocy a troche mniej jak wracam po 8-9h w pracy.

Pacjent: Toyota Rav4, D4D, 2005, 132k km przebiegu

Tutaj niezbędna audio-video dokumentacja:
http://www.youtube.com/watch?v=pXyMgZBSjLY

Jako że dzieje się to głównie rano, a po ok. 1 minucie kompletnie się uspokaja (słychać jeszcze przez następną minutę jak podniesie się obroty do ok 1.5-2k rpm) trochę ciężko to zdiagnozować :/
Kiedy dojadę gdziekolwiek żeby to osłuchali to już dawno nie świergoli, a mam duży problem żeby zostawić gdzieś samochód na noc bo po prostu go na codzień używam.

Nie podjął by się ktoś wróżenia z fusów, co to świergoli?
IMHO nie pasek, bo po dodaniu gazu by się uspokoiło. Jakiś napinacz? Łożysko? Wygląda na to, że słychać toto z lewej strony silnika.

Podczas jazdy po tym 1-2 minutowym rozgrzaniu nic nie słychać, przy gaszeniu też już ok.

Zgadnijcie proszę
  
 
do wymiany lub regulacji naciąg paska napędowego pompy wspomagania/kompresora A/C.
  
 
mam podobny objaw i mam pytanko jaki jest symbol i oznaczenie tego paska.czeka mnie zakup tego paska.
  
 
Umówiony jestem na sprawdzenie tego elementu na przyszłą środę.

W międzyczasie przegoniłem trochę Ravkę (nad morze i z powrotem), troszkę mniej z rana piszczała, ale jak teraz znowu jeżdzę tylko 20-25km dziennie to od rana straszna się drze

Pytanie pomocnicze: czy tenże źle naciągniety pasek może również wywoływac delikatne wycie/buczenie/huczenie już po rozgrzaniu silnika, gdzie dźwięk jest kompletnie niezależny od obrotów silnika? Pasowało by mi to na pompę wspomagania, ale... tak sobie tylko gdybam.

Ps2. Ew. pompa wody, ale ta była wymieniana w zeszłym roku przy okazji akcji rozrządowej.
  
 
adak-w sumie to może on wydawać jakieś dziwne dźwięki ,może on wpadać w drgania i hałasować,spójrz na pasek od pompy wspomagania,czy na jego długiej prostej bardzo drży(wpada w wibrację) może zgrasz jakieś dźwięki,a w sumie wymień go i zobaczysz.Ale co ci brzęczy to nie wiem,nie słyszę tego,pompa wody jest goniona z paska rozrządu,chyba że jakaś tania podróba ,bieda piszczy

adak+jacekseat

Sugeruję wam aby pasek kupić oryginalny,z aso ,bo były zmiany produkcyjne,więc proponuję oryginalny.Mi nawet osiowali pompę wspomagania podkładkami w stosunku do koła pasowego i kompresora A/C.podobno zrobili taki pasek że teraz nie piszczy i nie trzeba osiować pompy.

pozdrawiam.
  
 
niekoniecznie przyczyna jest w pasku! trzeba go zdjąc i pokręcić rolkami, dla mnie to raczej łozysko w rolce napinającej. pasek nie musi być z ASO, w oryginale jest BANDO i poza ASO kosztuje 3 X taniej np. tu www.hdmot.pl

[ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2012-06-20 08:34:55 ]