MotoNews.pl
  

CARINA 1,6 NIE CHODZI NA BENZYNIE GASNIE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Tydzień temu byłem zmuszony wymienić silnik w swojej CARINIE E 1,6 po 750 000 km.Rozszczelniła się na autostradzie chłodnica i przyłapało zawory!Naprawa mijała się z celem.KOSZTY ASTRONOMICZNE co do wartości samochodu.Jednak po wymianie silnika pojawił się problem.Ślinik nie ma ochoty chodzić na benzynie....dusi się ,dławi,obroty spadają do 500 a potem gaśnie.Traci moc ,nie ma ochoty jechać.Za to na gazie sprawuje się rewelacyjnie !Ma moc,jest elastyczny,nie gaśnie ma ochotę jechać!Na benzynie czuć paliwo jakby nie spalał.Nie wiecie z czym może to być związane?Serwis podpiął go pod komputer i nie wykrył żadnych nieprawidłowości.Nie wiem czy to sprawa przepustnicy,silniczka krokowego czy zaworu EGR.Spotkaliście się już z takim tematem?
  
 
Może podmień wtyski na te ze starego i więcej info czy sonda jest ta sama i co jest nowe a co stare
  
 
To jedz do serwisu Toyoty a nie do piekarni.
Odepnij sonde czy sie poprawi.
Trzebaby zmierzyc cisnienie paliwa.
Sprawdz czy wezyk z mapsensora nie spadl?
A wlozyles taki sam silnik czy czyms sie jednak roznil np tym czy wtryski sa w glowicy czy w kolektorze ssacym?


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-08-20 22:35:47 ]
  
 
Sprawdze dokładnie jak to wyglada z sonda i reszta może uda się coś ustalić
  
 
Mam podobny problem tylko z cariną 2.0 i silnik 3sfe 132KM pompa paliwa sprawdzona ciśnienie dobre,sonda również ,komputer nie pokazuje błędów,prawdopodobnie to wtryskiwacze bo na gazie to śmiga bardzo dobrze a mam instalacje II generacji.Teraz niema problemu z odpalaniem na gazie bo jest ciepło ale póżniej będzie problem bo zawsze zapalałem na benzynie a na gaz przechodził przy 2000obr.Teraz żeby zapalił na benzynie to muszę kilka razy odpalać ale i tak gaśnie i trudno wkręcić na większe obroty i czuć benzyne.Chciałbym wiedzieć czy ustaliłeś przyczyne i jeszcze jedna sprawa gdzie mogę dostać wtryskiwacze do swojej Cariny podobno niema zamienników może ktoś wie.Pozdrowienia
  
 
Cytat:
2012-09-24 21:16:32, edi52 pisze:
Mam podobny problem tylko z cariną 2.0 i silnik 3sfe 132KM pompa paliwa sprawdzona ciśnienie dobre,sonda również ,komputer nie pokazuje błędów,prawdopodobnie to wtryskiwacze bo na gazie to śmiga bardzo dobrze a mam instalacje II generacji.Teraz niema problemu z odpalaniem na gazie bo jest ciepło ale póżniej będzie problem bo zawsze zapalałem na benzynie a na gaz przechodził przy 2000obr.Teraz żeby zapalił na benzynie to muszę kilka razy odpalać ale i tak gaśnie i trudno wkręcić na większe obroty i czuć benzyne.Chciałbym wiedzieć czy ustaliłeś przyczyne i jeszcze jedna sprawa gdzie mogę dostać wtryskiwacze do swojej Cariny podobno niema zamienników może ktoś wie.Pozdrowienia


A jak pochodzi i sie nagrzeje to da sie przejsc na benzyne czy tez gasnie?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2012-09-24 21:16:32, edi52 pisze:
[...]Teraz żeby zapalił na benzynie to muszę kilka razy odpalać ale i tak gaśnie i trudno wkręcić na większe obroty i czuć benzyne.



Gdzie czuć tą benzynę ? Pod maską czy z wydechu ?
Jak się zachowuje ekonomizer ? Nie jest przypadkiem zbyt czuły ?
Przepatrz wszystkie wężyki podciśnienia, nie zapomnij o pompie wspomagania.

Cytat:
Chciałbym wiedzieć czy ustaliłeś przyczyne i jeszcze jedna sprawa gdzie mogę dostać wtryskiwacze do swojej Cariny podobno niema zamienników może ktoś wie.Pozdrowienia



Mało prawdopodobne że to wtrysk(i), ale na Alledrogo jest tego od cholery w cenach 20+ PLN więc nie ma co płakać, bo tragedii nie ma.
Hehe, porównaj sobie ceny do wtrysków od 1,6 Hmmm... ciekawe dlaczego te od 2,0 są takie tanie...
Pozdro.
  
 
Czuć benzyne z wydechu tak jakby nie spalał i dopalał w katalizatorze bo cały wydech bardzo mocno się nagrzewa.Jak jest nagrzany to mogę przełączyć na benzyne ale jedzie przymulony najwyżej do 2000obr. a każda próba depnięcia na gaz daje efekt odwrotny tj spadek obrotów trzeba bardzo delikatni dodawać gazu,po prostu nie da się na benie jeżdzić szarpie i się dusi, to co piszesz to wszystko sprawdzone wężyki a ekonomizera nie mam.Dzięki pozdrawiam.Wtryskiwacze nowe w serwisie Toyoty kosztują 1 szt 900zł,więc kupie używki z benzyniaka.
  
 
Cytat:
2012-09-25 13:21:55, edi52 pisze:
Czuć benzyne z wydechu tak jakby nie spalał i dopalał w katalizatorze bo cały wydech bardzo mocno się nagrzewa.Jak jest nagrzany to mogę przełączyć na benzyne ale jedzie przymulony najwyżej do 2000obr. a każda próba depnięcia na gaz daje efekt odwrotny tj spadek obrotów trzeba bardzo delikatni dodawać gazu,po prostu nie da się na benie jeżdzić szarpie i się dusi, to co piszesz to wszystko sprawdzone wężyki a ekonomizera nie mam.Dzięki pozdrawiam.Wtryskiwacze nowe w serwisie Toyoty kosztują 1 szt 900zł,więc kupie używki z benzyniaka.


dobra to przelacz na benzyne niech chodzi jak moze na biegu jalowym , a ty przytykaj srubokret do ucha i do wtryskiwacza i posluchaj czy kazdy ladnie metalicznie stuka czy tez ktorys stuka glucho lub wcale.Odlaczaj po kolei wtryski na chodzacym silniku i zapinaj zamiast wtryskiwacza zaroweczke 1.2W 12V taka jak do zegarow do kontrolek, powinna migotac .Tak sprawdzisz czy ECU taktuje wtryski czy np jest stale zwarty kabel w wiazce , bo np sie przetarla ,i wysterowuje jakis wtrysk na stale otwarcie.
mozesz tez taktowac na wylaczonym silniku kazdy wtryskiwacz bezposrednio z akumulatora czy cyka.
Tez raczej watpie ze to wina wtryskiwaczy.
Sprawdz czy poprostu wiazka silnikowa gdzies sie nie przetarla do masy o jakis wspornik jakiegos elementu instalacji gazowej.
sprawdz czy wezyk z kolektora ssacego nie spadl z mapsensora (-3 pinowy na scianie grodziowej). Tyle na poczatek.
Odepnij tez rure gazowa od mieszalnika do dyfuzora i sprubuj odpalic na benzynie czasami silnik dostaje rownoczesnie gaz i benzyne bo cos sie zepsulo i wtedy powstaje mieszanka skrajnie bogata niepalna.
Sprawdz tez rezystancje na czujniku temperatury silnika na cieplym i na zimnym.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-09-25 22:53:42 ]
  
 
Dzięki Bigelektron po sprawdzeniu okazało się że praktycznie wszystkie wtryskiwacze były pozapiekane i zasyfiałe także listwa z nagarem,więc to wszystko moja wina za brak jazdy na samej benie i teraz mam nauczkę i jednak co 1000km na gazie to trzeba 100km na benzynie i mieć połowe zbiornika paliwa. Po wymianie wtryskiwaczy i listwy problemy znikneły i na benie też toyota śmiga.Dziękuję jeszcze raz za wszyskie sugestie.
  
 
Dziekuje za wszystkie informacje.Dokładnie sprawdziłem wszystko tak jak sugerowaliście walnienty jest wtrysk.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2012-10-03 12:37:07, edi52 pisze:
Dzięki Bigelektron po sprawdzeniu okazało się że praktycznie wszystkie wtryskiwacze były pozapiekane i zasyfiałe także listwa z nagarem,[...]





To co Ty, ani kilometra na benzynie nie robiłeś ? Odpalana z gazu ? Odcięcie pompy masz przypadkiem zrobione ?
Ja po 10 latach / ~200tys. km z LPG nie wiem co to problem z benzyną.
Pozdro.
  
 
Perzan ja odpalałem na benzynie i czasem jezdiziłem ale widocznie za mało ale na benie to szwankowało od kilku miesięcy być może za bardzo przygżałem na trasie do Londynu tam i z powrotem.Przejechałem na gazie ponad 100tyś km.