Numer VIN, a termostat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak przeglądąłem sobie ceny termostatów do kluskofona "C" i okazuje się, ze do 2,6 są różne /w cenach 98 i 230/, uzaleznione od numeru VIN czyli daty produkcji. Czym one się różnią - czy ktoś wie? W żadnym z ASO nie udzielono mi odpowiedzi. Z drugiej strony w sklepach internetowych termostaty do 2,5-2,6-3,0-3,2 opisane sa jako takie same. Po prostu zgłupiałem.
pozdro
zupper
  
 
Zupper sluchaj jest takie stare porzadne amerykanskie przyslowie.
Uzywac az sie spierdoli Jak to sie stanie to naprawic i korzystac dalej.
A ja widze ze ty chyba masz po zmianie na mlodsze moze i lepsze (choc w 2.6 rozne cuda sie dzieja Jakies zaworki wysiadaja czy cos((Brutal )) )same problemy egzystencjale i najwyrazniej za malo zmartewien masz na glowie.
Wez pifo usiadz nad woda i poloz na to wszystko lage.
  
 
Cytat:
2009-07-29 00:04:09, SENATOR pisze:
... (choc w 2.6 rozne cuda sie dzieja Jakies zaworki wysiadaja czy cos((Brutal )) )...



ale to tylko w specyficznej konfiguracji
  
 
Cytat:
2009-07-29 00:04:09, SENATOR pisze:
Zupper sluchaj jest takie stare porzadne amerykanskie przyslowie. Uzywac az sie spierdoli Jak to sie stanie to naprawic i korzystac dalej. A ja widze ze ty chyba masz po zmianie na mlodsze moze i lepsze (choc w 2.6 rozne cuda sie dzieja Jakies zaworki wysiadaja czy cos((Brutal )) )same problemy egzystencjale i najwyrazniej za malo zmartewien masz na glowie. Wez pifo usiadz nad woda i poloz na to wszystko lage.



przyznam uczciwie, ze niewiele zrozumiałem..z odpowiedzi twojej. Czy mam problem? - Tak mam. Grzeje mi się kluska szczególnie w korku stąd poszukuje rozwiązania tego tematu. Podobnie jak w poprzedniej tak i w tej Omedze na dzien dobry chcę wymienić termostat by owo grzanie zlikwidowac lub przynajmniej wykluczyc jeden z jego powodów. Poniewaz jak wcześniej opisałem jest nieco namieszane w oznaczeniach cenach i przeznaczeniu termostatów - stąd moje zapytanie na forum. Autem wybieram się ze trzy tygodnie do Danii i nie chcę po drodze w gescie rozpaczy usiąść w przydrożnym rowie popijając piwko czekając na lawetę i zyrantów sponsorujących remont i odholowanie kluski.
pozdro
  
 
Cytat:
2009-07-29 14:57:53, zupper pisze:
przyznam uczciwie, ze niewiele zrozumiałem..z odpowiedzi twojej. Czy mam problem? - Tak mam. Grzeje mi się kluska szczególnie w korku stąd poszukuje rozwiązania tego tematu. Podobnie jak w poprzedniej tak i w tej Omedze na dzien dobry chcę wymienić termostat by owo grzanie zlikwidowac lub przynajmniej wykluczyc jeden z jego powodów. Poniewaz jak wcześniej opisałem jest nieco namieszane w oznaczeniach cenach i przeznaczeniu termostatów - stąd moje zapytanie na forum. Autem wybieram się ze trzy tygodnie do Danii i nie chcę po drodze w gescie rozpaczy usiąść w przydrożnym rowie popijając piwko czekając na lawetę i zyrantów sponsorujących remont i odholowanie kluski. pozdro



Trzeba zapytac sie krotko jaki termostat mam kupic.
Kup Wahler i tylko taki. I wszystko.
Cena mniej wiecej koło 150 zł.
Ten sam jest 2.5 2.6 3.0 i 3.2 V6
  
 
Czym ty Zupper się przejmujesz, termostat już dawno kupiony i czeka na twój przyjazd na wymianę.
  
 
Cytat:
2009-07-28 18:00:58, zupper pisze:
Tak przeglądąłem sobie ceny termostatów do kluskofona "C" i okazuje się, ze do 2,6 są różne /w cenach 98 i 230/, uzaleznione od numeru VIN czyli daty produkcji. Czym one się różnią - czy ktoś wie? W żadnym z ASO nie udzielono mi odpowiedzi. Z drugiej strony w sklepach internetowych termostaty do 2,5-2,6-3,0-3,2 opisane sa jako takie same. Po prostu zgłupiałem. pozdro zupper



No i się zapętliłeś... Nie dziw się, że Adam odpisł Ci w ten sposób. Z treści pierwszego posta absolutnie nie wynika, że "urzywałeś aż się spierdolił" a raczej, że znalazłeś ciekawostkę przyrodniczą.
Termostat możesz wymienić, ale raczej obstawiam, że poszła Ci chłodniczka oleju.
  
 
Nie mam pojęcia co mi poszło - zdiagnozuje to "marios team". Ciekaw po prostu jestem z czego te różnice wynikają uzależnione od VIN
pozdro zupper
  
 
Cytat:
2009-07-30 08:04:54, zupper pisze:
Nie mam pojęcia co mi poszło - zdiagnozuje to "marios team". Ciekaw po prostu jestem z czego te różnice wynikają uzależnione od VIN pozdro zupper


Tylko po to zebys zaplacił wiecej jak se kupisz mlodsza omege z takim motorem.
  
 
www.termot.com.pl

kupujesz sam wklad - kolo 30 pln z przesylka
wkladasz do ORYGINALNEJ obudowy GM

cieszysz sie nowym termostatem i $$$ w kieszeni.

  
 
Podepnę się.
Silnik 2.2DTI
temperatura rozgrzanego silnika około 80st.
W upały i w korkach 90st.
Dziś rano było dosyć chłodno, temperatura po 20 minutach jazdy 75st.
Kompletnie nie mam pojęcia, ale cosik mam wrażenie że termostat się zj... zepsuł.

Możecie coś podpowiedzieć.
Plz.
Czy to będzie pasowało?



[ wiadomość edytowana przez: pptaku dnia 2012-09-12 22:54:08 ]
  
 
Pozwolę sobie podbić, dziś rano temperatura 5st.
Odpalenie, 3minuty na wolnych obrotach.
Jazda 15 minut z prędkościami 40-80.

Tak sobie pomyślałem, jeśli termostat zwalony to puszcza na duży obieg.
Aż się zatrzymałem i sprawdziłem chłodnicę, zimna.
A wskaźnik na to...



Spalanie na poziomie 7.75 L/100

ps. jutro mogę się spodziewać że webasto odpali.
Może być poniżej 5ciu
  
 
Termostat
  
 
Cytat:
2012-09-20 09:22:25, SENATOR pisze:
Termostat



Czy ten z linku pasuje?
Czy ten sam silnik ale w innej budzie vectra/zafira/sintra ma inne temperatury otwarcia termostatu?
Jeśli termostat, to czemu chłodnica zimna jak dupa nieboszczyka?
  
 
bedzie pasowac.
Zimna bo caly czas otwarta na 100%
  
 
Cytat:
2012-09-21 11:13:15, SENATOR pisze:
Zimna bo caly czas otwarta na 100%



To raczej nie jest logiczne.
Nie ma takiej opcji, żeby chłodnica była zimna jeśli cały czas przepływa przez nią gorący płyn, a temperatura zewnętrzna jest +/- 8st. powyżej zera.




[ wiadomość edytowana przez: pptaku dnia 2012-09-22 11:05:13 ]
  
 
Cytat:
2012-09-22 11:04:28, pptaku pisze:
To raczej nie jest logiczne. Nie ma takiej opcji, żeby chłodnica była zimna jeśli cały czas przepływa przez nią gorący płyn, a temperatura zewnętrzna jest +/- 8st. powyżej zera. [ wiadomość edytowana przez: pptaku dnia 2012-09-22 11:05:13 ]


przeciez to diesel a nie BP nie grzeje sie tak szybko bez obciazenie to wogole ciezko jest go zagrzac
  
 
Cytat:
2012-09-22 17:58:58, serek_elite pisze:
przeciez to diesel a nie BP nie grzeje sie tak szybko bez obciazenie to wogole ciezko jest go zagrzac



No ja rozumiem - diesel, ale 15 minut jazdy z prędkościami 40-80 i chłodnica zimna jak nieboszczyk?

Chociaż z drugiej strony, to chyba jedyne wytłumaczenie.
Termostat zamknięty, tylko ciężko się grzeje.
Bo że działa, to widziałem.
Jak na zegarach pokazało 85 to chciałem zrobić fotkę, ale bardzo szybko zaczeła spadać do 78/80 (mniej więcej)
  
 
jest logiczne, termostat na maksa otwarty, cala ciecz przelatuje przez chlodnice i szybciej sie chlodzi niz grzeje. Poza tym diesle same w sobie potrzebuja wiecej czasu na ogrzanie nawet przy sprawnym termostacie.
Wierz mi, ze Senator wie co mowi, jak malo kto zna sie na samochodach
  
 
Cytat:
2012-09-23 13:50:51, fatboy82 pisze:
jest logiczne, termostat na maksa otwarty, cala ciecz przelatuje przez chlodnice i szybciej sie chlodzi niz grzeje.



Fizycznie nie wykonalne w tych warunkach.