MotoNews.pl
  

Remont - honowanie czy cos innego ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Mam do was prośbę, silnik, dokładniej cylindry mam w takim stanie silnik i tutaj pytanie do was, co z tym dalej robić, honowanie, wygładzanie, czy jakieś magiczne grafitowanie (wtf?) z góry dzięki i

pozdro
  
 
...no chłopaki, nikt nie wesprze radą
  
 
zdjecie nie działa
  
 
Trzeba skasować homeimprovement.com/ z linka, wtedy zdjęcia działają.
  
 
zdjęcia korozji

jak dla mnie wziąć dobry olej silnikowy z dodatkami na szmatkę i próbować usunąć/rozpuścić nalot.
jak nie pójdzie to pasta zaworowa albo papierek wodny.

Ale są może jakieś bardziej skuteczne i nowocześniejsze sposoby do wykorzystania w warunkach domowych.


[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2012-10-16 19:58:03 ]
  
 
Niestety szlif. Jaka to pojemność? Wygląda na 1.5/1.6.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Zanieś do zakładu szlifierskiego to otrzymasz odpowiedź
Jak masz dobre tłoki, tylko drobniutkie rysy cylindrów i nie wyczuwalny próg to samemu możesz zaryzykować dotrzesz drobnym papierem i potem na glanc pastą, nowe pierścienie,filtr, olej i śmigasz...
  
 
proponował bym szlif a samemu tego nie ruszać, przy honowaniu wiertarką chwila nieuwagi i palec w dupie no chyba że się ma za dużo kasy i czasu
a tak na poważnie, zawieź blok na szlifiernie panowie ci powiedzą jakie tłoki i pierścienie kupić
  
 
Nie będę zakładał już nowego wątku, bo przez wyszukiwarkę się i to znajdzie,otóż chciałbym się podzielić sposobem demontarzu koła pasowego (zdejmowanie koła pasowego, koło pasowe...to dla wyszukiwarki bo przeglądałem forum, sposobów było kilka ale tego akurat nie widziałem a jest trywialnie prosty i udało mi się to zrobić w leżącym na podłodze silniku...otóż wystarczyło ok 1 m taśmy nylonowej (takiej jak kiedyś były linki do holowania, paski, albo taśmy do mocowania towaru) przewiązałem ją przez środek, przez jedno rami koła pasowego, później do okoła filtra oleju tak przy samym bloku i na supeł koniec, klucz 38 + metrowa rurka i drewniany klocek, tak żeby klucz sie nie zsuwał i był w poziomie podczas nacisku...i tyle 10 min i koło odkręcone w 25 letnim silinku, który ponad 2 lata stał nie ruszany przydaje się druga osoba która mogłaby stanąć na bloku żeby się nie gibał

pzdr
  
 
Cytat:
tyle 10 min i koło odkręcone w 25 letnim silniku, który ponad 2 lata stał nie ruszany

czas leżakowania nie ma wpływu na moment dokręcenia ale gratuluję sukcesu normalnie zajmuje to o 15 sekund, nawet bez użycia klucza pneumatycznego
  
 
Bez szlifu sie nie obędzie,swoją droga kupił bym taki blok...
  
 
Fajnie Misiu to wymyśliłes, fakt, są szybsze sposoby, ale dobrze ze się podzielił swoim doświadczeniem.

A kolega z forum, co niżej napisał swoje zdanie, chyba raczej powinien mieć nick: "NAJLEPSZY".

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
może i 15 sekund ale takiego sposobu na forum nie znalazłem a samo odkręcanie to fakt 15 sekund jak nie mniej, 2 razy kluczem przekręcić, później już ręką poszło


Cytat:
2012-11-03 21:47:48, morphio pisze:
czas leżakowania nie ma wpływu na moment dokręcenia ale gratuluję sukcesu normalnie zajmuje to o 15 sekund, nawet bez użycia klucza pneumatycznego

  
 
Z innej beczki pytanie trochę, istnieją w ogóle tłoki o wymiarze 80.5 mm ?
  
 
a czy samara nie ma tłoków 80 i 82 z nad wymiarami co 0,2 mm ? taka wolna myśl bo tego akurat nie wiem