Serwis i części do nowych Ład

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałbym kupić używaną Ładę Kalinę bądź Priorę, ewentualnie nowszą 110/111/112.
Czy decydując się na takie auto muszę być gotowy na problemy z serwisowaniem ("kręcenie nosem" przez serwisantów, wysokie ceny usługi ze względu na nieznajomość tych aut) bądź z nabyciem części w rozsądnych cenach?
Części do Ład zawsze były tanie, ale przecież w Polsce prawie nikt nie jeździ już nowymi Ładami...
A może Łady są tak typowe jak Punto, Corsa, czy Astra?

Pozdrawiam
  
 
A co tam nie typowego? Silnik w bagażniku? 4 biegi do tyłu, a 1do przodu? Auto jak każde. Każdy normalny mechanik poradzi z autem. Łada to prostota, nawet i priora. Jak czytasz o priorach i kalinach, to na pewno wiesz, że cały serwis w tych autach polega na wymianie płynów i rozrządu.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Szoko nie do końca masz rację
Oczywiście to samochody jak każde inne ale niestety podejście mechaników do nich i ich użytkowników dalekie jest od nazwijmy to przyzwoitego.
Większość na słowo Łada reaguje tak jakby zobaczyli kosmitę i jego latający spodek
W przypadku modeli starszych(Samara, 210x)zazwyczaj słychac "nie opłaca się, to zlom itp" a nowszych najzwyczajniej w świecie jest w Polsce na tyle mało że niewielu je zna
Użytkownik z reguły zdany jest na wlasne siły i umiejetności
serwisów wyspecjalizowanych w Ładach prawie nie ma.
  
 
Przychylam się do opinii CHIO.
  
 
Skąd wy macie takich mechaników?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Dziękuję Wam za odpowiedzi.
Przychylny mechanik to jeszcze nie wszystko. U mnie w Krakowie jest dość znane ASO Łady i inny warsztat w którym gość zna starsze Łady.
Wadą ASO na pewno będzie cena usługi, choć czasem przyjazd do nich jest nieunikniony.
Ludzie są, ale - właśnie - co z częściami?
Załóżmy, że mam Priorę/Kalinę i rozwalę sobie zawieszenie...
Kolega, co ma dostęp do bazy asortymentu kilku hurtowni części, nie znalazł zupełnie nic do żadnej Łady.
Na Allegro jest trochę podzespołów, ale na pewno nie wszystkie.
Wniosek: trzeba części specjalnie zamawiać.
Jeżeli zamawianie części znacznie zwiększa ich cenę, to legenda tanich części Łady pryska, a ponadto czas oczekiwania...
Krakowski Skorpion miał części do starszych Ład (210x), choć nie wiem, czy zamawają je, czy jeszcze sprzedają leżaki magazynowe.
Strony od 4 lat nie aktualizowali, nie mam tam słowa o modelach nowszych od Samary.
Czy ma ktoś z tym jakieś doświadczenia?

[ wiadomość edytowana przez: JanPeter dnia 2012-11-05 11:15:28 ]
  
 
Zadzwoniłem do swojego sklepu, są dostępne części zawieszenia. Okazuje się że większość są od samary, na przykład sworznie i końcówki. Więc nie jest tak źle, jak piszą koledzy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Jeśli jakieś części są zamienne z innymi (starszymi) modelami to raczej nie będzie z nimi problemu. Pytanie co z częściami dedykowanymi do konkretnego samochodu? Jaka będzie ich cena i dostępność?
  
 
Będę właśnie poszukiwał w Krakowie lewego tylnego nadkola z chlapaczem, ponieważ złamałem je sobie cofając na krawężnik. Jeżdzę niestety często po wąskich drogach z wysokimi krawężnikami, obstawionymi autami - dramat dla chlapaczy, których długość przeczy niestety wysokiemu zawieszeniu Łady. Najwyżej kupię na odległość, bo na szczęście ogólnie są dostępne.

[ wiadomość edytowana przez: JanPeter dnia 2012-11-15 11:10:07 ]
  
 

konstruując nowsze łady (Priora i Kalina) naturalnie konstruktorzy opierali sie na częściach i podzespołach z starszych modeli.

Części do wspomnianych aut są to elementy z 2108 (Samara) rodziny 10-11-12 i niektóre z nivy 21213 i 21214..
Tylko nieliczne drobiazgi zostały zrobione nowe, jakieś rurki, zaciski , uchwyty..
O problemu z częściami nie może być mowy. Wystarczy, że siądziesz z katalogiem w ręku i zobaczysz na nowe fabryczne części i okazuje się, że zdecydowana większość zaczyna sie od 2108- 2112- 2110-

Jak już całkiem przyciśnie Cie z częściami to do mnie napiszesz to Ci wyśle każdą cześć do Polski, lub pojedziesz na Słowację lub Ukrainę i tam kupisz wszystkie części.

Co do obsługi aut grupy Avtovaz, mechanicy wykazują się niewiedza.
Zasilanie aut to zazwyczaj analogi systemów GM.
Jedynie to może budzić jakieś obawy.
Natomiast wszystkie silniki mają taką samą konstrukcję i każdy mechanik powinien umieć je rozebrać i złożyć.
Jeśli brakuje doświadczenia to po to są książki do remontu danego auta, gdzie autorzy za rączkę prowadzą mechanika jaka śrubkę po której dokręcić i z jakim momentem.

Myślę, ze warto rozpatrzyć Kalinę kombi, fajne pojemne i praktyczne autko, z dość wysokim zawieszeniem.



  
 
Pozostaje jeszcze "tylko" problem mentalności mechaników i ich podejścia do naszej marki. Ale może przesadzam bo piszę to z autopsji pod kątem klasyków a tu mowa o nowszym modelu.