MotoNews.pl
  

Lada 110 - deska nie świeci, elektryka szwankuje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Nie znalazłem na forum podobnego wątku więc otwieram nowy.
Post nieco przydługi, ale myślę, że rozwiązanie poniższych problemó może być przydatne w przyszłości.
Problemy:
- brak podświetlenia deski rozdzielczej (zegarów, pokręteł ogrzewania, przycisków szyb, przycisku świateł);
- nie świecą prawe światła pozycyjne przednie i tylne (patrząc od przodu);
- "diagnostyka" (to coś obok zegarka) nie zgłasza niezapiętych pasów (w ogóle - jakie warunki powinny być spełnione w teorii, by to zadziałało i jakie kontrolki powinny się świecić?);
- "diagnostyka" informuje jedynie o otwartych drzwiach kierowcy, a z drzwiami za kierowcą są problemy, po drugiej stronie wcale nie działa);
- prawdopodobnie nie działa ogrzewanie tylnej szyby (po wciśnieciu przycisku zapala się pomarańczowe podświetlenie, zaskakuje przekaźnik, ale po paru minutach szyba tylna nadal zaparowana);
- nie świecą żarówki podświetlające tablicę rejestracyjną.

Do dzisiaj wszystko powyższe działało.
Zdążyłem dzisiaj tylko sprawdzić przycisk świateł - przepaliła się w nim żarówka (dziś jeszcze świeciła). Wymieniłem na nową, 12V, ale problemy to nie rozwiązało - nowa nie uległa przepaleniu.


Dodam, że centralny zamek, światła mijania, długie, przeciwmgielne itd. działają bezproblemowo. Kontrolki pod zegarami, poza informującą o światłach, świecą jak należy.
Auto odpala i jeździ również bez żadnego problemu.

Przy okazji zapytam: dlaczego włącznik świateł jest dwupozycyjny?
Postojowe mam, jak włączę drugą pozycję, a jak przekręcę kluczyk na drugą pozycję, to zaświecają się światła mijania. Co zmienia pierwsza pozycja włącznika?

Gdzie jest skrzynka bezpieczników?

PS: jaka żarówka pasuje do lampki w bagażniku?

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.
  
 
Dokopałem się do rosyjskich stron o 2110. Posprawdzam dziś bezpieczniki.
  
 

musisz się skonsultować z Adamem Kropińskim z forum.
miał 2108 potem 2110 (dalej jama) i ma w rodzinie 2111 będzie mógł więcej Ci podpowiedzieć.
mój wniosek takie, że masz kłopoty z elektryką, coś urwało się, jakiś stycznik/ przekaźnik nie zasila obwodów.. szukać, sprawdzać.
  
 
Dziś jeszcze dodatkowo okazało się, że nie gasła kontrolka "check engine", a ponadto rozrusznik ledwo kręcił.
Zmierzyłem napięcie na akumulatorze... 10,3 V...
Z kolegą przystąpiliśmy więc do "leczenia"...
Problemy rozwiązane!
Diagnoza: spalony bezpiecznik piętnastka oraz żarówka od podświetlenia przycisku świateł, rozładowany akumulator.
Przyczyną spalenia bezpiecznika (i jeszcze pewnie wspomnianej żarówki) było prawdopodobnie wyjęcie przeze mnie oprawki do żarówki bagażnika. Żarówki w środku nie było, jednakże wtyczki do oprawki nie są na dość długim odcinku izolowane - zrobiłem więc zwarcie z budą i padł bezpiecznik.
Z kolei przyczyną rozładowania się akumulatora było iskrzenie na styku wtyczki zasilającej radio z klemem +. Owo iskrzenie spowodowało samoczynne uruchomienie radia i akumulator padł...
Ścisnąłem wtyczkę kombinerkami, by lepiej przylegała i już powinno być dobrze.
Oświetlenie deski wróciło, diagnostyka działa, także otwartych drzwi, aczkolwiek te wewnętrzne przyciski drzwiowe są do potraktowania Kontaktem.

To tyle, mam nadzieję, że temat w przyszłości jeszcze komuś pomoże.




[ wiadomość edytowana przez: JanPeter dnia 2012-11-08 22:04:45 ]
  
 
Dzięki za namiat do kolegi - na pewno zapytam go o to, jak ma działać kontrolka niezapiętych pasów bezpieczeństwa, i jakie żarówki należy zakupić do schowka i bagażnika.
  
 
Cytat:
2012-11-08 22:01:56, JanPeter pisze:
Dzięki za namiat do kolegi - na pewno zapytam go o to, jak ma działać kontrolka niezapiętych pasów bezpieczeństwa, i jakie żarówki należy zakupić do schowka i bagażnika.



świetnie , naprawiaj się i szerokiej drogi!
  
 
Dzięki serdeczne!

Właśnie oczekuję od wtorku na telefon ws. dostępności w krakowskiej hurtowni wszystkich filtrów do Lady 110 i doczekać się nie mogę.
Czeka mnie jeszcze niestety poszukiwanie lewego tylnego nadkola z chlapaczem, ponieważ złamałem go prawdopodobnie na krawężniku (był już pęknięty od dawna) - cóż, krakowskie wąskie drogi osiedlowe.
  
 
Cytat:
2012-11-15 10:51:47, JanPeter pisze:
Dzięki serdeczne! Właśnie oczekuję od wtorku na telefon ws. dostępności w krakowskiej hurtowni wszystkich filtrów do Lady 110 i doczekać się nie mogę. Czeka mnie jeszcze niestety poszukiwanie lewego tylnego nadkola z chlapaczem, ponieważ złamałem go prawdopodobnie na krawężniku (był już pęknięty od dawna) - cóż, krakowskie wąskie drogi osiedlowe.



zamów w jacars.pl lepiej bo się nie doczekasz.

jednego nadkola nie kupisz, w Moskwie też tylko kompletami oferują - spróbuj pokleić (spawanie plastików)
  
 
Masz rację, może lepiej od razu z jacars.pl wziąć, zamiast czekać w Krakowie - może nawet drożej by wyszło.

bartixr, proszę Cię jeszcze o podanie na PW namiarów (nicka) do Andrzeja, o którym wspominałeś. Dzięki!
  
 
Cytat:
2012-11-15 15:40:46, JanPeter pisze:
jeszcze o podanie na PW namiarów (nicka)



pisałem o Adamie (kropi)