Hamulców brak

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzis tyle co podczas jazdy stracilem hamulce. Ledwo co udało mi sie zjechać na pobocze. Patrze plyn hamulcowy jest nie uciekl, nic nie cieknie. Wciskam pedal hamulca, wchodzi w podloge bez oporu. pompuje pedałem i nic.... Chłopaki pomóżcie czy to pompa?
  
 
Bardziej to wyglada na wyciek. Pompuj i obserwuj płyn. Jeżeli nie ubywa, to zaciągni ręczny i zobacz czy nie jest pedal wyżej. Jeżeli jest, to coś masz z tyłu nie tak. Ale coś mi się wydaję, że to rurka z przodu strzeliła.
  
 
Szoko miałeś racje!
Prawy przód strzelił....
W końcu też ma prawo się coś popsuć po 26 latach... Ale miałem miękko jak wjeżdżałem na światła i chciałem przyhamować a tu pedał wszedł w podłogę. Do domu na 2 biegu jadąc 20 km/h cudem dojechałem. Tylko 10 km ale przeżycie nie do opisania. Ci co jechali za mną dostawali szału i co chwila ręce w gorze jakieś były. Ale nachodzi mnie myśl bo i tak nie jeżdżę zimą to chyba pompę tez wymienię i wszystkie przewody.

Zapowiada się fajne popoludnie przy ładnej
  
 
Jak będziesz wymieniał przewody to polecam zamiast stalowych użyć miedziane, które są bardziej elastyczne i odporniejsze na korozje.
  
 
Odnalazł się pęknięty wąż





Nikomu nie życzę powrotu bez hamulców

  
 
Łada, jak i wiele innych samochodów, posiada 2obwodowy układ hamowania. Jak nie przód, to działa tył i na odwrót.
  
 
Przewody elastyczne wymieniamy co 5 lat sztywne co 10...
  
 
Cytat:
2013-12-20 22:07:27, pioban pisze:
Przewody elastyczne wymieniamy co 5 lat sztywne co 10...



Ludzie nie wymieniają płynu hamulcowego, a co dopiero przewody.
  
 
Cytat:
2013-12-20 22:29:04, SzokoLada pisze:
Ludzie nie wymieniają płynu hamulcowego, a co dopiero przewody.


Święta prawda Szoko, święta prawda Bany ma idealistyczną wizję świata ale statystyki sprzedaży przewodów hamulcowych i preferencje klientów temu przeczą Nawet jak przewód pęknie, to większość wymienia tylko jeden jeśli się da, a nie tak jak np. ja leci kompletem, przy okazji wymieniając sztywne, jeśli wyglądają choć odrobinę podejrzanie.
Serdecznie pozdrawiam.
  
 
Ha! Pojechałem kiedyś dorobić sztywne przewody do Fiata '78. Wymontowałem oryginalne, zawiozłem do warsztatu na wzór, gdzie zostałem wyśmiany, bo dobre przewody będę wyrzucał Włożyłem je z powrotem, ale elastyczne wymieniłem wszystkie.
  
 
Jak wymieniac to wymienic wszystko. Chlopaki jak wyciagnąc cyliderki z zacisku? walić młotkiem az wyjda?
  
 
W zacisku jest rowek. W culinderku Jest sprężyna z bolcem która to blokuje wyjechanie cylinderka z zacisku. Wbijasz boleć do cylinderka, a potem mlotkiem wybij cylinderek.
  
 
Dzięki Szoko!
Ide zaraz działać. Chciałem sobie odpalić tyle co silnik ale pompka paliwa sie rozszczelniła i zalało mi pół bloku benzynka

[ wiadomość edytowana przez: glod dnia 2014-01-03 13:08:56 ]
  
 
Podlaczajac sie pod temat hamulcow. Panowie bylby tak ktos mily i wrzucil fotki (albo wyslal na priv) okolicy mocowania korektora hamowania i jego polaczenia z mostem w 2106 (lub podobnych). Tak jak to jest u was poprawnie zmontowane na aucie.
Mam 2 problemy z hamulcami:
-zarzuca tylem na prawo (przypuszczam ze prawy cylinderek w bebnie do wymiany)
- brak korektora hamowania - ktos wymontowal. a chcialbym zeby wrocil na swoje miejsce. ale nie mam pojecia czego tam teraz brakuje bo podejrzewam ze do korektora brakuje tez lacznika/drazka ktory nim steruje.

BTW czy korektor i jego drazek/lacznik ze 125p/starego poldka pasuje do lady?
  
 

Tak to ma wyglądać:
  
 
OK. to takiego czegos nie mam.

Nie ma ktos na zbyciu czasami? chodzi mi glownie o ten drazek/lacznik z wszelakimi mocowaniami (do mostu i do samego korektora)

Albo podpowiedzcie czy z ponizszej aukcji podpasuje do klasyki?
allegro
  
 
Lada ma inny. Chyba mam komplet do lady. Zerknę w tygodniu.
  
 
wywaliłem od siebie to wszystko...
Może jeszcze gdzieś znajde.
  
 
jakbyscie cos znalezli to dajcie znac na priv do konca przyszlego tygodnia. bylbym wdzieczny za wszelaka pomoc. slisko jak nie wiem co, i troche sie ciezko jezdzi

jeszcze ewentualnie myslalem o korektorze bezwladnosciowym (prostsza budowa, kwestia ustawienia pod odpowiednim katem) z nowszych polonezow (lucas), ciekawe czy takie cosik by dzialalo w naszych klasykach.
  
 
Ja założyłem regulowany z pokrętłem.