Budujemy coś jakby VFTS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na początek chciałbym się przywitać ze wszystkimi wielbicielami i pasjonatami poprawiającymi i ulepszającymi swoje Łady . Na forum jestem zarejestrowany od dwóch lat ale to dopiero mój drugi post.

Od kilku dni tylko siedzę i czytam wszystkie informacje na temat zrobienia z 2105 rajdówki na wzór VFTS jednak pewnych informacji mi się nie udało odnaleźć lub też odnalezione informacje mnie nie satysfakcjonują do końca tak więc zwracam się do was o pomoc.

Zacznę od tego co się udało osiągnąć do tej pory:

1. poliuretany w całym zawieszeniu.
2. poszerzone zawieszenie z przodu 6 cm na strone
3. zaspawany dyfer
4. wybebeszony środek + kubły + wielopunktowe pasy

A teraz rzeczy które są do zrobienia i z których rozwiązanie mam jakieś większe lub mniejsze problemy:

1. tylny most - zostawić go i dorzucić dystanse czy zamienić na coś innego szerszego (tylko na co), za pozostaniem przy seryjnym moscie przemawia w znacznym stopniu możliwość zakupienia szpery, co jest raczej wypozażeniem obowiązkowym jeśli ktoś ma na sprzedaż w rozsądnych pieniądzach to biore .
2. wspomaganie kierownicy - z czego podpasuje kolumna kierownicza, myślałem o polonezie ale juz wiem że to raczej nie najlepszy pomysł. Biorę też po uwagę opcję preszczepu całego układu kierowniczego tylko z czego?
3. krótsze przełożenie - tutaj to wogóle kiepsko, jedyne rozwiązanie jakei wyczytałem to zakup nowego za 1000 - 1200 zł co jest jednak troszkę za drogie, chętnie wysłucham innych pomysłów
4. klatka - będzie robiona według załącznika J pytanie tylko czy spawana czy skręcana, ja się skłaniam ku skręcanej bo zawsze mogę ją wyciągnąć
5. zawieszenie - są już wszędzie poliuretany, sprężyny przód merc e-klasa diesel, tył polone truck, amory typu hand made (wymiana oleju) ale jakoś nie do końca efekty są zadowalające, więc myślę o Bilsteinach B6 tylko cena zaporowa około 2tyś., może ktoś ma lepszy dostęp bo czytałem o komplecie za tysiaka a to już może bym przeżył.
6. no i na koniec serce - opcje są dwie 1.4 Rover lub 1.6 Honda CRX V-TEC, ten drugi już mam kupiony bo taki był pierwotny plan(mam duży sentyment do tego motoru), ale w między czasie doszedłem do wniosku że na początek rover wystarczy i zdaje się, że z roverem jest stosunkowo niedużo roboty

Myślę, że na rozpoczęcie dyskusji wystarczy, za każdą dobrą radę z góry dziękuję.

Z góry przepraszam za moją ortografie.
  
 
wsadz most od Niwy, bedzie szerzej
  
 
Cytat:
2014-02-02 12:29:29, andrzej_krakow pisze:
wsadz most od Niwy, bedzie szerzej



O 7 cm. Wszystkie mocowania plug & play. Trzeba przerobić szpilki. Szpera pasuje. Ja bym proponował zakup gotowego dyfra ze szperą od Bartka, koszt w granicach 2-2,5 tys. zł. Polosie są grubsze.

Wspomagania nie było we VFTSie. Montują od omegi, Mercedesa. Od poldka pasuje, ale anglika.

Co do amortyzatorów, to przód od vw t4 przód, a tył można zamontować podwójne oryg., tak było właśnie w VFTSie.



-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
VFTS miał pojedyńcze amorki-nie zdublowanych w homologacji wiec nie miał tak na pewno.
Amorki B46 rajdowe to koszt ok 1800-2000 komplet i jedyne dobre rozwiązanie reszta to troche druciarstwo.
To że w Nivie półosie są grubsze nic nie daje ,skoro dyfer jest taki sam to i frezy ,a tam sie urwie jak coś.
Ja mam dystanse po 2 cm na strone.
  
 
W jakim miejscu ukrecają się polosie? Technologia wykonania półosi w nivie jest inna niż 01-07. Więc dużo trudniej je ukrecić. Mam na kompie, że amory są zdublowane. Znajdę, to wrzucę.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
poczytaj wątki o naszych samochodach, tam chyba znajdziesz odpowiedź na wszystkie swoje pytania,
półosie ukręcają się za frezem, w najcieńszym miejscu,
w homologacji są pojedyńcze tylne amory !! niestety podwójne to takie wynalazki
  
 

mocne pólosie:
połosie val-racing

Szpery tez ich produkcji.

Przełożenia są, duży wybór, jak tez główki mostów gotowe.

Sprężyny Fobos + poliuretan.
Końcówki, łaczniki TREK.


Amoryzatory, rozważ Sportowe gazowe PLAZA SPORT. Tym bardziej, że są wersja o krótszym skoku, dla niższych zawieszeń.

Wspomaganie.. można wpasować od nivy:
wspomaganie niva.
  
 
A jak wygląda kwestia przełożenia bo aktualnie jeśli dobrze pamiętam to mam 4.1, czy w nivie były krótsze?

Most z nivy ma dla mnie jeden problem, na bębny nie mieszczą się alu 13" i nie jestem pewien czy 2,5cm dystans rozwiąże ten problem, rozumiem że oprócz tego że jest 3,5 cm szerszy na strone to również jest wytrzymalszy od tego z 2105.

  
 
Bardzo się cieszę, że taka elita forum udziela się w moim poście za co dziękuję .

Bartixr mógł byś napisać coś więcej na temat cen i czasu oczekiwania amorów, szpery i krótkiego przełożenia. Aż tak bardzo mi się nie śpieszy więc jeśli będzie większa grupa zainteresowanych i miało by to obniżyć znacznie koszta to jestem gotów chwile poczekać, tymbardziej że teraz jestem za granicą.

W kwesti mostu rozumiem w takim razie ze tak naprawdę most z nivy jest tylko szerszy o 3,5 cm na strone i to tyle jego zalet, więc wydaje mi się że gra nie warta świeczki.

[ wiadomość edytowana przez: obry9 dnia 2014-02-02 17:26:35 ]
  
 
Czyżby biała 2105 "geoodwiert" z naklejka Lux ex Silesia ?
  
 
Most z nivy jest szerszy, polosie grubsze, bez problemu wchodzą felgi 13". Skąd info ze nie wchodzą? Do do świeczki, to Węgry przerabiaja masowo mosty na nivowskie. Dlaczego?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 

co do felg.. to nie patrz na to bo i tak z czasem przejdziesz na hamulce tarczowe z 2108

lub zestaw:
http://tuningsport.ru/market/komplekt-zadnix-diskovyx-tormozov-dizajn-servis-2101-2107-p-1378.html

ale to też felgi 14"
Fanty do klasyki z rosiji.. minimum miesiąc wyprzedzenia.
  
 
Cytat:
2014-02-02 18:54:42, bartixr pisze:
http://tuningsport.ru/market/komplekt-zadnix-diskovyx-tormozov-dizajn-servis-2101-2107-p-1378.html


Bartek ile ten zestaw?czy to jest wszystko co potrzebuje żeby mieć z tyłu tarcze w 2103?
pozdro
  
 
Cytat:
2014-02-04 21:19:28, jacek2107 pisze:
Bartek ile ten zestaw?czy to jest wszystko co potrzebuje żeby mieć z tyłu tarcze w 2103? pozdro



tak, uważaj tylko bo felga 14"
zestaw ma wszystkie śrubki i podkładki jak na foto:
[img=http://tuningsport.ru/market/images/zdt_2101.jpg]zestaw tylnych hamulców tarczowych z półosiami.[/img]

komplet około 2330 zł