Niva project

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć,
Nie wiem co z tego się urodzi, być może niewiele, być może wszystko pozostanje gdzieś w sferze marzeń, ale od czegoś trzeba zacząć. Zacznę od kilku pytań
Zachęcony wrażeniami z mojej zeszłorocznej wyprawy do Albanii przez Bośnię i Hercegowinę i Czarnogórę chciałbym wybrać się w dalsze rejony typu Gruzja, Turcja, Ukraina... Auto nie powinno się zanadto wyróżniać, radzić sobie z dziurami na drogach, szutrówkami, każdy kowal powinien umieć naprawić. Wybór prosty - Niva. Jako, że zawsze miałem 2107 a nigdy nie jechałem Nivą mam kilka pytań:
1. Ile toto pali w trasie?
2. Czy w ogóle da się tym jechać w długą trasę?
3. Jaka wersja/silnik jest najmniej awaryjny i najprostszy w naprawie?
4. Widzę na Allegro Nivy po 3000 i po 20000. Ile musi kosztować Niva, żeby nie było to zajeżdżone padło?
5. Jak te silniki znoszą gaz? W ogóle jest sens ładować Lpg?
6. Klima - czy są wersje z klimą, a może da się jakoś ją"dospawać"?
7. Czy to jest stały napęd na 4 koła czy to się jakoś przełącza?

Narazie tyle, ale to napewno nie koniec pytań w ogóle
  
 
1. 8-12l
2. Pewnie ze się da, nawet jest wygodniej.
3. Dużego wyboru nie ma, 1,6 i 1,7. Ja polecam 1,7
4. Start od 5k
5. 1.7 idealny do gazu, bo jest juz przystosowany do bezolowiowej benzyny.
6. Są, spotkałem tylko 1szt. w Polsce. Dospawać można jeżeli ręce rosną z ramion.
7. Napęd jest stały 50/50, dodatkowo jest blokada mostów i reduktor.

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2013-09-23 00:04:37 ]
  
 

ad 7. W seryjnej nivie nie ma blokady mostów. Jest za to blokada reduktora (centralnego mechanizmu różnicowego).

aby niva nie była zarżnięta musi to być młody egzemplarz z małym przebiegiem.
  
 
ja polecam Nivę na monopunkcie
w trasie spalanie 8-9 po mieście 11-12

zjeździłęm taką całą Ukrainę i masz racje - nikt nie zwracał na nas uwagi
  
 
Podepnę się koledze pod temat, co prawda nie w sprawie Nivy ale też mam pytanie do fachowców, związane z meritum.
Myślałem luźno o tym, aby w przyszłym roku wybrać się z rodziną na Krym.
Czy sądzicie, że 2103 da sobie bez kłopotu radę na ukraińskich drogach, czy należałoby dokonać w niej jakichś specjalnych usprawnień?
A może lepszym pomysłem jest pojechać Mercedesem W123 (200 D)?
Ma ktoś jakieś rady, sugestie?
Serdecznie pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: Rafako dnia 2013-09-23 11:22:10 ]
  
 

jedź mercem, będzie wygodniej.
  
 
Cytat:
2013-09-23 10:43:11, Konriii pisze:
ja polecam Nivę na monopunkcie



Ok, ale to wiąże się z wtryskiwaczem, komputerem, elektroniką. Jasne, chodzi lepiej, ale... dajmy na to, że sypnie się coś pośrodku stepu i co wredy? Drutem nie naprawię.

Czy jednak gaźnik w Nivie to pomyłka?
  
 
Pięć razy zepsuje ci się gaźnik, a wtrysk będzie działał nadal.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
http://passion4travel.pl/index.php/azja-srodkowa-lada-niva/?doing_wp_cron=1380105496.4760010242462158203125

[ wiadomość edytowana przez: radunio dnia 2013-09-25 12:47:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: radunio dnia 2013-09-25 12:48:17 ]
  
 
Cytat:
2013-09-23 00:42:26, bartixr pisze:
aby niva nie była zarżnięta musi to być młody egzemplarz z małym przebiegiem.



Co to konkretnie znaczy "młody" i "z małym przebiegiem"?
Czy TO jest młody egzemplarz z małym przebiegiem w dobrej cenie?

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2013-09-29 13:29:33 ]
  
 
Wszystko zależy. Trzeba oglądać na żywo. Ja twierdze ze już za 5000 zł już kupisz godny egzemplarz.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
egzemplarz z linku wygląda obiecująco.

za 5 tys zł. trudno trafić normalną ladę 4x4.
  
 
Pytań ciąg dalszy
Na co zwrócić uwagę kupując. Oczywiście nie chodzi mi o "pakiet standardowy", ale rzeczy specyficzne dla Nivy, napędu 4x4... gdzie przykładać ucho, jakie testy wykonywać?
  
 
Nie żartujcie że ta nivka z linku jest obiecująca - na pewno blacharz do podłogi, progów i błotnika będzie potrzebny, a zagraniczne blachy to wszystko bedą duże dodatkowe koszty i wyjdzie ponad 11 tys. Poszukałbym lepszą i starsza 1.7i, najlepiej bez gazu. Gaz wstawisz łatwo i niedrogo, zarezerwuj z 2-3 tys. na poprawki, za 5-6 tys. kupisz a w 10tys. się zmieścisz i będziesz wiedział co masz.
Coś takiego może np. niva
  
 
Cytat:
2013-09-30 20:37:31, Kamil_H pisze:
Pytań ciąg dalszy Na co zwrócić uwagę kupując. Oczywiście nie chodzi mi o "pakiet standardowy", ale rzeczy specyficzne dla Nivy, napędu 4x4... gdzie przykładać ucho, jakie testy wykonywać?



Ponawiam pytanie
  
 
Widzę, że dostępne są silniki SPI i MPI. Pojawił się głos, że SPI, ale nic nie piszecie o MPI. W co celować?
  
 
Panowie, tak na poważnie. Czy MPI to dobry wybór czy raczej szukać SPI?
  
 

mpi lepiej, ale i pojedynczy tez działa dobrze.
  
 
Albo gaznik, albo mpi.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Szukam po necie i szukam i już sam nie wiem. Czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcie silnika SPI oraz silnika MPI? Ten TUTAJ to jest SPI czy MPI?