Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Michal_Krakow SYMPATYCZNY GOŚĆ Lda 21072 Kraków | 2005-02-14 23:27:14 wiesz nie spotkalem sie z wymiana samego tloczka ale mozesz sprobowac tak jak pisze Pawel
Natomiast moim zdaniem nie da to juz dobrego efektu Jak masz mozliwosc zmien cylinderek caly!!! |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2005-02-14 23:50:13 Kup cały cylinderek z tłoczkiem. 30zł a masz większą pewność że będzie działać. Trzeba wyjąć zacisk, wcisnąć blokadkę i wybić stary cylinderek. Jeśli nigdy tego nie robiłeś to możesz mieć kłopot. |
Michal_Krakow SYMPATYCZNY GOŚĆ Lda 21072 Kraków | 2005-02-15 09:42:12
ów czlowiek chce wyminic cylinderek w zacisku przednim co jest rozumiane jako tloczek !!!! CHYBA ZE TY WIESZ LEPIEJ !!!!
sam piszesz o tloczku wiec SORRRY cos nie jest tak !!!! acha i czytaj wszystko do konca zanim zaczniesz swoje wywody i poprawki !!! [ wiadomość edytowana przez: Michal_Krakow dnia 2005-02-15 09:45:11 ] |
Wergilius SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2005-02-15 23:52:23 Dzięki za info. Co do tego "o co mi chodzi" to chodzi mi o wymiane Cylinderka hamulcowego zacisku a tłoczek jest częścią ruchomą tegoż tłoczka a przynajmiej powinien być bo u mnie stał śię mało ruchomy.
Uszczególowie pytanie: 1 Jak wyjąć blokade cylinderka? - dziś ogłądałem rysunek w katalogu części i nie wiele on wniusł 2 Czy konieczny jest demontarz zacisku od wspornika zacisku? Z góry dziękuje za rzeczowe informacje!!! |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2005-02-16 01:17:19 Koniecznie trzeba zdemontować zacisk i umieścić go na imadle.
Blokade trzeba wbić młotkiem i gwoździem lub śrubą. Ciężko to wyjaśnić a ten rysunek dużo nie pomoże ale daje go: Najlepiej oczyścić z rdzy cały zacisk. Wtedy łatwiej można dojść o co chodzi. |
Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2005-02-16 03:24:16
A na jakiej podstawie tak jest rozumiane? Na podstawie tego co napisałeś jestem pewny, ze wiem lepiej
Przeczytaj dokładnie co napisałem. Dowiesz sie z tego, że po wyjęciu tłoczka z cylinderka łatwiej jest rozłupać cylinderek. Wyjęcie tłoczka nie stanowi problemu, problemem dla Wergiliusa jest wymontowanie cylinderka z zacisku. CHYBA, ŻE TY WIESZ LEPIEJ! |
Wergilius SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2005-02-16 10:00:19 Dzięki Janisz!!
Rysunki trochę wnoszą do sprawy, mam już pewne wyobrażenie jak rozwiązano tą blokadę. Na pewno będzie łatwiej niżeli bez żadnych porad i rysunków. Pozwolę sobie po wymianie umieścić mój opis technologii wymiany tego elementu, może komuś się to przyda. Pozdrawiam Wergilius |
Michal_Krakow SYMPATYCZNY GOŚĆ Lda 21072 Kraków | 2005-02-16 10:19:09
wiesz napijmy sie piwa bo chyba mowimy o podobnach (tych samych ) sprawach !!! a nie mam zamiaru ( ani Ty-domysł ) sie sprzeczac A i tak całą brudna robote bedzie wykonywał WERGILIUS |
Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2005-02-16 11:27:30
No dobra |
Wergilius SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2005-02-18 14:02:30 Witam!!
Dziś dokonałem wymiany cylinderka, opisze jak tego zrobiłem może się to komuś przyda. 1. Zdemontowałem zacisk – nie będę tego opisywał, bo jest to w każdej książce napraw łady 2107 2. Oczyściłem zacisk i umieściłem go w imadle a następnie odkręciłem przewód hamulcowy giętki – ponieważ wymieniałem wewnętrzny cylinderek hamulcowy w innym przypadku nie jest to konieczne ale na pewno ułatwia sprawę. Zdemontowałem przewód łączący oba cylinderki 3. W korpusie zacisku prostopadle do górnej prowadnicy szyny cylinderka wyfrezowana jest szczelina. Szczelinę tą należy oczyścić odsłaniając fragment szyny cylinderka wraz z blokadą cylinderka. Jest to element w postaci stalowego bolca. Bolec ten należy wbić – tak jak pisał Janisz – ja użyłem śruby. 4. Można przystąpić do wybijania cylinderka z korpusu zacisku, u mnie ruszył się, ale zaledwie o milimetr i się zatrzymał. W związku z tym zaadaptowałem rade Janosika i od tył cylinderka wywierciłem otwór i wybiłem tłoczek a następnie za pomocą szlifierki kontowej przeciąłem cylinderek na pół – równolegle do prowadnic zacisku. Wystarczyło lekko uderzyć w cylinderek z góry i z dołu, aby wyskoczyły szyny z prowadnic i usunąć stary cylinderek. Cała operacja trwała około 6 minut. 5. Dokonałem sekcji cylinderka i blokada wykonana jest trochę inaczej niżeli pokazuje to rysunek. W górnej szynie znajduje się otwór o głębokości 15mm a w nim umieszczono sprężynę i od góry ciasno spasowany kołek długości około 8mm. Okazuje się, że elementy te są jednorazowe i kupuje się je oddzielnie koszt 2.50 zł. Zastanawiające jest, dlaczego nie są dodawane w komplecie do nowego cylinderka. Bez nich nie można go zamontować prawidłowo? 6. Montaż nowego cylinderka dokonałem na smarze do lin. Używam tego smaru dość często do montażu elementów w zacisku bo znacznie zmniejsza korozje na styku żeliwo – aluminium a po rozgrzaniu zacisku nie wytapia się. Ale moim zdaniem równie dobrze można zastosować smar grafitowy – jeżeli nawet nie lepszy. 7. Reszta odbywa się w odwrotnej kolejności niż demontaż. Może ten opis komuś będzie przydatny. Dziękuje jeszcze raz Janiszowi i Janosikowi za rzeczowe i dobre rady!!!! Pozdrawiam Wergilius |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2005-02-18 16:53:05 Ja nowe cylinderki wsadziłem bez smaru a zamiast blokadek są śruby Ale u mnie wszystko jest na śline i taśme klejącą. |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2005-06-19 22:27:37 Podpinam sie pod watala.
Sam chce dokonac upgreadu hamulcow(z zuzytych na lepsze).Z prawej strony mam zblokowany na 100% tloczek, a w ogole zdaje mi sie ze zle chodza pozostale. Mam pytanie - czy lepiej wymienic cale cylinderki z tlokami(fenox-zle doswiadczenia) czy same tloczki wyciagnac, wyczyscic, i zlozyc na nowo? Czy spotkaliscie sie z cylinderkami innej firmy w sklepie? I co z tym fenoxem jak chodzi o hamulce? Bo ktos cos ostatnio mowil, ze szybko mial to samo=zblokowane, i co z szczelnoscia? Aha - i co z ta blokada - slyszalem ze jest roznica nowe/stare - z tym ze oba pasuja. |
Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2005-06-19 22:46:37 Wymień cały cylinderek. Obudowa aluminiowa cylinderka też jest skorodowana, dodatkowo, jak masz mocno zapieczony tłoczek, to Ci on z niego nie wyjdzie a jak wyjdzie, to moze "rozepchnać" cylinderek tak, że popęka, mimo, ze tego nie zauważysz. W Skorpionie kosztuje taki cylinderek grosze a wymiana jego jest bardzo szybka - wystarczy duży młotek. Metoda siłowa jest najlepsza, bo aluminium jest kruche i łatwo sie poddaje.
Ja miałem zapieczony, jakoś wypchnąłem, wyczyściłem, wypieściłem i po złożeniu ciekł. Nowy fenox ze skorpiona działa na razie bez zarzutu. [ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2005-06-19 22:47:59 ] |
Wergilius SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2005-06-19 22:55:03
Jak robiłem sekcje to obejrzałem to dokładnie, musiał byś wymienić uszczeli w wnętrzu cylinderka. Chyba nie ma zestawów naprawczych. Sam tłoczek nawet jak go wyczyścisz i wypolerujesz może się zacinać przez te uszczelki. A inni producenci no to ja nie spotkałem ale na giełdzie w Balicach jest Ukrajniec podobno ma części z ukrajny wiec może on ci załatwi orginalne rosyjskie popytać można ale targuj się bo ceny ma kosmiczne. Co do różnicy w działaniu stare, nowe to po ostatnich doświadczeniach stwierdzam że może być coś na rzeczy bo mam właśnie kłopoty ze starymi cylinderkami. W mojej opini lepiej wymienić na nowe. Co do Fenoxa to narazie z nim nie ma problemu ale to mineło raptem 4 miesiące. Pozdrawiam |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2005-06-20 10:21:46 OK.
Wiec zakupie sobie komplecik, i powymieniam. |