Jak wymienic tłoczek w zaciski przednim łada 2107?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam prośbę, potrzebuje opis procedury wymiany cylinderka hamulcowego w zacisku hamulcowym w ładzie 2107. W książce serwisowej nie opisano tego a jestem w potrzebie. Tłoczek jest już skorodowany i blokuje się, próby reanimacji już nie skutkują . Może ktoś z klubowiczów wie jak to zrobić. Proszę o pomoc.
  
 
Hej -nie pamiętam dokładnie - ale chyba trzeba po prostu zdjąć zacisk, pompować aż do całkowitego wysunięcia się tłoka z zacisku.
Ja tego nie robiłem - ale chyba kiedyś robił mi to mchanik. Z tym,że nie wiem czy jest mozliwu zakup samegi tłoka????
Paweł
  
 
wiesz nie spotkalem sie z wymiana samego tloczka ale mozesz sprobowac tak jak pisze Pawel

Natomiast moim zdaniem nie da to juz dobrego efektu

Jak masz mozliwosc zmien cylinderek caly!!!
  
 
Kup cały cylinderek z tłoczkiem. 30zł a masz większą pewność że będzie działać. Trzeba wyjąć zacisk, wcisnąć blokadkę i wybić stary cylinderek. Jeśli nigdy tego nie robiłeś to możesz mieć kłopot.
  
 
Ja też bym się, prawdę mówiąc trochę bał samemu grzebać w zacisku od hamulców -no chyba, że kolega ma wprawę i lubi na spokojnie pomajsterkować-bo zrobić to da się na pewno
Przeglądnąłem książkę - ale też nic tam o tym nie ma
paweł
  
 
nie wiem, czy to jest taki sam zacisk jak w samarze, ale jak chcesz to wyślę Ci skany, które przed chwilą zrobiłem z książki od samarki rzecz jasna
  
 
Cytat:
2005-02-15 01:36:46, MikeB pisze:
nie wiem, czy to jest taki sam zacisk jak w samarze, ale jak chcesz to wyślę Ci skany, które przed chwilą zrobiłem z książki od samarki rzecz jasna


inny

Cytat:
..wiesz nie spotkalem sie z wymiana samego tloczka ale mozesz sprobowac tak jak pisze Pawel ..


Chyba człowiek pisze w swoim poście, ze chce wymieniać cylinderek
Cytat:
2005-02-14 22:50:05, Wergilius pisze:
.. potrzebuje opis procedury wymiany cylinderka hamulcowego w zacisku hamulcowym ..


Przede wszystkim porządnie oskrob zacisk z korozji (wiadomo: aluminium-żeliwo), żeby wiedzieć gdzie co jest. Później rób tak jak pisze janisz.
Alrenatywnym rozwiazaniem (gdy nie da sie go ruszyć inaczej) jest rozłupanie zacisku na kawałki Po wyjęciu tłoczka łatwe do zrealizowania
  
 
Cytat:
Yanosik pisze:
Chyba człowiek pisze w swoim poście, ze chce wymieniać cylinderek


ów czlowiek chce wyminic cylinderek w zacisku przednim

co jest rozumiane jako tloczek !!!!

CHYBA ZE TY WIESZ LEPIEJ !!!!

Cytat:
Yanosik pisze:
Przede wszystkim porządnie oskrob zacisk z korozji (wiadomo: aluminium-żeliwo), żeby wiedzieć gdzie co jest. Później rób tak jak pisze janisz.
Alrenatywnym rozwiazaniem (gdy nie da sie go ruszyć inaczej) jest rozłupanie zacisku na kawałki Po wyjęciu tłoczka łatwe do zrealizowania



sam piszesz o tloczku wiec SORRRY cos nie jest tak !!!!

acha i czytaj wszystko do konca zanim zaczniesz swoje wywody i poprawki !!!

[ wiadomość edytowana przez: Michal_Krakow dnia 2005-02-15 09:45:11 ]
  
 
Dzięki za info. Co do tego "o co mi chodzi" to chodzi mi o wymiane Cylinderka hamulcowego zacisku a tłoczek jest częścią ruchomą tegoż tłoczka a przynajmiej powinien być bo u mnie stał śię mało ruchomy.
Uszczególowie pytanie:
1 Jak wyjąć blokade cylinderka? - dziś ogłądałem rysunek w katalogu części i nie wiele on wniusł
2 Czy konieczny jest demontarz zacisku od wspornika zacisku?
Z góry dziękuje za rzeczowe informacje!!!
  
 
Koniecznie trzeba zdemontować zacisk i umieścić go na imadle.
Blokade trzeba wbić młotkiem i gwoździem lub śrubą. Ciężko to wyjaśnić a ten rysunek dużo nie pomoże ale daje go:

Najlepiej oczyścić z rdzy cały zacisk. Wtedy łatwiej można dojść o co chodzi.
  
 
Cytat:
2005-02-15 09:42:12, Michal_Krakow pisze:
ów czlowiek chce wyminic cylinderek w zacisku przednim
co jest rozumiane jako tloczek !!!!
CHYBA ZE TY WIESZ LEPIEJ !!!!


A na jakiej podstawie tak jest rozumiane?
Na podstawie tego co napisałeś jestem pewny, ze wiem lepiej

Cytat:
2005-02-15 09:42:12, Michal_Krakow pisze:
sam piszesz o tloczku wiec SORRRY cos nie jest tak !!!!


Przeczytaj dokładnie co napisałem. Dowiesz sie z tego, że po wyjęciu tłoczka z cylinderka łatwiej jest rozłupać cylinderek.
Wyjęcie tłoczka nie stanowi problemu, problemem dla Wergiliusa jest wymontowanie cylinderka z zacisku.
CHYBA, ŻE TY WIESZ LEPIEJ!
  
 
Dzięki Janisz!!
Rysunki trochę wnoszą do sprawy, mam już pewne wyobrażenie jak rozwiązano tą blokadę. Na pewno będzie łatwiej niżeli bez żadnych porad i rysunków.
Pozwolę sobie po wymianie umieścić mój opis technologii wymiany tego elementu, może komuś się to przyda.
Pozdrawiam
Wergilius
  
 
Cytat:
Yanosik pisze:
jestem pewny, ze wiem lepiej



wiesz napijmy sie piwa bo chyba mowimy o podobnach (tych samych ) sprawach !!! a nie mam zamiaru ( ani Ty-domysł ) sie sprzeczac

A i tak całą brudna robote bedzie wykonywał WERGILIUS


  
 
Cytat:
2005-02-16 10:19:09, Michal_Krakow pisze:
wiesz napijmy sie piwa bo chyba mowimy o podobnach (tych samych ) sprawach !!! a nie mam zamiaru ( ani Ty-domysł ) sie sprzeczac A i tak całą brudna robote bedzie wykonywał WERGILIUS


No dobra
  
 
Witam!!
Dziś dokonałem wymiany cylinderka, opisze jak tego zrobiłem może się to komuś przyda.

1. Zdemontowałem zacisk – nie będę tego opisywał, bo jest to w każdej książce napraw łady 2107

2. Oczyściłem zacisk i umieściłem go w imadle a następnie odkręciłem przewód hamulcowy giętki – ponieważ wymieniałem wewnętrzny cylinderek hamulcowy w innym przypadku nie jest to konieczne ale na pewno ułatwia sprawę. Zdemontowałem przewód łączący oba cylinderki

3. W korpusie zacisku prostopadle do górnej prowadnicy szyny cylinderka wyfrezowana jest szczelina. Szczelinę tą należy oczyścić odsłaniając fragment szyny cylinderka wraz z blokadą cylinderka. Jest to element w postaci stalowego bolca. Bolec ten należy wbić – tak jak pisał Janisz – ja użyłem śruby.

4. Można przystąpić do wybijania cylinderka z korpusu zacisku, u mnie ruszył się, ale zaledwie o milimetr i się zatrzymał. W związku z tym zaadaptowałem rade Janosika i od tył cylinderka wywierciłem otwór i wybiłem tłoczek a następnie za pomocą szlifierki kontowej przeciąłem cylinderek na pół – równolegle do prowadnic zacisku. Wystarczyło lekko uderzyć w cylinderek z góry i z dołu, aby wyskoczyły szyny z prowadnic i usunąć stary cylinderek. Cała operacja trwała około 6 minut.

5. Dokonałem sekcji cylinderka i blokada wykonana jest trochę inaczej niżeli pokazuje to rysunek. W górnej szynie znajduje się otwór o głębokości 15mm a w nim umieszczono sprężynę i od góry ciasno spasowany kołek długości około 8mm. Okazuje się, że elementy te są jednorazowe i kupuje się je oddzielnie koszt 2.50 zł. Zastanawiające jest, dlaczego nie są dodawane w komplecie do nowego cylinderka. Bez nich nie można go zamontować prawidłowo?

6. Montaż nowego cylinderka dokonałem na smarze do lin. Używam tego smaru dość często do montażu elementów w zacisku bo znacznie zmniejsza korozje na styku żeliwo – aluminium a po rozgrzaniu zacisku nie wytapia się. Ale moim zdaniem równie dobrze można zastosować smar grafitowy – jeżeli nawet nie lepszy.

7. Reszta odbywa się w odwrotnej kolejności niż demontaż.

Może ten opis komuś będzie przydatny. Dziękuje jeszcze raz Janiszowi i Janosikowi za rzeczowe i dobre rady!!!!
Pozdrawiam
Wergilius
  
 
Ja nowe cylinderki wsadziłem bez smaru a zamiast blokadek są śruby Ale u mnie wszystko jest na śline i taśme klejącą.
  
 
Podpinam sie pod watala.
Sam chce dokonac upgreadu hamulcow(z zuzytych na lepsze).Z prawej strony mam zblokowany na 100% tloczek, a w ogole zdaje mi sie ze zle chodza pozostale.

Mam pytanie - czy lepiej wymienic cale cylinderki z tlokami(fenox-zle doswiadczenia) czy same tloczki wyciagnac, wyczyscic, i zlozyc na nowo?

Czy spotkaliscie sie z cylinderkami innej firmy w sklepie?

I co z tym fenoxem jak chodzi o hamulce? Bo ktos cos ostatnio mowil, ze szybko mial to samo=zblokowane, i co z szczelnoscia?

Aha - i co z ta blokada - slyszalem ze jest roznica nowe/stare - z tym ze oba pasuja.
  
 
Wymień cały cylinderek. Obudowa aluminiowa cylinderka też jest skorodowana, dodatkowo, jak masz mocno zapieczony tłoczek, to Ci on z niego nie wyjdzie a jak wyjdzie, to moze "rozepchnać" cylinderek tak, że popęka, mimo, ze tego nie zauważysz. W Skorpionie kosztuje taki cylinderek grosze a wymiana jego jest bardzo szybka - wystarczy duży młotek. Metoda siłowa jest najlepsza, bo aluminium jest kruche i łatwo sie poddaje.
Ja miałem zapieczony, jakoś wypchnąłem, wyczyściłem, wypieściłem i po złożeniu ciekł. Nowy fenox ze skorpiona działa na razie bez zarzutu.


[ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2005-06-19 22:47:59 ]
  
 
Cytat:
2005-06-19 22:27:37, Krzysztof-Fleszer pisze:
Podpinam sie pod watala. Sam chce dokonac upgreadu hamulcow(z zuzytych na lepsze).Z prawej strony mam zblokowany na 100% tloczek, a w ogole zdaje mi sie ze zle chodza pozostale. Mam pytanie - czy lepiej wymienic cale cylinderki z tlokami(fenox-zle doswiadczenia) czy same tloczki wyciagnac, wyczyscic, i zlozyc na nowo? Czy spotkaliscie sie z cylinderkami innej firmy w sklepie? I co z tym fenoxem jak chodzi o hamulce? Bo ktos cos ostatnio mowil, ze szybko mial to samo=zblokowane, i co z szczelnoscia? Aha - i co z ta blokada - slyszalem ze jest roznica nowe/stare - z tym ze oba pasuja.


Jak robiłem sekcje to obejrzałem to dokładnie, musiał byś wymienić uszczeli w wnętrzu cylinderka. Chyba nie ma zestawów naprawczych. Sam tłoczek nawet jak go wyczyścisz i wypolerujesz może się zacinać przez te uszczelki. A inni producenci no to ja nie spotkałem ale na giełdzie w Balicach jest Ukrajniec podobno ma części z ukrajny wiec może on ci załatwi orginalne rosyjskie popytać można ale targuj się bo ceny ma kosmiczne. Co do różnicy w działaniu stare, nowe to po ostatnich doświadczeniach stwierdzam że może być coś na rzeczy bo mam właśnie kłopoty ze starymi cylinderkami. W mojej opini lepiej wymienić na nowe. Co do Fenoxa to narazie z nim nie ma problemu ale to mineło raptem 4 miesiące. Pozdrawiam
  
 
OK.
Wiec zakupie sobie komplecik, i powymieniam.