| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2008-04-28 00:36:05 Omega A, silnik 3.0 24V, '93. Czasami wchodzi w tryb awaryjny, olej jest, pokazuje błąd j.w. Na biegach do jazdy czuć drgania na nadwoziu w trakcie postoju, na P i N drgania zanikają. Ktoś wie co ten kod oznacza?
Znalazłem przez szukajkę kody usterek do asb, ale niestety we wrażym języku, którego niestety nie za bardzo kumam: "Saugrohrtemperatur-Sensor". Wielkie dzięki dla fat'boot'a za sprawdzenie ASB.
[ wiadomość edytowana przez: Cleber dnia 2008-04-29 11:19:39 ] |
fatboy82 LOB WETERAN ![]() A 3.0 24V R6 Warszawa | 2008-04-28 00:50:42 hmmmm ciekawe, bo jak ja sprawdzalem kod bledu 41 dla ASB, to wyszlo mi blad sygnalu wejscie/wyjscie. Z temperatura tam nic nie bylo. Na pewno patrzyles na kody dla ASB? :> |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2008-04-28 08:29:30
Hm... Jakby tu napisać? Masz rację. Pisałem przecież, że nie znam języka naszych wrogów Podałem kod do silnika 1.8
Wyświetla się "Abtriebsdrehzahl / Motordrehzahl" wg. tej strony Może mi to ktoś objaśnić, wyłożyć czarno na białym? Ps. Proszę o poprawienie tytułu. Byczek się wkradł
[ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2008-04-28 08:43:13 ] [ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2008-04-28 08:44:01 ] |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-04-28 09:20:09 ta "usterka zostaje wykryta jeśli stosunek między prędkością obrotową silnika i wyjściową prędkością obrotową (asb) wykracza poza określoną tolerancję."
Przejedź się z czymś techopodobnym, podgląd na załączony aktyalnie bieg; przy prędkości około 100 km/h dzwignia w położeniu D wybrany bieg musi być -4-; komp musi też dobrze widzieć położenie dzwigni selektora. Na postoju przeskakujesz pozycje, na kompie musi się zgadzać z pozycją dzwigni. |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2008-04-28 10:27:24
A jeśli się nie zgadza w którymś przypadku lub tfu,tfu w całości to co wtedy? Selektor? |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-04-28 10:39:07 Gdyby to selektor, to byłoby lepsze zło. Trzeba go sprawdzić, czy sterownik ASB widzi te położenia dzwigni które wybierasz. Dalej to już tylko gdybam, poślizgi sprzęgieł w skrzynce , konwerter??? Za małą wiedzę mam.
ps. w jakich warunkach łapie tryb awaryjny, czy jest w tym jakaś logika? [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-04-28 10:40:47 ] |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2008-04-28 10:45:03 Przy zrzucaniu biegu, tzn. spokojna jazda, nastepnie wyprzedzanie z pedałem w podłodze. |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2008-04-28 10:50:59
Znaczy zawieszenie silnika i skrzyni. Na razie się wstrzymam, bo zanosi się na to, że kończy się wygodna jazda automatem i trzeba bedzie powrócić do ręcznego mieszania w skrzynce. A amorki po ile? |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-04-28 11:18:54
|
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2008-04-28 12:43:25
Znaczy uszkodzenie mechaniczne skrzyni? Co to jest ta taśma? A nie elektronika, czujnik jakowyś? |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-04-28 13:04:28 Stare aftomaty wymagały regulacji hamulca taśmowego, "co jakiś czas". AR też się reguluje, procedura opisana w TIS.
|
omegolotC30NE Czerwin | 2008-04-28 15:48:49 O mam coś jeszcze . W opisie błędu 41 dla bee, jest wyraźnie napisane za duży poślizg stosunek obrotów utrzymuje się
przez 3 sekundy poza zakresem. Nie jest dobrze. |
fatboy82 LOB WETERAN ![]() A 3.0 24V R6 Warszawa | 2008-04-28 18:17:39 coz jak mi sie slizgala, to skonczylo sie na wymiane na manual. Luzy miala takie, ze szkoda pisac... |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2008-04-28 20:03:34 Wg tisa jest to "Schaltfehler Hydraulik Fehler" gdzie patrzac ze na trzy wyrazy dwa zawieraja feler to nie wrozy dobrze
Uszkodzenie - konwerter lub wnetrze skrzyni, ale jako ze konwerter ma (chyba??)swoj wlasny blad dotyczacy wlasnie tego to by wskazywalo ze cos w skrzyni rzężoli... [ wiadomość edytowana przez: chemik333 dnia 2008-04-28 20:05:40 ] |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2008-04-28 23:08:19 No to nie fajnie. Ogólnie wychodzi na to, że skrzynia sie ślizga. A więc pewnie szrot. Robiliśmy z fatbotem jakiś tam test. Polegało to na wciśnięciu hamulca i dawaniu gazu na D. Obroty spadły przy 2500. Ponoć dobrze to rokuje. Ale jak to się ma do wcześniejszych diagnoz? W końcu się slizga czy nie ślizga? No i w końcu ten błąd. Co on w końcu oznacza? Chemik pisze to co pisze, a ja znowu coś innego
Jest w wawie lub okolicach jakiś zaufany spec o automatów? |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-04-28 23:24:22 Zrobiliście test prędkości zatrzymania. Sprawdza się w ten sposób konwertor.
Zrzuciłbym dużą michę i wyregulował taśmę hamulca przed wywaleniem skrzynki. |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2008-04-28 23:34:07
Jak pewnie widzice, moje pojęcie o automatach jest raczej blade. Stad moje pytanie o zaufanego speca w wawie. Dzieki Wam wiem co może w trawie piszczeć, jednak jakiekolwiek naprawy zlecał bym specowi. |
fatboy82 LOB WETERAN ![]() A 3.0 24V R6 Warszawa | 2008-04-29 00:34:05 ano jest w Wawie polecany jegomosc:
Pan Marek Pądek ul Jeziorowa (przy Wale Miedzeszyńskim) tel 22 4256862 |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2008-07-05 09:28:04
jednym słowem wielki banan mam na ustach już od jakiegoś czasu dzięki 7gsi. Poduchy wymienione "syskie tsy", zero drgań, mogę się rozkoszować jazdą jeszcze na automacie. Poduszki kupiłem w aps. Jak powiedziałem, że potrzebuję do 3.0 24V to stwierdzili, że nie mają. Dopiero po licznych konsultacjach tel. z 7gsi, Senatorem i Ilku wyszło na to, że są takie same jak w 2.6, 3.0 12V i dieslu.
W między czasie padł selektor, tzn. któregoś dnia na stacji silnik nie chciał zagadać i znowu pomógł niezawodny Senator. Wystarczyło wypiąć wtyczkę, włożyć bezpiecznik i po kłopocie. Na razie. Muszę tylko pamiętać o uruchamianu na P lub N, bo w tym momencie kręci na wszystkich biegach
Jeszcze raz dzieki Panowie za pomoc. |