Parę pytań początkującego "gazownika"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wtam wszystkich życzliwych kolegów no i oczywiście koleżanki też. Ale do konktetów. Mam parę pytań.
1.Stojąc na postoju (na luzie) żadko kiedy udaje mi się przełączyć z gazu na benzynę bez zgaśnięcia silnika, pomimo że obroty przy takiej zmianie są w granicach 3-4 tyś. Czy to tak już jest ,czy to kwestia wyregulowania-no własnie tylko czego (gazu czy benzyny)? Nadmienię tu że gaznik zostal wyregulowany na analizatorze spalin 5 dni przed montażem gazu.
2. Po przejechaniu 50 km na gazie zajechałem z cikawości na stację zatatankować gaz. Wynik mnie oszołomił 9 litrów gazu/50 km czyli 18/100. Pogoda była taka sobie tylko -16 w nocy i -10 w dzień. Jazda była na krótkich dystansach 3-5 km i postój przez 2 godziny. Ale czy miał prawo tyle spalić przy takiej eksploatacji czy to jest kwestia regulacji? Przy instalacji gazu regulowno go także na analizatorze! Ile Wam palą wasze cacka przy takich warunkach?
Jak wyglądają zdrowe normy spalania godząc umiarkowane przyśpieszenie?
3. Silnik mam z 88roku i powinien jeździć na uniweralnej bęzynie a z tego co wiem to gaz nie posiada subtancji przeciwdziałających wybuchom detonacyjnym ( co zapewnia ołów w benzynie) wieć jak powinno się dbać o taki silnik? Stosować specjalny olej silnikowy? Czy magicznych mikstur?

Dzięki za wszystkie posty z odpowiedziami
  
 
ad 1 - tak nie powinno być, u mnie wystarczy 1500 obrotów i przechodzi na benzynę - może pompa benzynowa słabo pompuje, może filtr paliwa zapchany? Generalnie wina lezy po stronie układu zasilania benzyną

ad 2 - Mój teraz zimą spalił maksymalnie 14 litrów, przeciętnie około 12. Ale na razie spokojnie, wyjeździj kilka zbiorników, dopiero wtedy wskazania sobie uśrednisz i będą bardziej miarodajne

ad 3 - Odpalaj i gaś na noc na beznynie (uniwerslanej). Powinno to wystarczyć. Mojemu silnikowi takie eksploatowanie nie zaszkodziło przez 70 000 km jazdy na gazie (ogólny przebieg 120 000km) i gniazda zaworowe są w stanie dobrym. W bagażniku wożę dodatki "potasowe" do benzyny bezołowiowej (mozna dostać na Shellu) na wypadek gdybym nie mógł kupić uniwersalnej benzyny.

Życzę zadowolenia z eksploatacji na gazie !
  
 
No panowie podzielcie się własnym doświadczeniem!!!!!!!
  
 
CO do przelaczania z gazu na benzyne to raczej nie mam problemu chociaz bywa roznie. Np. zalezy od temperatury na zewnatrz ale to juz wina mojego termostatu ktory troche slabo ogrzewa silnik.

Moje spalanie gazu w tej chwili to tez okolo 13 ale wiem ze mogloby byc lepiej - ale w tych mrozach nie chce mi sie grzebac w silniku

a co do benzyny to leje uniwersalna - zapalam i gasze na benzynie. poki co chodzi !

Pozdrawiam
  
 
Badanie spalania gazu po przejechaniu 50 km nie ma sensu. Trzeba spalic kilka zbiornikow, aby moc cos powiedziec. Za kazdym razem odcinanie tankowania odbywa sie przy innym poziomie gazu w zbiorniku, wiec zmierzenie spalania gazu jest bardzo trudne.
Jazda na gazie nie jest zdrowa dla silnika, w szczegolnosci dla gniazd zaworowych. Zalecane jest co 4 baki gazu spalenie 1 baku benzyny 95U i oczywiscie gaszenie samochodu i zapalanie na benzynie.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
ad. 1/ przelaczanie z benzyny na gazie na luzie wymaga niezlej wprawy zeby wyczuc moment kiedy konczy sie benzyna w gazniku. lepiej przelaczaj w trakcie jazdy.
ad.2/ jest zimno to tyle pali, zwlaszcza na takich krotkich dystansach.
ad.3/ wal to.

hehe, jaka obkuta, olow, detonacja...
  
 
Chciałbym dorzucic swoje trzy grosze mianowicie w moim poldku żeby przeżucić z gazu na benzyne to musze mieć albo rozbieg czyli samochód jedzie wyłączam gas gaśnie i chwile musi pokręcic aby pompa zaciągnęłą i to zalezy od typu gaznika bo jezeli masz gaźnik z zaworem zwrotnym to benzyna jest odcinana w innym miejscu natomiast jezeli tego zaworu nie masz ( tak jak u mnie) to po przełączeniu na gas waha przechodzi tylko przez pompe i wraca do baku ale niejednokrotnie zahwiana jest również wydajnośc pompy a odnośnie spalania to po założeniu gazu jest tzw. proces układania się instalacji co powoduje niejednakowe spalanie gazu przez silnik ja jak złożyłęm gas palił 17l(GAZU) natomiast po 4 tankowaniach spalanie się unormowało teraz mam spalanie 9-11 litrów natomiast co do ostatniego problemu to niektóre warsztaty gazownicze instalują tzw. antywybuch (bardziej we wtryskowcach) ale i w gaźnikach też się zdarza.