Skrzynia Biegów?????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam niech mi ktoś wreszcie łopatologicznie wytłumaczy co mam dokładnie zrobić aby włożyć do mojego Poldka rocznik 1986 skrzynie biegów od Fiata 132 z pionowym drązkiem mam do niej wał napędowy ale interesuje mnie co musze przerobic w tunelu co z tak zwaną trumienką czyli tą blachą na tunelu HHEELLLPP???Prosze o w miare dokładny opis a nie w stylu skrzynie biegów unieść założyc i przykręcić. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź
  
 
I jeszcze jedno pytanko jako że wnetrze mam od Plusa to ma ktoś moze pomyśl co zrobić ze środkową konsolą w starszych modelach w miejscu gdzie u mnie bedzie teraz lewarek była półeczka na drobne rzeczy i tam można było zrobić otwór na lewrek i w miare to wtedy wygląda no ale w plusie będe musiał cos uciąć czy jak czekam na pomysły. THX
  
 
Pewnie było już parę razy, ale jeżeli nie chcesz ciać i spawać, to poszukaj skrzynki z ukosnym lewarkiem. Wtedy tylko "podnieść i przykręcić", natomiast jeżeli uparłeś się na pionowy, będzie więcej roboty. Trzeba bedzie wymierzyć o ile przesunie się drążek w stosunku do oryginału. Wyciąć w tunelu dość pokaźną dziurę, aby można to było założyć. Usztywnić tunel w skrajnych miejscach otworu i dorobić jak to nazywasz "trumienkę". Ta ostatnia to już kosmetyka, dlatego, że element przedłużający miedzy skrzynią a samym drążkiem wejdzie Ci w głąb kabiny na wysokość i jak nie uszczelnisz to raz, że będzie głośno, dwa że zimno, a trzy ze będzie tamtendy dostawać się np. woda. Po za tym może się okazać, że drążek od ręcznego będzie przeszkadzał przy zapinaniu 2 i 4 biegu.
Chyba tyle z mojej strony, teżsię przygotowuję do takiego manewru, tyl, że w DFie - pozdrawiam.
  
 
Spokojnie, skrzyni nie musisz zmieniać tylko mechanizm wybierania biegów, są współzamienne. Jeżeli nadal chesz zakłądać pionowy drążek to polecam założenie trumienki z Argenty. Najmniej roboty
  
 
a co myslicie o zakombinowaniu z konsolą z espero?
  
 
No własnie trumienka od Argi ale pozostaje jeszcze sprawa konsoli środkowej naprawde nie mam żadnego pomysłu bo przecież jak założe trumienke od Argi to nawet obcięta od plusa nie wejdzie. Od Espero a ma ktoś może jakąs fotkę lub też inne pomysły naprawdę jestem troszkę zakłopotany bo mam rozbebeszony samochód i nie wiem co dalej.
  
 
Taką fotkę znalazłem
  
 
U mnie było tak:
Fiat rok 83 wiec tunel tylko pod skrzynie 4 FSO. Założyłem skrzynie V od 132 ze skośnym drążkiem ale musiałem troche naciągnąć tunel po stronie kierowcy w bok, aby slimak od licznika nie obijał sie. Otwór trzeba było wyciąć dość spory i teraz musze to jakoś zalepić. Ogólnie siedzi ciasno i nie podoba mi sie to zabardzo.

Kolega równocześnie wkładał skrzynie od 132 z pionowym lewarkiem i u niego długość otworu wynosiła prawie 40cm na 15cm. Fakt taktem że skrzynia wyszła w dobrym położeniu i napewno jest wygodniejsza od skośnej. Wiecej przeróbek nie robił bo ma FSO 1500 a nie Polskiego Fiata.