MotoNews.pl
  

Waz wzywa do naprawy - artykuł z "Prawdy"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Znalazlem dziś na stronie "Prawdy" artykuł o usuwaniu usterek w nowych Ładach, czyli wzywaniu właścicieli w celu ich usunięcia.
Oto ów tekst, który przetłumaczyłem:

"Ile jeszcze razy samochody AwtoWaza będą wzywane do naprawy?

Ostatnie wezwania do naprawy 1086 samochodów Lada 2110 to nie pierwszy przykład tego, jak AwtoWaz postępuje z samochodami, u których wykryto usterki fabryczne.

Najpierw, w styczniu tego roku podjęto decyzje o naprawie 184 samochodów segmentów „Samara” i „Samara-2”, u których wykryto defekt łożysk piast tylnych kół.

Wiosną 2003 roku wezwano do naprawy ok. 900 samochodów Waz-2104, Waz-2105 i Waz-2107. Przyczyną było wykrycie usterek technologicznych spawów wału kolumny kierownicy.

W ciągu ostatnich dwóch lat, wezwano do naprawy ponad 8,5 tysiąca samochodów Waz najróżniejszych typów. W porównaniu z zagranicznymi gigantami motoryzacyjnymi ta liczba wygląda niepozornie. Zagraniczne koncerny czasami wzywają dziesiątki tysięcy samochodów. Chociaż to oczywiście nie znaczy, że produkcja AwtoWaza jest lepszej od zagranicznej jakości. "

http://news.pravda.ru/economics/2004/10/26/68749.html
  
 
Ciekawy artykuł i dzięki za tłumaczenie.
  
 
Nie ma za co
Jest jeszcze jeden, ale już mi się nie opłaci wysyłać, jest w nim napisane, że w ostatniej partii 110 są wady klocków hamulcowych.

Nie dziwie się, bo niedawno kupiłem fabryczną stacyjkę (z długim kluczem), która mi się sama rozleciała (ta obejma), a to ma być przecież zabezpieczenie przed kradzieżą

Aha, rozleciała się po miesiącu użytkowania, bo jakbym np. za mocno dokręcił przy montażu to co innego, ale tak nie było




[ wiadomość edytowana przez: hennos dnia 2004-10-30 23:43:48 ]
  
 
Na pewno była fabryczna? Może ukraińskie albo ruskie rzemiosło, już kilka razy było o tym, że nie wszystkie części ze wschodu to oryginalne fabryczne.
  
 
Ja wykryłem u siebie tez wade fabryczną w postaci rdzy, ale mnie jakoś fabryka nie raczyła wezwać To był wyjątkowy efekt zaniedbań podczas montażu, a w szczególnoci braku konserwacji.
  
 
qrcze, to chyba dobrze że fabryka zmienia podejście do bezpieczeństwa i klienta... jeszcze parę lat temu by stwierdzili że auto jest do jeżdżenia a nie do wypadków, więc po co zabezpieczenia...
  
 
Moim zdaniem dobrze robia - przyznanie sie do bledu nie jest czyms zlym.
Lepiej jest tak chyba dla nich, niz jak by ktos mial ich skarzyc.

Dla porownania - zdaje sie ze w kraku - pewien pan diler samochodowy -sprzedawal tzw AllRady(z mniemieniecka).
Tak sie jakos okazalo, ze z wada fabryczna - cos w konstrukcji, przez co opony zuzywaly sie w tempie ekspresowym.
Zaczeto to reklamowac po wykryciu - i co sie okazalo?
Producent dobrze zdawal sobie z tego sprawe, i sprzedawal te auta taniej, nie uwzgledniajac gwarancji na usterke.

Lecz pan diler nie wspomnial o tym swoim klientom - i teraz ma przerabane - sprzedawal auta i teraz ma steki reklamacji za ktore producent nie zaplaci.
Tak to sie wychodzi czasem na oszustwach!
  
 
Stacyjka byla rosyjska z Dimitrowgradu, ale to raczej nie wazne, bo widac, ze odlew mial wady. Ma napis "Sdielano w Rosji" oraz instrukcje montazu. Teraz mam taka sama i na razie siedzi
Hurtownia Krakmot nimi handluje, bo pytalel sie kolesia w sklepie w Ciechanowie.
Ciekawe, czy uwzglednia reklamacje.

Ciekawa wada fabryczna byla niedawno w jakims Renault, kierownica wpadala we wibracje, co moglo sie skonczyc utrata panowania
Waz po prostu stara sie byc normalna firma i wzywa do naprawy, jak zachodnie koncerny.

Jak ktos zna rosyjski to niech sobie poczyta komentarze na tej stronie, na razie nie mam czasu przetlumaczyc. Generalnie Rosjanie nie specjalnie lubia Waza...

  
 
wpadki miewaja wszyscy. O nielicznych jest glosno. Goral dobzr napisal - to wyraz dbalosci o klienta...
  
 
Poczytajcie tutaj. Jes tez niestety o Ładach. Pozdrawiam !
  
 
mam waz 2107.00 z 91r i umnie też poszły spawy wspornika wału kierownicy
  
 
A JAKA AKCJA BYŁA Z MERCEDESAMI KLASY,, A,, CO SIĘ PRZEWRACAŁY NA ZAKRĘTACH -MARKA Z PONAD 100 LETNIM DOŚWIADCZENIEM.