Panewka, korbowód -problem :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
cześć.
więc tak wczoraj wracając ze "zlotu" padła mi panewka.
dziś po wstępnych oględzinach okazalo soe że tylko pod 4-tym tłokiem(korbowodowa), no i teraz moje pytania:
WHY?? dlaczego tylko na jednym czopie??
i jak oczyścić kanał olejowy w korbowodzie?? bo jakiś metalowy syf (pewnie z panewek bo starło je mocno) zatkał oba otworki (są mocno zaklejone (dlubanie śrubokręcikiem ,kręcenie cieniutkim wiertłem nic nie daje
help, prosze o rady
acha wymienić tylko te panewki czy cały komplet(reszta w b.dobrym stanie!!)
no i co z tą korbą??
pilne, bo bez auta jak bez ręki


-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Po 1 ... jak masz załozone panewki głowne ? znaczy - gdzie jest najszersza ?
Po 2 ... wał kwalifikuje sie tez do czyszczenia kanałów olejowych wiec bez wyjecia sie nie obejdzie.
Po 3 ... obawiam sie ze szlif Cie czeka wału.

Odpisz na 1 i pomyslimy
  
 
spoko spoko.
wał jest ok.
sprawdzałem przez założenie panewki(ze stopą) z innego korbowodu(2gi) i było lux (zero luzów)
zrobilem ok 50Km z takim kwiatkiem więc spoko(i to baaardzo spokojnie)
już mam wstępne wiadomości od MRuka co i jak.
panewki nie robione(przezemnie)nigdy,
a stało sie to podczas "wygłupów" na zlocie i chyba olej odpłynoł i dla tego złapało ost. panewke.
ale czekam na rady!!
dzięki
jutro mam nadzieje że coś sie wyjaśni(mam nadzieje że już będzie jeżdzil)

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
2004-07-04 22:12:47, mar125 pisze:
spoko spoko.
wał jest ok.
sprawdzałem przez założenie panewki(ze stopą) z innego korbowodu(2gi) i było lux (zero luzów)



Tia.. weź pomierz wał mikromierzem na owal i sprawdź owal w korbie. Obawiam sie ze nie bedzie tak wesoło. Pytanie brzmi: Gdzie masz założoną najszersza panewkę?
Ps. Kanały w bloku tez warto umyć.. ale to kłania sie rozbiórka silnika.
mozesz mieć zatarty ostatni czop główny - wyjmij wał !


[ wiadomość edytowana przez: Ramzes_II dnia 2004-07-04 22:21:46 ]
  
 
no to mi teraz popsułeś już humor na amen...
niewiem jeszcze co zrobie(moze będe liczyl na szczęście w nie szczęściu),bo mam już rozebrane i przygotowywane do remontu 2.0 i ten ma mi jeszcze pośmigać ok 1/2 roku max.
wiem że lepiej by bylo wyjąć wał,ale ...

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
właśnie wróciłem ze sklepu, po 2.5 godzinnej walce z tabelami,książkami,ustliliśmy że średnica czopa wału w moim aucie wynosi 48mm
co przy zamówieniu panewek pod silniki 131B1.000 daje niewielkie róznice!!
powinno być wg. wszelkich katalogów 50mm!!
więc sam niewiem co mam
wyszło że może to być(wg. katalogów) silnik 131 super TC 1.6 o mocy 84KM ,lub regata100s
choć kupowane wcześniej uszczelki (min. pod głowice-też tylko po oznaczeniu 131B1.000) pasowały!!
teraz pytanie do was:
czy były wały o śr.czopów 48mm w silnikach 1.6 o mocy 98KM??
dodam że mój dawca silnika to było 131 supermirafiori!!
acha co sądzicie o panewkach made by "FEDERAL-MOGUL"- włoskie,podobno org. do tych silników
acha oznaczenie na mojej panewce już nie istnieje w kat. firmy
ps. ten sam temat poruszyłem na F&F

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Federal robi świetne panewki. najlepsza korzysc: cena/jakosc
Co do srednicy czopów w 1,6 - nie mam pojęcia..
Weź to zmierz mikrometrem... pomiar suwmiarką to super dokładnosc jak zakłądasz drzwi do auta zeby szczelina była równa, ale nie przy pasowaniu panewek...
  
 
Cytat:
2004-07-04 22:12:47, mar125 pisze:
spoko spoko.
wał jest ok.
sprawdzałem przez założenie panewki(ze stopą) z innego korbowodu(2gi) i było lux (zero luzów)



z tego co wiem to pokrywy panewek obrabiane sa razem z korbowodami/blokiem i nie sa zamienne, wiec wkladanie pokrywy od innego korbowodu raczej nie jest dobrym pomyslem.
  
 
wiem,tyle że założyłem aby sprawdzić czy wał nie dostał "mocno" w du..e.
wał wyraźnych śladów zurzycia nie nosi(zadnych rys) więc narazie (ze względu na koszty) założe (o ile dostane) same panewki,jeżeli przy próbie odpalenia bedzie coś nie tak to autko zostanie rozebrane(wyj. silnik) i poczeka sobie troche na inny!! a ten sobie kiedys ładnie złoże!!

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
dobra wiem tyle że mam korbe do wymiany moze ktoś ma jedną sztuke i może mi ja odsprzedać-komplet odpada bo niechce pakować już ani grosza w ten silnik -bo nigdy nie złoże 2.0)
silnik 1.6 131B1.000 srednica czopa wału 48mm tłoki 84mm
jak ktoś coą ma to na priv. prosze i dzięki


-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 

Pomozcie!

ostatnio poldek zbuntowal mi sie chyba "na pikne" :/
otoz od jakiegos czasu cos tam mi lekko klepalo w silniku, myslalem ze luz na zaworach i mowilem sobie ze spoko, bede mial czas i miejsce to wyreguluje...no i w ostatni czwartek podczas wyprzedzania (przyznaje ze deplem biedakowi dosc mocno)
silnik na chwilke jakby sie zadlawil po czym zaczelo klepac duuuzo mocniej.taki glosny metaliczny stukot. Dotoczylem sie do jakiegos warsztatu (miejsce akcji pod Wadowicami) i gosc powiedzial ze wybilo tulejke na korbowodzie.
I teraz pytanie: jak wyglada naprawa czegos takiego? Koles straszyl mnie ze bardziej sie oplaci kupic silnik... Jesli dobrze sobie wyobrazam jak to wyglada to trzeba odkrecic miske i glowice i wyciagnac tlok chyba, nie? Mial ktos taka przygode?
Czy moze to byc cos innego, np panewka? Dodam ze silnik pali na wszystkie gary.
Poldo stoi (mam nadzieje ze jeszcze) od czwartku pod Wadowicami a ja nie wiem czy szukac czesci, silnika, czy dobrego roweru....
poldek to 1.6GLE '94



  
 
a gdzie dokładnie stoi pod wadowicami??

do wadowic mam 20 km.

i moglibyśmy coś wymyslic



[ wiadomość edytowana przez: santi dnia 2006-05-14 20:43:33 ]
  
 
koszt naprawy korbowodu 25zł
mogla sie panewka przekrecic - wtedy inna korba+szlif wału
generalnie co by nie padlo to spokojnie w 500zł z olejem sie zmiescisz
jesli cisnienie oleju jest, to mozesz probowac dojechac do domu, ja bym go wzial na linke i sciagnal, wyjal silnik i zrobil
  
 

stoi w Barwałdzie albo jakos podobnie. Na takiej gorce jest przystanek i warsztat tak ze 20m od szosy.Postaram sie go jutro sciagnac chociaz nie wiem kto mi to w Krakowie zrobi za normalne pieniadze, a do mnie do domu bedzie pewnie ze 150km.

>>koszt naprawy korbowodu 25zł

zapomnieles jakiegos zera czy to koszt naprawy nie liczac calego rozdlubywania silnika?

>>ja bym go wzial na linke i sciagnal, wyjal silnik i zrobil

tak planuje tylko sam tego nie zrobie...jak sie dociagne do siebie to moze miejscowi magicy cos wymysla po malych pieniadzach...bo jakbym mial dac te 5 stowek to musze przemyslec sprawe