MotoNews.pl
7 ZAMIENNIKI (271454/12) - PT
  

ZAMIENNIKI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WPADŁEM NA TAKI POMYSŁ
wszyscy, którzy mamy różne przeboje z autami staramy się czasami zastępować części zamienne z Łady na takie z innych aut, które pasują po większych lub mniejszych modyfikacjach do naszych pojazdów celem poprawienia jakości, komfortu, wytrzymałości, dynamiki itd.....
czasami sukam czegoś godzinami lub dniami, dyskutuję z kolegami lub piszę i szukam na forum a można by stworzyć taką małą encyklopedię

co wy na to :> ?

np mnie interesuje z czego mógłbym zaadaptować:
- przekładnia kierownicza listwowa - wiadomo że z modami zle z czego ?
- łącznik elastyczny wału kierowniczego
- chłodnica z wiatrakami - żaby była szersza i najlepiej z dwoma wiatrakami



u siebie mam :
- amortyzatory przednie z VW T4 przednieale nie komfort
- amortyzatory tylne z Renault Master przednie
- sprężyny przednie z Audi ale nie wiem jakiego ?
- sprężyny tylne z Poloneza truck,
- Stabilizator tylny z Volvo 940










  
 
apro po ty zamienników..
planuje troche dofinansować do swojej ladzianki...zapłon zawieszenie itp..
czy kupili byście te przekładnie do swojej ladacznicy????

czy to szmelc?????

http://jacars.pl/przekladnia-kierownicza-walek-dlugi-21cm-p-1312.html



  
 

przekładnia, jak przekładnia.
nie widać stempla producenta ani opakowania wiec nie wiadomo kto ją zrobił.

przekładnie kierowniczą kupujcie tylko fabrykę -oryginał.
  
 
myślę że może i ta przekładnia jest oryginalna ale po swoich doświadczeniach zastanawiam się czy drugi raz kupił bym nową przekładnię czy porządnie zregenerował i wyregulował bym starą, nowa którą kupiłem miała większe luzy niż stara

mnie bardziej interesuje wsadzenie przekładni z listwą zębatą z jakiegoś FWD, ma ktoś jakieś doświadczenia ? z czego można by użyć bez jakichś mega modów
  
 
Cytat:
2013-06-12 10:14:30, morphio pisze:
mnie bardziej interesuje wsadzenie przekładni z listwą zębatą z jakiegoś FWD, ma ktoś jakieś doświadczenia ? z czego można by użyć bez jakichś mega modów

Jak dobrze pamiętam to Konriii ma takową przekładnie w swojej 2103
  
 

nowe to nowe.. nie zużyte.
jeśli masz zastrzeżenia co do regulacji to nie jest to problem:

łożyska:
http://www.autoprospect.ru/vaz/2107-zhiguli/6-1-4-proverka-i-regulirovka-zazora-v-podshipnikakh-chervyaka-rulevogo-mekhanizma.html

luz międzyzębny przekładni:
http://www.autoprospect.ru/vaz/2107-zhiguli/6-1-5-proverka-i-regulirovka-zazora-v-zaceplenii-rolika-s.html
  
 
Bart, dzięki za link, dużo pomocnych informacji
  
 
Sprzęgło od Poloneza trucka pasuje plug&play (oryginalne Lucas, bo te polskie podobno lubią się rozsypać po kilku strzałach ze sprzegła)

Chłodnica oleju (powietrze-olej) razem z podstawą filtra od BMW E30 (np. 325i) pasuje, ale wymaga 5mm cienkiej dodatkowej podstawki zamiast oryginalnej Ładowskiej. Przykręcane na śrubę BMW. Poza tym, węże olejowe trzeba samemu poprowadzić, bo seryjne BMW nie są przystosowane do Łady.

Co do maglownicy (listwowej przekładni kierowniczej), to Konrii ma chyba od Audi B3. Jeśli ktokolwiek będzie próbował to zrobić, to przypomnę, że sama maglownica musi być jakieś 5 - 10mm wyżej, niż oś sworzni końcówek kierowniczych. W przeciwnym wypadku ruch pionowy kół będzie nadmiernie ingerował w ich zbieżność. Ja sam będę robił w przyszłości taki myk, więc na pewno dam znać, z czego użyłem mechanizmu. To, co zaobserwowałem już na oko, to trzeba będzie zrobić nowy otwór (sporo niżej) na wpuszczenie tam wałka kierownicy, bo gdy kardan będzie nazbyt zgięty, to będzie nieliniowo przenosił kąt obrotu, no i będzie się szybciej zużywał.

Zamiast oryginalnej, mechanicznej pompki paliwa można użyć elektrycznej do gaźników (0.25bar).
  
 
Stabilizator tylny - Mazda Xedos przód + kości krótkie z łady z wspawanymi mocowaniami na tuleje gumowe MB 124 przód.
  
 
poduszki silnika BMW E30 prawie idealnie pasują

a tarcza z Poldzera mocniejsza ? grubsza ? szersza ?
  
 
Cytat:
2013-06-20 22:33:05, morphio pisze:
tarcza z Poldzera mocniejsza ? grubsza ? szersza ?



Tarcza z Poldka ma grubsze nity, grubsze sprężyny, blachę bez wycięć (byćmoże też grubszą). Ja założyłem ją do swojej 2107, ale jeszcze nie miał okazji testować. Co do żywotności, to Tomek 2107 miał założoną do swojej rajdówki i podobno bezawaryjne, nawet przy bezlitosnym użytkowaniu. Dobrze założyć przy okazji docisk od Nivy, bo mocniej spina, ale jak ktoś dużo jeździ w mieście, to lewa noga może go zaboleć, z racji właśnie twardszych sprężyn dociskowych
  
 
Z mojej wiedzy wynika, że łada czy to klasyka czy to niva, mają takie samo sprzeglo, identyczne. To już w Polsce powstał mit o mocniejszym sprzęgłe w nivie. Co do poloneza, to jeszcze za małolata kupowałem tarcza i nity od poloneza i nabijalem do łady. Było jednakowe. Dziś sa sprzęgła Lucasa, luka, Valeo, każdy robi według swojej technologii. A tak naprawdę to wszystko to samo tylko inaczej zrobione. Żeby mieć mocniejsze sprzęgło, musi być większe, a takowe występuje jak zwykle w cheviniwie. Ma 215mm średnicy zamiast 200. Trzeba zmienić kolo zamachowe (250zl) i docisk (450zl). W ten sposób mamy mocniejsze sprzęgło. Z ciekawostek, lekkie koło zamachowe waży 4,9 kg, gdzie w klasyku 5,2kg. Mam taki zestaw u siebie, jeżeli kogoś interesuje, mogę porobić fotki.
  
 
Cytat:
2013-06-21 09:03:29, SzokoLada pisze:
Z mojej wiedzy wynika, że łada czy to klasyka czy to niva, mają takie samo sprzeglo, identyczne. To już w Polsce powstał mit o mocniejszym sprzęgłe w nivie. Co do poloneza, to jeszcze za małolata kupowałem tarcza i nity od poloneza i nabijalem do łady. Było jednakowe. Dziś sa sprzęgła Lucasa, luka, Valeo, każdy robi według swojej technologii. A tak naprawdę to wszystko to samo tylko inaczej zrobione. Żeby mieć mocniejsze sprzęgło, musi być większe, a takowe występuje jak zwykle w cheviniwie. Ma 215mm średnicy zamiast 200. Trzeba zmienić kolo zamachowe (250zl) i docisk (450zl). W ten sposób mamy mocniejsze sprzęgło. Z ciekawostek, lekkie koło zamachowe waży 4,9 kg, gdzie w klasyku 5,2kg. Mam taki zestaw u siebie, jeżeli kogoś interesuje, mogę porobić fotki.



Tarcza sprzegła Lucas widać, że jest solidniej wykonana, ale możesz mieć rację, co do tego, że to jedno i to samo. Co do sprzegła mocniejszego od nivy, to miałem na myśli docisk. Albo ten stary był już zajechany, albo faktycznie ten nowy od nivy ma twardszą sprężynę. Nie miałem okazji porównać nowej serii z klasyka do nowej serii od nivy.
  
 
a macie jakiś patent na to gówno ?



przebieg 25km,..... przepraszam 35km
  
 
oryginalny altek można wymienić na Nivoski ale najlepiej żeby był produkcji Yugoslavia - Iskra bodajże, taki jak ten po prawej



ale jeśli kręcicie silniki powyżej 5500rpm to jeśli nie macie mniejszego koła pasowego napędowego to zalecam zmianę na Japońca, ten po lewej to altek z Mitsubishi Colt, 80A, nawet nie wiem z jakiego modelu ale mogę sczytać komuś z tabliczki symbol kręci się jak Japoniec
kwestia ścięcia kilku milimetrów w podstawie, tej dolnej, jak widać na zdjęciu uszka w japsie są bliżej siebie, oraz dorobienia koła pasowego u tokarza dorobiłem 30% większe, tak dla bezpieczeństwa
  
 
Cytat:
2013-06-23 13:50:58, morphio pisze:
a macie jakiś patent na to gówno ? przebieg 25km,..... przepraszam 35km



Kilka lat temu widziałem homokinetyk w tym miejscu do nivy, ale niestety zupełnie nie pamiętam, na jakiej stronie.

Osobiście kupiłbym kawałek walca aluminiowego, zrobiłbym precyzyjnie otwory i wcisnął tuleje poliuretanowe ze stalowymi wewnętrznymi tulejami... tylko, że to jest takie myślenie na gorąco. Musiałbym się bardziej w to zagłębić.
  
 
Cytat:
2013-06-23 13:50:58, morphio pisze:
a macie jakiś patent na to gówno ? przebieg 25km,..... przepraszam 35km





Już po raz któryś to do was pisze, łącznik od chevi nivy. I w żadnym wypadku nie zdejmować metalowej obejmy.
  
 
Cytat:
2013-06-23 16:46:29, Ladasznikow pisze:
Kilka lat temu widziałem homokinetyk w tym miejscu do nivy, ale niestety zupełnie nie pamiętam, na jakiej stronie.





A co można z tym zrobić?
Mam taką pierdołkę u siebie, masz pomysły?
  
 
A łącznik z Poloneza czy Fiata ktoś wie jak teraz ma z jakością? Odpukać zrobiłem 14kkm i nic się nie dzieje.
  
 
Cytat:
2013-06-23 18:36:03, Cezary_84 pisze:
A łącznik z Poloneza czy Fiata ktoś wie jak teraz ma z jakością? Odpukać zrobiłem 14kkm i nic się nie dzieje.



Jeżeli będziesz jeździł w takim stylu jak morphio, to myślę że będziesz miał w sklepie duuuzy rabat na ten łącznik.