[COROLLA 97/98} Jakie opony?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,

Mam Tojke Corolle '97 (do gory) sedan poj.1332 i musze kupic nowe, letnie opony.
Tylko nie wiem jaki rozmiar i jakie?
Obecnie z przodu mam 175/70 r14 a z tylu mam 165/70 r14
Chcialbym aby autko bylo troche wyzej, bo pare razy juz zachaczylem rura wydochowa

Pisze pierwszy raz wiec dzieki za info
Fazi
  
 
Takie znalazlem info na KLIK

Okres produkcji: 10.92-06.97
Moc pojazdu: 53-84
Ogumienie seryjne: 165/70R14
Ogumienie opcjonalne: 175/65R14
Ogumienie opcjonalne: 185/60R14 Wymiary felgi: 5,5JX14
Parametry montażowe: 4X100X54

  
 
Pawfazi, dostałeś wiadomość na priv

[ wiadomość edytowana przez: Aveuser dnia 2004-06-30 07:58:03 ]
  
 
Swoją drogą nic dziwnego, że zaczepiasz, w Corollkach 97/01 tył dość łatwo siada, a Ty na dodatek przednie koła masz większe niż tylne

[ wiadomość edytowana przez: Aveuser dnia 2004-06-30 07:52:51 ]
  
 

Okres produkcji: 10.92-06.97
Moc pojazdu: 53-84
Ogumienie seryjne: 165/70R14
Ogumienie opcjonalne: 175/65R14
Ogumienie opcjonalne: 185/60R14 Wymiary felgi: 5,5JX14
Parametry montażowe: 4X100X54

Ja mam Toyote 1997 w zwyż
To chyba nie jest to samo?

Fazi
  
 
Parametry kół w Corollach nie zmieniały się od 1992 (a może i wcześniej) do 2001 (E100, E110, E111, dopiero E12 ma inne). 165 to był standard, 175 szło do 1,6, a 185 miały wersje G6R (pomijając np wersje skandynawskie).

P.S.
Czekam na namiary


[ wiadomość edytowana przez: Aveuser dnia 2004-06-30 20:12:30 ]
  
 
Parametry kół w Corollach nie zmieniały się od 1992 (a może i wcześniej) do 2001 (E100, E110, E111, dopiero E12 ma inne). 165 to był standard, 175 szło do 1,6, a 185 miały wersje G6R (pomijając np wersje skandynawskie).

A co powiecie na 175/70 R14. Ma ktos moze takie w Corolli Sedanie 1.4?

Bede lepsze od standardowych 165/70 R14??? Chodzi mi o to zeby auto bylo ciut wyzej, ale oczywiscie nic na sile...

  
 
Co to znaczy "lepsze", hehe?
Próbować można różnych rzeczy. Tutaj róznica akurat nie jest aż tak wielka i lepiej byłoby może wymienić sprężyny/amortyzatory na nowe jeśli zależy Ci wyłącznie na podniesieniu auta. Sprężyny w tych autkach (zwłaszcza tylne) są wrażliwe na obciążenia i dość szybko "zdeptują" się.
Potencjalne problemy z niestandardowymi kołami to:
- przekłamania licznika
- możliwość "obcierania" opon o nadwozie przy większych wybojach/skręcie kół (te rzeczy trzeba sprawdzać "empirycznie")
- brak homologacji ( = potencjalne problemy przy ewentualnej wypłacie z ubezpieczenia)

[ wiadomość edytowana przez: Aveuser dnia 2004-07-01 15:51:20 ]
  
 
dodatkowe problemy:

mniejsze/większe zużycie benzynki
obcieranie rura wydechową o różne garby
nawet uszkodzenie (tak jak ja przy cofaniu urwałem kawał rury bo się końcówka tłumika oparła o krawężnik (zabrakło 5 mm !)
  
 
Cytat:
...obcieranie rura wydechową o różne garby...



Hehe, mowa jest przecież o większych kołach właśnie po to aby tego uniknąć.