MotoNews.pl
6 Regulator nawiewu caro (38826/27) - PT
  

Regulator nawiewu caro

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ahoy!
Wlacze z instalacja w '92 elektroinicznego regulatora intensywności nawiewu powietrza do kabiny z nowszego modelu. Spaliłem juz dwa, bo nie wiem, jaka jest kolejność podłączenia kabli do samego regulatora. Jeżeli znalazłby się jakiś dobry człowiek, który uświadomiłby mnie, który kolor jest który w kolejności od góry licząc, to byłbym wielce wdzięczny. Schemat mam, ale nie mówi mi on za wiele. Już mnie szlag za przeproszeniem trafia, bo mam tylko jeden tryb pracy. Zgroza!!! Nie życzę nikomu. A za pomoc z góry wielkie dzięki.
  
 
Z tego co pamiętam to wyjścia na przełączniku są opisane trzeba tulko podciągnąć masę dodatkową i przeciągnąć mase od silnika dmuchawy bo orginalnie to jest z karoserią połączona. Napisz co połączyłeś i jak a wtedy pomyślimy co dalej
  
 
zbyt duże ryzyko. muszę być pewny podłączenia. Z tego względu proszę o pomoc w dopasowaniu kolejności do kolorów.
  
 
Cytat:
2004-02-15 23:15:46, BoowaH pisze:
zbyt duże ryzyko. muszę być pewny podłączenia. Z tego względu proszę o pomoc w dopasowaniu kolejności do kolorów.



Jak chcesz to moge sprawdzić jak jest u mnie (rocznik 96). Już kiedyś naprawiałem regulator bo przerywał. Potem znów naprawiałem bo jak zakładałem go to upaliła się ścieżka na płytce (przy wyciąganiu zacisku ze styku wyrwałem styk jak włożyłem go na powrót to nastąpiło jakieś zwarcie). A w ogóle to wykonanie samego regulatora do brzydka ręczna robota (niechlujnie lutowane nabryzgane cyną w środku). Proponuję obejrzeć któryś z usmarzonych regulatorów w środku, bo być może spaliła się tylko ścieżka na płytce drukowanej.

  
 
regulatorów już nie ma, ale moge sobie jeszcze jeden wyczarować. Jednak ponowne doświadczanie jest za kosztowne. Potrzebna mi jest jedynie kolejność kabli, zaczynając od górnego. To wszystko, o co proszę. Ze schematów niebardzo to można wydukać, a dostępu do młodszego rocznika auta nie mam.
  
 
Podepne sie

Kiedys tam mi sie zepsul ten plynnie regulowany wlacznik, kupilem sobie wlasnie nowy ale nie plynnie tylko taki co ma 5 pozycji. Od razu mowie ze to jest ze tak powiem wlacznik z dluga dupka (sorki za slownictwo) i ze nie jest to taki poprostu kilk kilk tylko klik z czyms tam ale zamieszalem ale pewnie jak ktos wie o co chodzi to bedzie wiedzial

W czym problem hmm nie dziala co moze byc przyczyna ?? Jak podlaczam 12V do dmuchawy to dziala a przez wlacznik nie kce

pozdr
  
 
A jest pan pewien panie BoowaH, że chce pan założyć odpowiedni wyłącznik? Bo wyłącznik elektroniczny (ten płynny) jest stosowany w poldkach od 1997 r. My mamy te stare trójpołożeniowe wyłączniki (mój wóz jest z 1993). W związku z tym silnik nagrzewnicy posiada dwa komplety uzwojeń, wolnego i szybkiego biegu. Wyłącznik elektroniczny jest przewidziany do nagrzewnicy nowego typu (z wlotami powietrza w centralnej części deski) i tam silnik posiada tylko jedno uzwojenie. Prędkość obrotowa jest regulowana chyba impulsowo ale nie jestem pewien. Jedyne wyjście (jak bardzo Ci zależy) to wykorzystać w swojej starej nagrzewnicy tylko jeden komplet uzwojeń - musisz pozostawić jeden przewód wolny, niepodłączony do nowego przełącznika... ale nie jestem pewien. A swoją drogą schematy elektryczne poloneza podane w książce "Budowa Naprawa Konserwacja" Edwarda Morawskiego, posiadają drobne błędy
  
 
Hobiszon od 97 stosowany jest wyłącznik z opornikiem rezystancyjnym i są to juz polonezy +. Gość ma wykorzystać tylko kabel z szybkiego uzwojenia ale skoro od 22-02 sie nie odezwał to pewnie podpioł szkoda ze nie podzielil się jak mu poszło.
  
 
Hubiszon od 1993 silnik nawewu ma jedno uzwojenie - wyłącznik cztero pozycyjny był stos. zamiennie z płynnym (w Caro 94 miałem płynny, a wobecnym Caro 95 mam czteropozycyjny, a w Atu 97 jest znowu płynny).
Także tutaj problemu wielkiego nie ma.
Co wiecej taki płynny wył. zamontawałem w mlacu 86 (FL) i chodził pieknie (wreszcie nie było tego huku). Wyprowadzenie dosyć opisane (o ile pamiętam +12V, Motor i masa, chyba jeszcze masa motoru ale głowy nie dam)
  
 
Ja w swoim 125p niedawno załozyłem taki stopniowany wyłącznik dmuchawy. Zrobiłem tak, ponieważ na poprzedni silnik dmuchawy opadła nagrzewnica i wyzionął ducha, a miałem w domu silnik wentylatora z 1 uzwojeniem pochodzący jeszcze z Zastavy 1100p (i to modele przed 1978 r.) Kable od góry to:
  • silnik +
  • + 12V
  • masa
  • silnik -
Wyłacznik jest 3 razy tańszy od nowego silniczka a i 4 prędkości nawiewu są bardzo przydatne.
  
 
Witam i odswierze - pisalem juz o moim problemie w innym poscie ale chyba nikt go nie przeczytal no bo na pewno ktos by odpowiedzial.. w kazdym razie mam nadzieje... otoz proboje podpiac panel sterowania nawiewem z plusa pod silnik nagrzewnicy z MR93.... chodzi mi o podpiecie elektryczne... jak jest regulowana predkosc wiatraka?? Bylo cos nizej pisane o oporniku i sterowaniu rezystancyjnym... gdzie tego szukac? W panelu? w w silniku czy moze to jest jakies urzadzonko oddzielne ??? pomoze ktos ??
  
 
przy wentylatorze w polonezie + jest dodatkowe "urządzenie". to jest chyba nawet zwykła drabinka rezystorowa, ale jest ona poza wyłącznikiem...


  
 
Dzieki za pomoc - juz znalazlem, kupilem i nawet zamontowalem to jest urzadzonko ape 31t kilka rezystorow caramicznych w obudowie radiatorowej Bigos tyolko byl z podlaczeniem gdyz kabelki nie pokrywaja sie z predkoscia biegow i trzeba bylo opornosc pomierzyc i odpowiednio przelozyc ale jest git i dziala teraz sie zastanawiam nad jakims patentem na polaczenie ze soba 2 linek (tej od regulatora z ta od zaworka) tak zeby sterowanie cieplem dzialalo