MotoNews.pl
  

Rozbieranie obrotka [125]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zakupilem wlasnie obrotek ale mam problem nie wiem jak go rozebrac moze ja jakis lewy jestem ale nie wiem odrecilem z tylu 2 srobki zdjalem szybke i te 2 plastikowe obwodki i nie wiem co dalej. Nie chce wyjsc z tej bialej obudowy. Zaznaczam ze jest to obrotek od df'a rozbieram go w celu przerobki

PS. Nie moglem tego znalesc w archiwum
  
 
jest jeszcze jedna srubka z tylu pod naklejka

po jej odkreceniu powinien wyjsc z obudowy
  
 
rzeczywiscie jest dzieki. Temat mozna zamknac
  
 
sorki za male zboczenie z tematu, ale ja mam obrotek z poloneza...
i mam w zwiazku z tym pytanie. Dodatkowy kondensator(220nK) nalezy dolutowac szeregowo czy rownlegle?? Czy ma znaczenie ktora nozka gdzie?? nie jestem za dobry w elektronice wiec pytam...
  
 
Cytat:
2004-08-12 14:55:24, tomx1 pisze:
sorki za male zboczenie z tematu, ale ja mam obrotek z poloneza...
i mam w zwiazku z tym pytanie. Dodatkowy kondensator(220nK) nalezy dolutowac szeregowo czy rownlegle?? Czy ma znaczenie ktora nozka gdzie?? nie jestem za dobry w elektronice wiec pytam...



Było
  
 
Cytat:
2004-08-12 14:55:24, tomx1 pisze:
sorki za male zboczenie z tematu, ale ja mam obrotek z poloneza...
i mam w zwiazku z tym pytanie. Dodatkowy kondensator(220nK) nalezy dolutowac szeregowo czy rownlegle?? Czy ma znaczenie ktora nozka gdzie?? nie jestem za dobry w elektronice wiec pytam...


Równolegle a czy ma znaczenie to zależy od kondesatora, jak ma polaryzacje to ma znaczenie ( wtedy minus przylutuj do minusa tego kondziora co już jest na płytce), jak nie ma polaryzacji to nie ma znaczenia.

PS: Krzemowy: Dał byś sobie spokuj z tym dopisywaniem do każdego posta BYŁO! to nei wnosi nic nowego, a uwierz mi ze ta wyszukiwarka nie działa tak zajebiście. Sam czasami wiem ze coś było, a kur.... nie moge tego zlokalizować, wiec prosze Cie przestań bo to naprawde Gówno pomaga....
  
 
Dzieki wielkie.



Cytat:
Było


PS. szukalem dosc dlugo i znalazlem sprzeczne informacje...
  
 
Szukałem dwa dni i nigdzie tego wątku nie ma Skasowali go czy co? Ale do rzeczy. W miejsce kondensatora C2(220 nF) montujemy kondenastor 470 nF (w sklepie trzeba koniecznie poprosić foliowy na napięcie np. 100 woltów), następnie pomocy drugiego dobrego obrotka tak ustawiamy wskazówkę na osi i tak korygujemy potencjometrem żeby dobrze pokazywało. Uwaga: może wyjść że wskazówka będzie przy wyłączonym silniku wskazywać poniżej zera, jest to uwarunkowane budową elektroniki obrotomierza. Powoduje to że dokładność wskazań poniżej 2000 i powyżej 7000 jest bardzo różna, zależnie od konkretnej sztuki.