Krótkie przełożenie główne [126p]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hmm, gdzieś wyczytałem że Chojnacki robi krótkie przełożenia główne do 126p, napisałem maila i okazało się że to nieprawda, a co więcej dowiedziałem się że już nie robi praktycznie w ogóle maluchów bo części które są obecnie na rynku do tego auta to kompletny złom.
Dostałem od Niego cynk że Świątek zajmuje się takim rzeczami, tu znów dostałem negatywny mail że w chwili obecnej nie zrobią takiego przełożenia.
I tu moje pytanie czy ktoś w Polsce w ogóle robił takie przełożenie?(jeżeli tak to prosze o kontakt)
Ktoś to widział na oczy ? jeździł na czymś takim? może ktoś ma takie przełożenie?
  
 
Krótsze przełożenie główne o ok. 10% jest w skrzyni od 500-tki. Sama skrzynia ma podobno lepiej zestopniowane przełożenia (krótsze), ale niestety nie ma synchronizatorów.

UPDATE: wg dwóch źródeł przełożenie główne wynoasi 5.10 lub 5.13



[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2004-08-16 16:59:21 ]
  
 
Kwestja na ile ta skrzynia różni się od zwykłej skrzyni 650. , Jeżeli tylko liczba zębów jest zmieniona a kształt, długość ( wałka atakującego), jak i wymiary (talerza dyfra) są takie same to byłoby ok. Tylko kto jest w stanie to potwierdzić?
  
 
"The 500 cc box will not bolt straight in however, and will require stripping down to remove the drive shafts and bell housing. The 126 drive shafts must then be fitted to the 500 cc differential and the 126 bell housing fitted."

czyli z tego wynika że potrzebny jest wałek i obudowa dyfra od 126p.


żródło: http://pages.zoom.co.uk/blitzracing/tuning.htm na dole strony.
  
 
Nie wiem czy się zrozumieliśmy, chodzi o to aby zostawić skrzynke maluchowską i w nią ew. wsadzić wałek atakujący i talerz dyfra ze skrzyni od 500.Wałek atakujący trzyma tryby biegów, i inne pierdoły i musi być konstrukcyjnie taki sam ten z 500 jak ten z 650 abym go adoptował do skrzyniki z 650. Jedyna różnica która wypadałoby aby była to liczba zębów na końcu tego wałka.Podobnie talerz dyfra wypadałoby aby konstrukcyjknie talerz z 500 był taki sam jak ten z 650 a jedyne co by się różniło to liczba zębów na nim.Przestudiuje to co tam pisze ze słownikiem zaraz , dzięki za link
  
 
Cytat:
2004-08-16 17:10:48, schwepes pisze:
"The 500 cc box will not bolt straight in however, and will require stripping down to remove the drive shafts and bell housing. The 126 drive shafts must then be fitted to the 500 cc differential and the 126 bell housing fitted."

czyli z tego wynika że potrzebny jest wałek i obudowa dyfra od 126p.



Coś chyba jest nie tak.Kolesie wtryniają skrzynke z 500 do silnika od malucha , skrzynka ta ma przełożenie główne skrócone o 10%.Wkładają do tej skrzynki wałek atakujący z 126p (co by świadczyło że jest taki sam konstrukcyjnie), tylko że ten wałek musi miec inną liczbe zębów wiec nie rozumiem dlaczego zostawili talerz z 500 który to nie jest dostosowany do wałka atakującego z 650.No chyba że "bell housing" to talerz dyfra a nie jego obudowa.Ale to też troche dziwne (być może poprzez konstrukcyjnie te części muszą być z 126p).Co im to dało, mają takie same przełożenie główne tylko skrzynie z 500
Z powyższego wynika na pewno że wałek jest konstrukcyjnie taki sam czyli pozostał talerz dyfra.

Może ktoś ma 500 i jakimś przypadkiem skrzynke w częściach
Bo tak to prawdopodobnie wszystko poprzestanie na domysłach

Dalej moje główne pytanie to czy ktoś kiedyś w Polsce robi/ił skrócone przełożenie do 126p

  
 
jaki walek atakujacy? przeciez drive shafts to polosie

z textu wyraznie wynika ze do skrzyni 500 trzeba zamontowac polosie i dzwon laczacy z silnikiem ze 126

  
 
Cytat:
Ktoś to widział na oczy ? jeździł na czymś takim? może ktoś ma takie przełożenie?



Moze kaluza?

Slyszalem ze krotszy dyfer jest w skrzyni od pandy (tej od kwadratowej glowicy)
  
 
Cytat:
2004-08-16 19:15:23, Art126 pisze:
Dalej moje główne pytanie to czy ktoś kiedyś w Polsce robi/ił skrócone przełożenie do 126p




Ktoś napewno bo kiedyś na hodze widziałem skrzynkę do malca do sprzedania własnie ze skróconym przełozeniem głównym. Może Kałuża robi takie wynalazki skoro robi tez krótkie skrzynie biegów. Tylko znając jego ceny to za przełożenie główne zapłacisz jak za zboże.
  
 
chojnacki robi ine przellozenia w mostach do poldka wiec moze kiedyys skrzynie tez robil; w malcach ?? porposze brata on ma bardzo bliskie znajomosci z jednym ze znanych tunerow to sie dowie co i jak.
  
 
Cytat:
2004-08-16 21:39:54, blokus pisze:
Cytat:
Ktoś to widział na oczy ? jeździł na czymś takim? może ktoś ma takie przełożenie?



Moze kaluza?

Slyszalem ze krotszy dyfer jest w skrzyni od pandy (tej od kwadratowej glowicy)



Dziś dzwoniłem , nie robią tego
  
 
Cytat:
Dziś dzwoniłem , nie robią tego



To moze poprostu do jakiegos zakladu sie przejdz i zapytaj. Kiedys kumpel dorabial jakies przelozenie do maszyny (plastikowe sie polamalo). A robil to w Spomasz-u (nie wiem czy u was takie zaklady wystapuja).