MotoNews.pl
  

[Gaźnik] - regulacja i regeneracja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam byłem ostatnio u mechaniora i bzyczał cos ze mam gaznik do wymiany, troche mi go rwie bez ssania ale jak juz sie rozgrzeje działa ok, czasem gasnie (wolne obroty 9-10 ) , zna ktoś moze stronke bo nie moge znalejsc jak to wszystko poogarniac? przepustnice podszlifowac gardziele itp. i czy powinienem cos wymienic? fiacinka zrobiła jak narazie 69 tys km wiec gaznik ogolnie powinien sie nadaweac do uzytku, mam nadzieje...



[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-07-12 01:16:00 ]
  
 
nikt nic nie wie ??
  
 
Ja to zawsze sprawdzam gaźnik według książek. ("Naprawa samochodów FSO 125P " oraz "Fiat 125p Budowa Ekploatacja Naprawa"). Są miejsca, w których można wymienić za dopłatą stary gaźnik na regenerowany, ale najpierw powinieneś wszystko posprawdzać, przeczyścić dysze, ustawić poziom paliwa, sprawdzić pływak, zawór iglicowy itp... A do tego zdecydowanie jest potrzebna książka. Tam są tabelki, opisy, przekroje, rysunki itd... Można ją kupić chociażby w sklepie Motonews(nową), czy przez Allegro (używaną - niekoniecznie taniej).
  
 
ok dzieki.
  
 
taką ?? http://www.ksiazki-napraw.pl/naprawa/2877550/
czy to jest ta sama ?? http://allegro.pl/item216596302_polski_fiat_125p_naprawa_samochodow_ksiazka.html
  
 
Jak masz 89 rok produkcji to lepiej kupić nowszą niż z 79 roku. Ta zielona zawiera to co wydanie '79 + informacje o zmienionych w trakcie produkcji podzespołach. Np 9-diodowy alternator, czy wersje z silnikiem Poloneza. Ja to mam w kolekcji kilka wydań z różnych lat.
  
 
czyli którą wybrac?? mam z 89 roku czyli zielona
  
 
  
 
kupiłem na allegro za 12 zł i jak narazie ustawiłem sobie 10 tys obrotów i prawie nie gasnie tylko jak mam skręcone koła na maxa... Czy normalne jest to ze jak jest zimny albo postoi z 5h to przerywa i gasnie i nie ma przyspieszenia a jak sie rozgrzeje to idzie jak burza??
  
 
Czhyba 1000 obrotów? Ustawienie na 1000 lub nawet na 1200 zmniejsza zużycie paliwa, poprawia ładowanie i płynność pracy silnika. Na ssaniu nie powinien gasnąć i szarpać, a bez niego ma prawo. Tylko w bardzo gorący dzień nie nagrzany silnik bez ssania w miarę ładnie chodzi. Na regulację wolnych obrótów to warto podjechać do warsztatu w którym mają analizator spalin, lub (jeśli ma się jeszcze gaźnik bez tych bajerów od hamowania silnikiem) pokręcając wkrętem składu mieszanki ustawić na jak najwyższe póki co. (Potem je można zmiejszyć wkrętem regulacji położenia przepustnicy).
  
 
Cytat:
2007-07-26 00:44:24, Koot pisze:
Czhyba 1000 obrotów? Ustawienie na 1000 lub nawet na 1200 zmniejsza zużycie paliwa, poprawia ładowanie i płynność pracy silnika. Na ssaniu nie powinien gasnąć i szarpać, a bez niego ma prawo. Tylko w bardzo gorący dzień nie nagrzany silnik bez ssania w miarę ładnie chodzi . Na regulację wolnych obrótów to warto podjechać do warsztatu w którym mają analizator spalin, lub (jeśli ma się jeszcze gaźnik bez tych bajerów od hamowania silnikiem) pokręcając wkrętem składu mieszanki ustawić na jak najwyższe póki co. (Potem je można zmiejszyć wkrętem regulacji położenia przepustnicy).

null

dlatego LPG jest pod tym względem lepsze, uruchamianie fiata na benzynie jest dla mnie udręką, nawet jak go zostawie na benzynie, żeby rano odpalić, to rano gaśnie, zalewa się, czasem strzeli
  
 
Nie mam gazowni na benzynie śmigam kosztowne to jest ale jakos sie nie moge zebrac do załozenia LPG. Czyli teraz regulkowac skład mieszanki (powietrze i paliwo pewnie jakies dwie sróbki) a pozniej jeszcze raz wyregulowac wolne obroty. Pytanie kiedy bede wiedział ze skład mieszanki jest odpowiedni?? Nie lubie warsztatów samochodowych tam ludzie naprawiaja za hajs a nie z przyjemnosci frajdy i chęci, nie ma takiej dokładności... (mają za to doświadczenie, a ja mam forum)
  
 
dziwne to jest z tym gaznikiem mam inny troche niz w książce i nie jest dobrze opisany... rozebrałem dzisiaj wyczyściłem złożyłem i jeszcze nie regulowałem, ale strasznie chodzi długo spada z obrotów po puszczeniu gazu gasnie chodzi nie równo...
Wie ktoś co moge zrobić z gaznikiem zeby fura ładnie szła i nie paliła duzo? zeby był elastycvzny?

Takie pytanko na marginesie ile macie do 100??

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-07-30 01:24:31 ]
  
 
Wziąłem sie za regulacje, reguluje przepustnicą i powietrzem. ma 11 tys obrotów tylko trochi nie równo chodzi, przy okazji zobaczyłem ze nie działa mi wentylator chłodnicy i trochi uszkodzony przewód do swiecy ale naprawiłem i działa. pytanko czy dobrze robie bo moze gdzies cos pomyliłem i dla tego mi nie równo chodzi?

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-07-30 17:42:48 ]
  
 
Jak to uszkodzony przewód do świecy? Wentylator chłodnicy? Nie działa od niego wyłącznik? Probowałeś zewrzeć na krótko? Jak długo spada z obrotów to znaczy, ze się przepustnica na czymś zatrzymuje i nie zamyka od razu.
  
 
własnie zrobiłem wentylator od chłodnicy wszystkie przewody były odłączone heh. W gaźniku wymieniłem uszczelki i teraz jak nie łapie lewego powietrza obroty schodzą elkegandzko ale zdaje mi sie ze jest zle wyregulowany... Robie to pierwszy raz wiec pewnie ideału nie bedzie a ten kabelek od zapłonu od takiej kopułki do świecy sie urwał ale uciąłem go troche wyjąłem te włoski ze środka i przyczepiłem na sciskj kombinerkami. Jutro bede miał wszystkie nowe
Zna ktos jakies specjalne sztuczki do ustawienia tego gaznika??
Przepustnice ok robiłem wczoraj ten gaznik z 6h ale wszystko chodzi slicznie, części nie zostało wiec ok

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-07-30 18:35:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-07-30 18:42:57 ]
  
 
Ty masz zapłon z przerywaczem? Gaźnik zacznij regulować kiedy w zapłonie będzie już na 100% wszystko dobrze.
  
 
a jaki jest z przerywaczem?? mam jakaś dziwną kopułke i zamiast przewody wychodzić do góry idą w bok nie moge znalejsc zdjecia, a gaznik wyregulowałem trochi lepiej i juz az tak bardzo nie skacze ale do ideału trochi braknie.
a trudno ustawić zapłon?? nie chce zrobić gozej niz jest
  
 
Taką kopułkę i ja mam - nie jest zła. Nie jest związana z rodzajem zapłonu. Masz moduł zaplonowy i od niego zielony gruby przewód do aparatu, czy masz cienki przewód z aparatu do cewki?
  
 
jest takiej samej grubości co te do swiec takiego samego koloru chodzi o ten kabel do takiej kopułki lukne moze jest to w książce i napisze jest taki sam jak w książce Kaima tylko ma inna kopułke.
Przynajmniej tak samo wygląda po zdjęciu kopułki


[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-07-30 23:25:49 ]