Silnik 3500cm z E34 :-)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprawa wygląda w sposób następujący mam E34 z 89 roku z silnikiem 2000cm na 12 zaworach i chce wrzucić silnik z E34 o pojemności 3500cm także na 12V. Nie chodzi mi o to czy takie coś się opłaca ale o to czy nie napotkam jakiś problemów na jakie nie jestem przygotowany.

Teoretycznie mam juz taki silnik razem ze skrzynią, ale bez osprzętu. Silnik jest super, gorzej sprawa wygląda ze skrzynią bo zgrzyta lekko przy 2 biegu (teoretycznie trza szukać drugiej - bo dziś zgrzyta a jutro sie rozpadnie).
To że skrzynia z mojej 2 l. nie będzie pasować to jest raczej pewne bo inne przełożenia. No ale trudno ((

Wiem że podstawą jest zmiana hamulców (choć te co są przy 2000cm w BMW i tak wystarczą) na te co były przy 3500 cm.

Problem polega na tym, że niewiem czy most który mam w E34 przy silniku 2 litrowym bedzie pasował mi do 3,5 litrowca i czy wytrzyma on prace z tak mocnym silnikiem - bo różniaca jest dość znaczna.
Kolejna rzecz to wał napędowy - czy także musiałbym go zmienić na taki co był przy 3,5 litrówce, czy mozę być z 2l.

Natomiast kompletnie nie orientuje się czy osprzęt z mojego silnika będzie pasował do silnika 3,5 i jak wygląda jego podłączenie (czy mogą wystąpić różnice w instalacji??).

Także ogólnie chciałbym wiedzieć jakie mnie czekaja problemy związane ze zmiana silniczka.

Niestety szukając samochodu nie znalazłem żadnego z tak duzym silnikiem i w odpowiedznim stanie więc planuje cosik na wiosne pokombinować, ale musze być zorientowany jak to wygląda w praktyce.

I nie interesują mnie opinie pt. sprzedaj auto dołuz to co masz w niego włożyć i kup z wiekszym silnikiem.
Jak latem szukałem takiego BMW z 3,5 litrowym silnikiem lub 2,5 24V to niestety albo stan był opłakany albo cena zbyt duża jak dla mnie. Więc próbuje coś wypośrodkować i szukam opinii kogos kto już takie coś robił i wie czy warto
  
 
oi będzie kłopot pod maską
w 535 aumulator jest pod siedzeniem
filtr pow. tam gdzie masz akum.inny
inna chłodnica zbionik wyr.jet oddzielnie na podszybiu
przepływomierz większy
komp. wtrysku inny instalacja tesz

silnik jest ciężejszy więc spężyny są i grybsze i twardsze
kolektor wydech. inny
tłumik ma dużo większą pojemność
sprzęgło 2-azy większe

w skrzyni wystarczy wymienić synchronizator dwójki
a skzynie 525,530,535 oprucz 520 są takie same
--------------------------------------------------------------------------
mimo wszystko to pryzcz co ja przerabiałem zmieniając solnik w moim rekordzie z żeliwnego 2.0 100kM na 2.0 16v ok.160kM z astry