Nie będzie uniwersalnej??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś to znalazłam:
..........................................................................................

Kraj
IAR, JP /2004-11-15 19:33:00

Po nowym roku nie będzie paliwa uniwersalnego



Właściciele starych samochodów po nowym roku mogą mieć problemy z zakupem paliwa na stacjach benzynowych. W sprzedaży będzie tylko benzyna bezołowiowa.

Dwa największe polskie koncerny naftowe PKN Orlen i Grupa Lotos od 1 stycznia zaprzestają produkcji benzyn uniwarsalnych stosowanych na przykład w maluchach czy Fiatach 125 p.

Koncerny uspokajają, że będzie można kupić specjalny dodatek potasowy, który po dodaniu do benzyny bezołowiowej pozwoli na tankowanie jej do starych samochodów.

Jednak Beata Karpińska z biura prasowego PKN Orlen powiedziała IAR, że środek zalecany przez jej firmę będzie można stosować tylko do benzyn wyprodukowach w Płocku. Dlatego takich dodatków na rynku może być kilka i kierowcy mogą mieć problem z łączeniem ich z odpowiednią benzyną.

Zaniepokojona całą sprawą jest Polska Izba Paliw Płynnych. Do zakończenia produkcji paliw uniwersalnych pozostał miesięc a nikt dokładnie nie wie jakie stosować dodatki i w jakich proporcjach. Dlatego Krystyna Panasewicz z Izby przewiduje, że wycofanie z rynku benzyn uniwersalnych utrudni życie właścicielom starych aut.

Dopiero pod koniec miesiąca koncerny paliwowe zamierzają ruszyć z kampanią informacyjną na ten temat.

Eksperci oceniają, że przez ostatnie 3 lata sprzedaż benzyn uniwersalnych spadła o ponad połowę.

Zródło: onet.pl
  
 
Co za żenada. Mam jeszczę skodę 125L (na sprzedaż) i co do niej wtedy nalać? Te dodatki widziałem już dawno m.in na stacjach shella - przydawały się posiadaczom starszych aut przy wyjazdach za granicę...
  
 
Cytat:
2004-11-16 11:57:53, Golden_Flyer pisze:
Co za żenada. Mam jeszczę skodę 125L (na sprzedaż) i co do niej wtedy nalać? Te dodatki widziałem już dawno m.in na stacjach shella - przydawały się posiadaczom starszych aut przy wyjazdach za granicę...




Golden napewno karzą kupować jakieś specyfiki i dolewać...ale ja chciałabym aby zostało tak jak jest. Boję się, że silnik "zajadę" i co wtedy Współczuję całej reszcie, która również ma stare samochody. Ludzie tylko patrzą na siebie bo co to kogo obchodzi jak ma nówkę(?) on i tak zalewa 98 lub 95.
  
 
Ja proponuję żeby wycofali brudną wodę z naszych kranów

Pozdrawiam

  
 
i wódke ze sklepów
  
 
Madziu mam do ciebie pytanko Czy ty jeździsz na uniwersalnej??

Bo tak wracając do starego Poloneza ktorego posiadał kiedyś mój ojciec(tzw. przejściowka) to jak tylko pojawila się bezolowiowa to zaczą ja lac i jeździl tak na niej pare lat i nic się niedzialo tak więc myśle że jak silnik poloneza przyją taką zmaine to inne też powinny

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-11-16 11:57:53, Golden_Flyer pisze:
Co za żenada. Mam jeszczę skodę 125L (na sprzedaż) i co do niej wtedy nalać? Te dodatki widziałem już dawno m.in na stacjach shella - przydawały się posiadaczom starszych aut przy wyjazdach za granicę...



ja lalem chyba 4 lata do skodzinki 120l bezolowiową + dodatek shell i smigala lepiej niz na uniwersalnej. ciszej i w ogole....

a tak BTW...
napisz cos o tej 125 bo ja to tak sie rozgladam za skodzinką jakaś
  
 
Cytat:
2004-11-16 22:59:17, rsuhy pisze:
Madziu mam do ciebie pytanko Czy ty jeździsz na uniwersalnej?? Bo tak wracając do starego Poloneza ktorego posiadał kiedyś mój ojciec(tzw. przejściowka) to jak tylko pojawila się bezolowiowa to zaczą ja lac i jeździl tak na niej pare lat i nic się niedzialo tak więc myśle że jak silnik poloneza przyją taką zmaine to inne też powinny Pozdrawiam



Jeżdżę i zaraz poiwiem Ci dlaczego boję się bezołowiowej.
Benzyna bezołowiowa nie tylko nie smaruje tak fajnie silnika jak uniwersalna ale w silnikach starego typu gniazda zaworów nie byly dostosowane do benzyny bezołowiowej i przy jej stosowaniu mogą pekać - i tego się właśnie najbardziej boję.
  
 
Cytat:
2004-11-16 23:57:12, MarQs pisze:
ja lalem chyba 4 lata do skodzinki 120l bezolowiową + dodatek shell i smigala lepiej niz na uniwersalnej. ciszej i w ogole.... a tak BTW... napisz cos o tej 125 bo ja to tak sie rozgladam za skodzinką jakaś



Tutaj masz linka do ogłoszenia:Skoda 125L 1989 r.

Przebieg ok. 150tys. km, w tym 15 tys. km po remoncie silnika (kosztował 2500zł), wymieniona podłoga, przewody hamulcowe, zawiecha, tarcze, tłoczki, nowy alternator, gaźnik, pompa wody etc.... Lista jest naprawdę b. długa-wpakowaliśmy z nią w bratem jakieś 10 tys. zł a teraz nikt nie chce kupić i pewnei pójdzie do huty... Może być Twoja nawet i za 500zł. Dorzucam książkę Do W-wy napewno dojedziesz, bo 2 lata temu (przed remontem silnika) pokonałem nią bezawaryjnie 2500km na raz (Gdańsk-Słupsk-Poznań-Zakopane-Kraków-Zakopane-Słupsk-Gdańsk; na dowód mam zdjęcia ). Ale się rozpisałem


Madzia: przecież Twoje autko ma silnik 2E (tak wynika przynajmniej ze zdjęć), możesz więc spokojnie jeździć na bezołowiowej!


[ wiadomość edytowana przez: Golden_Flyer dnia 2004-11-17 08:13:30 ]
  
 
Cytat:
2004-11-16 22:59:17, rsuhy pisze:
Madziu mam do ciebie pytanko Czy ty jeździsz na uniwersalnej?? Bo tak wracając do starego Poloneza ktorego posiadał kiedyś mój ojciec(tzw. przejściowka) to jak tylko pojawila się bezolowiowa to zaczą ja lac i jeździl tak na niej pare lat i nic się niedzialo tak więc myśle że jak silnik poloneza przyją taką zmaine to inne też powinny Pozdrawiam



Bodajże od 1989 r. od jakiegoś tam numeru silnika poczynając wszystkie polonezy i FSO 1500 były przystosowane do spalania benzyny bezołowiowej
  
 
Cytat:
2004-11-17 08:09:40, Golden_Flyer pisze:
Madzia: przecież Twoje autko ma silnik 2E (tak wynika przynajmniej ze zdjęć), możesz więc spokojnie jeździć na bezołowiowej!



Ale dlaczego?? Golden możesz mi to zagwarantować? To jest stary silnik...
  
 
Cytat:
2004-11-17 08:21:11, madzia_83 pisze:
Ale dlaczego?? Golden możesz mi to zagwarantować? To jest stary silnik...



Zdaje się, ze miałaś wymieniany silnik (tak wynikało z dyskusji prowadzonej na forum corollaclub)? A nawet jeśli nie, to jest to chyba 2E - tak wygląda na zdjęciu. Z tego co czytam w książce pana Etzolda wynika, że silniki te powinny byś zasilane benzyną bezołowiową o lo co najmniej 91, ewentualnie w przypadku braku takowej, można lać do nich benzynę ołowiową (takiej zresztą już chyba niegdzie nie uświadczysz) czy też teraz - uniwersalną. Jeszcze raz dziś sprawdzę, ale nie było tam raczej podziału na roczniki i dotyczyło to wszystkich silników 2E i wiek nie ma tu znaczenia. W USA i 40-letnie samochody jeżdżą na benzynie bezołowiowej i nic im nie jest.


[ wiadomość edytowana przez: Golden_Flyer dnia 2004-11-17 09:23:00 ]
  
 
Cytat:
2004-11-17 09:22:31, Golden_Flyer pisze:
Zdaje się, ze miałaś wymieniany silnik (tak wynikało z dyskusji prowadzonej na forum corollaclub)? A nawet jeśli nie, to jest to chyba 2E - tak wygląda na zdjęciu. Z tego co czytam w książce pana Etzolda wynika, że silniki te powinny byś zasilane benzyną bezołowiową o lo co najmniej 91, ewentualnie w przypadku braku takowej, można lać do nich benzynę ołowiową (takiej zresztą już chyba niegdzie nie uświadczysz) czy też teraz - uniwersalną. Jeszcze raz dziś sprawdzę, ale nie było tam raczej podziału na roczniki i dotyczyło to wszystkich silników 2E i wiek nie ma tu znaczenia. W USA i 40-letnie samochody jeżdżą na benzynie bezołowiowej i nic im nie jest.



Tak, to nie jest silnik oryginalny z tego samochodu ale jest on 1,3ccm (tak jak powinno być) 12 VALVE. Poczytaj i daj znać bo ja mam zamiar tą Toyotką pojeździć jeszcze kilka lat Więcej zdjęć nie mam (tylko te na stronie) więc popatrz dokładnie abyś się nie pomylił. Z góry dziekuję za każdą informację. Pozdrawiam!!


[ wiadomość edytowana przez: madzia_83 dnia 2004-11-17 09:39:11 ]
  
 
nic tylko zostac malych chemikiem ...i tu dosypac tego tu tamtego ..tylko u nas...czyli trzeb bedzie zalozyc siec stacji benzynowych dedykowanych autkom uniwersalnym i bedzie monopol
  
 
Dyć to 2E, jak w mordę-taki sam jak w moim profilu Poczytam dziś jeszcze mądre księgi
  
 
Cytat:
2004-11-17 15:07:52, Golden_Flyer pisze:
Dyć to 2E, jak w mordę-taki sam jak w moim profilu Poczytam dziś jeszcze mądre księgi



Hehehe nie taki sam drogi kolego - mój jest brudny jak diabli
  
 
możesz spokojnie śmigać na bezołowiowej
  
 
Cytat:
2004-11-17 15:10:02, madzia_83 pisze:
Hehehe nie taki sam drogi kolego - mój jest brudny jak diabli



Co jakiś czas przecieram pokrywę filtra i zaworów oraz kilka innych elemntów - dla lepszego samopoczucia
  
 
Cytat:
2004-11-18 08:20:48, Golden_Flyer pisze:
Co jakiś czas przecieram pokrywę filtra i zaworów oraz kilka innych elemntów - dla lepszego samopoczucia



Mój należałoby umyć ale tego nie zrobię
  
 
Ja słyszałem że U ma być z importu... Ja i tak wlewam góra 10l rocznie, a tak to gaz.....