MotoNews.pl
  

Oswietlenie kabiny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Troche usprawnilem sobie oswietlenie wnetrza. Polaczylem kabelkami to swiatlo obok lusterka wstecznego z lampkami do czytania z tylu. Dzieki temu gdy otworze drzwi zapalaja sie wszystkie trzy swiatelka - wyglada to super i w srodku jest odlotowo widno, zwlaszcza na tylnej kanapie! Z drugiej jednak strony teraz kiedy ktos wlaczy ktorakolwiek lampke to pala sie wszystkie trzy, ale mimo to uwazam ze to dobry pomysl, wiec polecam! Acha, trzeba uwazac, zeby nie pomylic plusa z minusem, bo mozna zrobic zwarcie!

A moze ktos ma pomysl jak zrobic zeby swiatlo we wnetrzu gaslo z opoznieniem, tak jak to jest w nowych samochodach?


pozdr.
RS
 
 
Jak dla mnie świetny pomysł !!!
Opisz dokładnie przebieg tej całej procedury bo jestem bardzo zainteresowany !
Który kabelek z którym, gdzie one są itp....
  
 
Napewno da się zrobić modyfikacje, o których myslisz. Ktoś juz zrobił tak jak ty, ale nie pamiętam kto... Fajnym bajerem w Espero (szkoda, że go nie ma) byłoby czerwone światełko w drzwiach jak w nowych autach.

Elektrycy z naszego forum odezwać się...
  
 
Spoko ..... da się zrobić ale muszę zobaczyc jak wyglądajĄ bebchy w lamkach . Podtrzymanie to kwestia mocnego kondenstork i trnzystorka , ewentualnie przekaźniczka . Myśle, że można to zrobić to tak aby nie włączały się zawsze wszystkie.

ELEKTRYKA PRĄD NIE TYKA
  
 
Jesli na przewodach do tylnych lampek zalozysz diody prostownicze, prad bedzie mogl plynac do nich od przedniej lampy natomiast do przedniej od tylnych nie poplynie.
Podtrzymanie to albo spory kondensator albo ukladzik z kilku czesci, schemat pewnie w necie sie znajdzie.
  
 
Do Lukasza - montaz prosty, kable puszczone pod podsufitka, bokami upchniete (na sile) przy pomocy srubokreta i koncowki przylutowane do odpowiednich zlaczy. Co do polaryzacji kabli to nie pamietam kolorow kabelkow, ale wiem, ze do zarowek w lampkach podlaczone jest caly czas "+" z akumulatora. Otwarcie drzwi powoduje doprowadzenie masy (-) do zarowki i jej zapalenie. Ktory to plus a ktory minus sprawdzalem doswiadczalnie, podlaczajac zarowke 12V do poszczegolnych kabelkow i masy (karoserii) Masa to minus, wiec jesli podlaczylem badany kabelek z jednym zlaczem zarowki a drugi z masą i zarowka zaswiecila - to badany kabelek musi byc "+". Nie jestem dobry w opisach, poza tym nie jestem teraz w stanie odtworzyc z pamieci calej procedury, ale zapewniam, ze jest to banalnie proste i przy logicznym mysleniu wszystko powinno sie udac!

Co do podtrzymania to w samochodach ktore maja to seryjnie swiatlo gasnie po uplywie pewnego czasu, ale takze natychmiast po włączeniu zapłonu. Jesli ktos mocarny w elektronice potrafi stworzyc uklad ktory cos takiego potrafi to bede wdzieczny!

PS Niedawno widziałem opoznianie oswietlenia w Polonezie, ale nie wiem czy to byla seria czy gosc sobie sam zamontowal. Moze udaloby sie zaadaptowac gotowy modul z innej fury?

RS
 
 
Cytat:
PS Niedawno widziałem opoznianie oswietlenia w Polonezie, ale nie wiem czy to byla seria czy gosc sobie sam zamontowal. Moze udaloby sie zaadaptowac gotowy modul z innej fury?



Caro sedan i caro plus miały to w standardzie.
  
 
Nie widzę problemu, niech ktoś kto się dobrze orientuje zapyta na forum FSO, może będą coś wiedzieć
  
 
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=9523950

Tu jest urządzonko, ktore stopniowo gasi swiatło w kabinie.
Moze ktos skorzysta
Jezeli by to ktos kupil i zamontowal to prosze o opinie, też bym sobie takie cos zamontowal

DU Nubira 2.0
Pozdrawiam
Cichy
 
 
Misiu co to robi jest z Katowic! /tak wyczytałem na Allegro/-fajnie! -ja też więc spróbuję sie z nim spyknąć -to może zbieramy zamówionka i negocjujemy rabat?
  
 
22 PLN ??

Takie coś w częściach kosztuje duuzo mniej... 3 klucze tranzystorowe i kondensator... ( i troche R ) pomysle nad tym i postaram sie cos nabazgrac ...

A... i jak chcecie to mozna zrobic tak zeby bylo sterowane z pilota
  
 
No i pięknie!! Ale sterowanie z pilota?-to chyba niepotrzebnie drożej i zbytek luksusu ??-nigdzie nie widziałem ale może to i ciekawe???-jakby to miało niby z tego pilocika działać? Pozdrowionka z Katowic!
  
 
Sterowanie pilotem to zaden problem. Wystarczy zakupic prosty ukladzik - nadajnik odbiornik. Taki sam jak jest w alarmach tyle ze z jednym przyciskiem.
Jak ma dzialac - wymyslcie, a ja sie dostosuje.

Zreszta. Ja mysle nad zrobieniem patentu z bagaznikiem na pilota Czesto wciskanie kluczyka w zamek na bagazniku jest uciazliwe.
Jednak dopoki mrozek trzyma nie chetnie grzebie w aucie.
  
 
To jeszcze zrob tak zeby sie nie tylko otwieral, ale i jeszcze zamykal - wtedy bedziemy sie mogli bez problemu pozdrawiac na drodze
Fajnie jak masz takie zacięcie - może na stronie pojawią się wkrótce schematy instalacji co i jak zrobić małym kosztem
  
 
Hehehehe Mozna zrobic rownierz zeby sie zamykal.. tylko silowniki beda potrzebne co zwieksza koszty kolosalnie.. ale jak ktos chce da sie zrobic.

Przejzalem instalacje i wiem ze zrobienie bagaznika nie stanowi problemu. Naszczescie w ES otwieranie na drzwiach jest zrobione elektronicznie. Wystarczy zalozyc taki "przycisk" sterowany z pilota i bingo.

Co do oswietlenia... musze poszukac glebiej w instalacji przy stacyjce. Aczkolwiek mozna by bylo sie zastanowic czy nie wykorzystac "+", ktory sie pojawia na radiu. Mozliwosci troche jest.
  
 
Gotowy pomysł na czerwone światełka na drziwach.

Należy kupić diody (polecam migające będzie fajniejszy efekt) - sprawdzić jaki jest prąd i ograniczyć go odpowiednim rezystroem.

I=U/R jak by ktoś nie wiedział.

Przeważnie prąd taki ma 50 - 100mA.
Zakładając, że napięcie jest 12V, a na oporniku ma być spadek rzędu 10V z tego wynika, że opornik ma mieć 100-200 Ohmów.
Moc opornika minimum 2 Wat.

Do diody należy podłączyć zasilanie - chyba najlepiej z siłowników do szyb - poprzez ów opornik. Mase z karoserii z takiego samego czujnika jak do alarmu tyle, że zamontowanego na drzwiach. Jak drzwi będa zamknięte układ będzie rozwarty.

A cha.. zwróćcie uwagę na polaryzacje diody

Sposób montażu diody i czujnika pozostawiam Wam moi drodzy czytelnicy.

To pisałem Ja... Adam Słodowy...

P.S. - Diacon.. są zielone diody
  
 
...Był rok 1997...kupiłem new Nexię w Poczesnej k/Częstochowy, a ponieważ miałem trochę luźnej kasy Panowie Elektrycy zamontowali mi WYRĄBISTY spojlerek na klapie bagażnika /był PIĘKNY!-na jego końcach świeciły matowo pozycyjne pełne "trójkąty" (duuuuuużo diodek), a przy hamowaniu świeciła full szerokość!!...to był WYPAS!...i naprawdę porządnie zrobiony bo austriacki.
O sorry!-tak się rozmarzyłem , a nie o tym miało być....PANOWIE ELEKTRYCY ZAMONCILI MI NEXII ALARMIK NAZWA ??? MIAŁ ANTYNAPAD ITP...MIAŁ TEŻ OTWIERANIE KLAPY BAGAŻNIKA Z PILOCIKA!!!! Jak zobaczyłem w TV, że w roku 2001 Redaktorzy Redakcji czegoś motoryzacyjnego są posikani i zaszokowani możliwością otwierania klapy bagażnika w Nowym Cudzie Techniki p.t. PEUGEOT 607 za 186 tys.zł to też chciałem się posikać!!...ze śmiechu Aha! Najważniejsze!- w 1999 roku kupiłem Espero-od dilera wydębiłem gratis niezły alarm....a specjalistyczny serwis tegoż alarma w K-cach uruchomił mi pewną jego funkcję......no wiecie...bagażniczek otwieram z pilocika!!!! Pozdrowionka z Katowic

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2003-01-13 00:27:47 ]
  
 
Witam

Chetnie bym sie pisal na otwieranie bagaznika z pilota bo chce usunac ten okropny (wg. mni) zamek z klapy.....

Pozdr
Jadzwin
  
 
To będziesz musiał sie uporać z dziurą po zamku no i jak Ci akumlator padnie, to już nie otworzysz bagażnika, ale wyglądać będzie na pewno super
  
 
QLogic i tu sie mylisz

Wystarczy zaprojektowac uklad tak zeby korzystal z osobnego zasilania w razie braku +12V na wejsciu

Gorzej jak padna oba zasilania