Jakaś uszczelka ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co może być powodem tego, że jest wilgotna plama na bloku silnika od stony filtra. To ,,zawilgocenie'' zaczyna się gdzieś od góry (głowicy) i przesuwa się w dół bloku, czyli miski olejowej.
Ostatnio myślałem, że to z niedokręconego filtra oleju, ale po dokładnym wymyciu ta plama znowu się robi, właśnie gdzieś od góry.
Krzysztof
 
 
Zaraz pewnie otrzymasz dużo porad od fachowców z dziedziny mechaniki pojazdów, ale nim to nastapi to podsunę Ci pomysł na uszczelkę pod aparatem zapłanowym, która uszkodzona może spowodowac zabrudzenie całej prawej czesci silnika, to chyba że u Ciebie plama jest po prawej
  
 
Zaden ze mnie fachowiec od mechaniki (po prostu przejrzalem kiedys strone MackaGT) jesli masz silnik 1.8 to sprawdz taki maly kawalek rurki gumowej laczacej odme (rura ktora idzie od miski olejowej do "dekla zaworow"). Moj d`espero ma 4 lata i juz dwa razy sie w to bawilem.
  
 
Nie napisałem ale silnik jest 1.5 16V a pod aparatem zapłonowym patrzyłem, jest sucho.
Czy to mozliwe aby coś wyciekało pomiędzy bblokiem silnika a głowicą ? W oleju nic nie ma, płyn chłodzący czysty i nie ''bąbluje'', a robi się coraz większy zaciek.
Krzysztof
 
 
możliwe że leci.....i tu uwaga z pod korka oleju!!
zaciek jest nietypowy i trudny do zlokalizowania - ja tak miałem ....i już prawie wymieniłem uszczelke pod klawiaturą.....gdy nagle wapłem na pomysł aby wymienić gumke na korku - kosztuje ok 5 zł , wymiana 5 minut.

I jush nie cieknie

odkreć korek i zobacz jak wyglada ta gumowa podkładka - jeżeli będzie na niej odciśnięty już dość mocno ślad po pokrywie zaworów to możesz być prawie pewien że to to

u mnie tymczasowo (przed znaleźieniem i kupieniem gumki) pomogło odwrócenie podkładki
  
 
Pokrywa zaworów w 1.5 jest duża i gdyby ciekło z korka wlewu oleju to bez problemu można by zobaczyć.
 
 
Mam dokładnie taki sam problem jak Krzysztof, a przyczyną tego ciągłego zabrudzania się jest dokładnie to o czym mówi Tomek
  
 
No tak ale jak konstrukcyjnie porównać silnik 1.5 do 1.8, nie da się.
 
 
Sprawdziłem i fakt w 1.5 to nie może być zaciek spod korka - dlatego że jest on przy aparacie zapłonowym, po drugiej stronie

Co do tego porównania to bym polemizował - bo silniki oprócz pojemności różnią się tylko głowicą....
  
 
Cytat:
2003-01-24 22:48:01, Tomek-Mydlowski pisze:
Co do tego porównania to bym polemizował - bo silniki oprócz pojemności różnią się tylko głowicą....



Ja bym powiedział odwrotnie, te silniki nie różnia się jedynie korpusem i to od zewnątrz....
  
 
ale korpusy sa bardzo zbliżone - fakt głowicy nie założysz bo nie pasuje..... no i 1.5 mają aluminiowe miski olejowe....gorsze od naszych stalowych