MotoNews.pl
4 Termostat w V6 (104029/0) - PT
  

Termostat w V6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Gdzie jest termostat w V6-kach? Nie jest czasem z tyłu?
Wstyd mi, ze pytam, ale nie widze go nigdzie.
  
 
Jest z przodu nad pompa cieczy chlodzacej i pod przepustnicami.
(fota by KOLIBERk)

  
 
Jest dokładnie tam, gdzie pisze szarbia, jest tylko jedno ale:
- kosztuje górę pieniędzy
- trzeba odkręcić górną część kolektora dolotowego i ruruchnę od strony bagnetu ( jedna śrubka trzma bagnet, ucho do wyjęcia sinika i ruruchnę którą trzeba wyjąś z termostatu, a to nie jest łatwe)
- do kompletu kup silikon i trzy uszczelki - termostat i dwie na rurkę.
  
 
Dzieki chopaki!
Termostat mam za 100 Vernet'a.
Do tego pewnie hektolitry płynu trzeba wlac.
Ale co tam - trzeba wymienic.
Objaw taki, ze szybko sie grzeje. Włączaja sie wentylatory i szybko sie chłodzi (na wskazniku oczywiscie). A potem znow szybko sie grzeje. I tak w kółko.
To termostat???
  
 
Tak ogólnie:

Wentylatory mają czujniki zazwyczaj w / obok chłodnicy i to temp. w tych rejonach nimi steruje. Czyli ew. wg Ciebie masz zbyt szybko wzrastającą temp. w chłodnicy.
Termostat zamyka płyn w małym obiegu przy nagrzewaniu, otwierając drogę do przepływu przez chłodnicę po osiągnięiu przez silnik właściwej temp.
Zepsuty termostat w 99% psuje się w ten sposób, że otwarty jest ciągle duży obieg - czyli temp. może być za niska lub zbyt długo dochodzi do właściwej.

Czyli IMO, sądząc z Twojego ostatniego postu -termostat ma nic do tego.
  
 
Czyli co to może byc?
Miałem nadzieje ze to termostat choc tak jak mowisz, powątpiewałem w to.
Jakies pomysly?
Chyba tak nie powinno byc, ze od temp nominalnej do temp "wentylatorów" grzeje sie tak szybko?
  
 
To nie termostat

Sprawdź czujniki temp. jeśli są ok to
  
 
Cytat:
2005-07-05 21:54:36, Cleber pisze:
To nie termostat Sprawdź czujniki temp. jeśli są ok to


Czujniki wątpię zeby byly do bani. A uszczelka raczej nie,bo nie bierze wody, oleju nie przybywa, nie zostawiam za soba zaslony parowej, nie pompuje cisnienia do ukl wodnego.

Djcie jakies wskazowki!!! nie chce przegrzac silnika...
  
 
Nikt nie ma pomysłu dlaczego tak sie dzieje?
  
 
chłodnica! zamulona i kamień.przepłukaj lub wymień.jacki6
  
 
To że się szybko grzeje to norma w tych silnikach, a jeśli szybko schładza do 90-92st to jeszcze lepiej.
U mnie dochodzi temp do 97 max i włącza się pierwszy bieg dmuchawy ( wszystkie silniki na 1/2 ) i spada do 92

A tak swoja drogą, to po jaki diabeł są w V-kach dwa włączniki na chłodnicy wody umieszczone jeden na górze, drugi na dole chłodnicy i oba na dwie temperatury?

Na schemacie jest tylko jeden podwójny w obwodzie przekaźników wentylatorów.
  
 
Moim skromnym zdaniem to moze byc wlasnie termostat! A dlaczego? Bo skoro cieczy nie ubyw, oleju nie przybywa, schladza sie sie dosc szybko, to wskazuje wyraznie na zle dzialanie termostatu, oczywiscie moge sie mylic, ale prosze o potwierdzenie autora co w tym zakresie wykryl wkoncu...
  
 
Co do termostatu -nigdy nie wiadomo ,bywały różne objawy .Najlepiej wyciągnij(przed kupnem nowego) i złóż bez i sprawdź jak się grzeje.Teraz dodam coś od siebie ,żywotność uszczelek pod głowicą producenci przewidują na około 10lat(w oplach i daewoo szczególnie).Pierwsze objawy uszczelki to przegrzewanie się silnika podczas jazdy szczególnie przy dużych szybkościach ,będzie to widać po wskaźniku temp. około 100(przynajmiej tak było u mnie) ,lecz na postoju będzie chodził w miare normalnie ,jest to spowodowane zapowietrzaniem się układu wodnego ,poprostu do pompy dostają się spaliny i jej praca jest zaburzona .Objawy mogą być ledwo widoczne ,aż w miare jeżdzenia będą się nasilać ,płyn na początku ubywać nie będzie ponieważ ciśnienie w cylindrach jest 15sto krotnie większe od tego w układzie wodnym ,pozatym gaz zawsze pszejdzie przez nieszczelność przez którą woda nie może.Oczywiście niechcę nikogo straszyć ,poprostu miejcie to na uwadze bo narobi się bałagan (skrzywienie korbowodu przez płyn w cylindrze).
Pozatym jeżeli ktoś myśli że ma 10letni samochód i silnik ma z małym przebiegiem , bez remontu i że długo będzie jeszcze jeździł ,no to jest bardzo naiwny ,przebieg się nie liczy tylko czas(rozwarstwianie i siadanie uszczelek) - nie dotyczy to silników nowej generacji z uszczelkami metalowymi.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-09-19 00:30:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-09-19 00:36:41 ]
  
 
Witam. Wymarzona Omega 2,5 V6 niecaly tydzien w posiadaniu i juz pierwsze problemy. Prawdopodobnie uszkodzony termostat, temperatura caly czas ponizej 90 stopni. Nowy w sklepie jakies 140zl, udalo sie wyrwac po znajomosci za 88. No i tu konczy sie moje szczescie bo mechanik mowi ze termostat gdzies z prawej strony silnika i zeby go wymienic trzeba podniesc lekko silnik. Koszty takiej operacji blizej nieokreslone Wpadam na archiwum forum i czytam ze termostat z przodu Czyli co, pozostaje mi zmienic mechanika na bardziej zorientowanego, ktory wymieni mi go za grosze? To pewna informacja odnosnie miejsca termostatu?
  
 
Cytat:
2007-02-01 19:31:51, budyn7 pisze:
Witam. Wymarzona Omega 2,5 V6 niecaly tydzien w posiadaniu i juz pierwsze problemy. Prawdopodobnie uszkodzony termostat, temperatura caly czas ponizej 90 stopni. Nowy w sklepie jakies 140zl, udalo sie wyrwac po znajomosci za 88. No i tu konczy sie moje szczescie bo mechanik mowi ze termostat gdzies z prawej strony silnika i zeby go wymienic trzeba podniesc lekko silnik. Koszty takiej operacji blizej nieokreslone Wpadam na archiwum forum i czytam ze termostat z przodu Czyli co, pozostaje mi zmienic mechanika na bardziej zorientowanego, ktory wymieni mi go za grosze? To pewna informacja odnosnie miejsca termostatu?



silnika nie trzeba podnosić i nie wiem co rozumiesz "wymieni za grosze" bo by wymienić termostat w V6 trzeba zdemontować całą górę silnika (dolot, kolektor ssący, odkręcić obejmę przedłużacza termostatu od bloku silnika i wyjąć taki fajnie powyginany wąż gumowy który idzie od termostatu do chłodnicy )
gdyby mechanik za samą robotę dziś krzyknął mi 300 zł jestem szczęśliwy, że tak tanio , choć nie wiem ile to koztuje w ASO


[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2007-02-01 19:57:09 ]
  
 
Cytat:
2007-02-01 19:56:16, MEGA_3 pisze:
choć nie wiem ile to koztuje w ASO


ASO 120 do 170,-
nie-aso ale specjalizacja 90,-
czas 1-3h
PS. wnioski podobnie jak MEGA
  
 
Tak sobie czytam .....
i termostat w R6 kosztuje 22 zł "wahler" (o ile nie pomyliłem nazwy- ładują go na 1 monataz) wymiana 20 minut.
Najzabawniejsze jest, że C30ne, C30se, C30sej, C40se, C36ne i C36get i pewnie kilka innych to samo.
  
 
Cytat:
2007-02-02 18:36:40, PiotrS pisze:
Tak sobie czytam ..... i termostat w R6 kosztuje 22 zł "wahler" (o ile nie pomyliłem nazwy- ładują go na 1 monataz) wymiana 20 minut. Najzabawniejsze jest, że C30ne, C30se, C30sej, C40se, C36ne i C36get i pewnie kilka innych to samo.



? ale o co chodzi???
  
 
O wyższość R6 nad v6
  
 
to napewno nie jest chlodnica...ja mialem i mam od samego poczatku problemy z wysokim cisnieniem spowodowanym jak sie okzalo peknieta glowica...wracajac do tematu to wymienilem juz pawie caly uklad lacznie z chlodnica,pompom wody,wezami i najgorsza nagrzewnica-wfekt wysokiego cisnienia ktore systematycznie rozp...lo mi wszystko..coz takie uroki ale i tak nie zamienie mojej omegi na zadne inne autko
pozdro