Regulacja gazu AUTRONIC A-MON / zaworek?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!

Swego czasu pisalem po roznych "forach" o regulacji gazu za pomoca komputera (mowa tu o instalacjach gazowych z komputerem) i uzyskalem wiele ciekawych informacji o ustawieniach programu itp. Kilkakrotnie probowalem regulowac w tenze sposob gaz sam, jednak stwierdzam ostatecznie ze szczegolnie wiele to nie dalo.
Istotnie, mozna w ten sposob wplynac na dynamike i inne parametry dzialania instalacji ale ze spalaniem nie ma to za wiele wspolnego.

Jak zdazylem zauwazyc zmniejszyc apetyt na gaz mozna glownie poprzez przykrecenie kurka na reduktorze.

Mam zatem 3 pytania:
(moje auto - Ford Scorpio 2.0 DOHC '91)

1. Mam reduktor podobny do tego:

http://www.agcentrum.com.pl/katalog/reduktory/tomr.jpg

i przyznam szczerze, ze jako laik nie wiem od czego sluza odpowiednie pokretla - wiem jedynie jak ich pokrecanie wplywa na zachowanie sie auta. Jesli ustawiam polozenie pokretla 1 (na zdjeciu jest to pokretlo 6ciokatne mniejsze)
to daje to rezultat w postaci roznic w zachowaniu auta na biegu jalowym (plynnie chodzi, lub szarpie, czasem przygasa itp ale ogolnie da sie doprowadzic do idealu) oraz tylko ono zmienia wskazania sondy lambda co do skladu mieszanki.

Wieksze pokretlo (owalne dodatkowo na srubokret) jakby nie mialo znaczenia ... jedynie w skrajnych polozeniach (otwarty, lub zamkniety) jest rezultat w postaci nierownej pracy silnika lub zalewania go gazem. Kiedys przykrecajac je na maksa wydaje mi sie ze udalo mi sie istotnie zmiejszyc spalanie z 15l na trasie do 10l. Nie mniej nadal nie rozumiem do konca ktore do czego tak na prawde sluzy. Jakbym wiedzial to moze w czyms by mi to pomoglo.

2. Czy ktos obeznany w programie A-MON do instalacji z komputerem AUTRONIC moglby mi krok po kroku opisac proces kalibracji poczatkowej? Ogolnie po tym jak koncze regulacje wychodzi mi zawsze ze mam za bogata mieszanke ...

3. Czy jest jakas recepta by w AMONie zmieniec jakies parametry tak by palil mniej gazu?, bo na pewno moze a wnioskuje to z tego, ze niemal nie ma roznicy w spalaniu miedzy jazda ekonomiczna a normalna.


P.S.

Moj znajomy ma kolege z pracy, ktoremu podobno udalo sie zmniejszyc spalanie w SCORPIO 2l DOHC czyli takim jak moj do 10l po miescie - mam przeprowadzic z nim konfrontacje za jakis tydzien

Moj teraz pali po miescie jakies 16l a na trasie od 8,5 do 11,5 ze srednia na 10l
  
 
zobacz tutaj troszke dyskutujemy na ten temat...bedzie fajnie jak podzielisz sie swoimi uwagami
pozdrawiam