Spalanie a podłączenia auta do kompa ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy mozna ustawic spalanie benzyny w silniku 1,5 poprzez podłączenie go do komputera w serwisie ? Bo mi duzo pali tak jak komus tam : 11-miasto-leeka jazda
 
 
Nie i po trzykroc nie. Skanerem nie da sie nic ustawiac, chyba nie ma nawet dostepu do wartosci adaptacyjnych. Programu skanerem nie zmienisz, bo zapisany jest w pamieci 27c256, kasowane UV. Czyli LIPA

Kuba Kogut
  
 
To co ja mam począc jak mi tyle pali .Jesli mi pali 11 a komus tam 8,5 ( sorka ale nieznam was i niepamietam komu tyle spala) to cos jest chyba u mnie nie tak z tym spalaniem __DA SIE COS ZROBIC ABY MNIEJ PALIŁ ???????????????
 
 
al0!

wiec primo:
musisz zrobic analize spalin
na podstawie tego pomiaru mozna sprawdzic jaka jest mieszanka
jesli bogata to cos z wtryskiem... a tam moze byc duzo przyczyn

sequndo:
czy na luzie obroty 'wariuja' czy sa caly czas stale ~900obr/min
jesli glupieja to moze to byc silnik krokowy wtrysku

i po trzecie:
jakie robisz dystanse?
jesli robisz 5km dziennie to moze Ci palic i 20litrow...
  
 
Wszystkim, którzy są mocno zaniepokojeni swoim spalaniem,
proponuję przemyśleć sprawę.
To co napisał Lee - jaki typ jazdy; niestety nie
można porównywać spalania bez prezyzyjnego określenia tego.
Definicja cyklu miejskiego w/g ECE R15 jest taka:
- start zimnym samochodem (teraz mamy zimę więc będzie
gorzej)
- jazda na biegu I,II,III w/g ustalonych parametrów:
V(max)=50km/h
V(śred)=18,7km/h
bieg luzem 30,8% jazdy - droga jazdy 4,05 km
czas jazdy 780 sek (13 minut)
I tu dane dla 1.8 mówią o 11,8l/100km (gazu 20-30% więcej).
Jeśli mamy więcej to można zacząć działać. Jeśli mamy 9l gazu
to może w środku jest jakiś inny silnik
Nawet nasza książka mówi, że tak jeżdżąc olej trzeba zmieniać
co 5 tys. km - widocznie są to warunki, w których silnik pracować
nie powinien.
Wniosek: nie uważać jazdy miejskiej jako jazdy PO mieście
bo każdy z nas ma inną !
Jeśli wyjedziesz poza miasto i pali zadziwiająco mniej tak
benzyny jak i gazu to szkoda czasu i pieniędzy na ustawianie
silnika bo nic specjalnie nie da się zrobić (1.8 to nie turbodoła-
dowany disel )
Oczywiście Esperaki będą palić różnie ale zanim
się "zdenerwujesz" zobacz jak jeździsz, jaka pora roku itp.

Pozdrawiam
  
 
A jak ma się do tego zmiana liczby oktanowej fabrycznie jest podobno 91 a mozna przestawic na 95 za pomocą zworki przy komputerze, (1,5 DOHC nie wiem jak jest w 1,8 lub 2,0).
Kto profesjonalnie wyjaśni jaki to ma wpływ na spalanie i na dynamikę silnika?
U mnie po przestawieniu na 95 dostał wyraznie lepszego kopa ale spalanie wzrosło z ok. 10 na 13 l/100km na miescie.
To wydaje sie oczywiste.
Ale teraz na benzynie 95 jedzie duzo lepiej niz wczesniej na 98 moze więc warto wlac wiecej ale tanszej.
Czy warto wlewac 98?
Ale głownie chodzi mi o to zeby ktos wyjasnil jaki wplyw ma wlasnie ustawienie liczby oktanowej 91 czy 95?
 
 
Mi pali jakies 11 i ma to swoje dobre strony bo np: peugot 206 1,4 to wącha moje smrody :):) ostatnio sie scigałem z draniem i poszło jak po masełku z nim (mam 1,5 DOHC)
 
 
Cytat:
2003-02-13 22:10:58, Anonymous pisze:
Mi pali jakies 11 i ma to swoje dobre strony bo np: peugot 206 1,4 to wącha moje smrody :):) ostatnio sie scigałem z draniem i poszło jak po masełku z nim (mam 1,5 DOHC)



1.4 ma chyba 75 koni...więc rakieta z tego żadna
  
 
Ale jest lżejszy i mniejszy no i nowszy układ napędowy ma