| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-01-01 17:53:46 SAM NIE WIEM CZY TO TYLE WARTUJE ALE SLYSZALEM O ESPERO 1.5 I NIBY TO PRAWDA JAK BYS MONTOWAL DAJ ZNAC BO JA MOZE GO ZAMONTUJE |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-01-01 18:33:00 ciekawi mnie to bo nexia jest lzejsza od seperanzy.... Dlatego szukam osob ktore to juz zalozyly... lub slyszaly cos na ten temat... -- Zajka |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-01-01 18:33:52 mialo byc esperanzy... sprki za pomylke |
Ptaszyna Daewoo Espero 1.5 16 ... Łódź | 2003-01-02 00:48:56 "Espero 1.5 16v DOHC mojego ojca (optymalizacja glowicy + chiptuning V-tech) osiaga na 5 biegu 220 km/h (budzikowe, widc prawdziwie bedzie to okolo 200-190 km/h) przy okolo 6800 obr/ min."
link |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-01-02 01:34:48 Ano, jest na stronie napisane OKOŁO 3 sek... czyli rozumując marketingowo do 3... vtech twierdzi ze silniki daewoo 1.5 16V i 1.6 16V sa odporne na modyfikacje... Potwierdzil to tez Grabowski...
Dlatego moznaby sie pokusic i odnalesc kogos kto takiego chipa zamontowal i bedzie sprawa jasna... Moja nexia ma obecnie do 100 ok 11 sek (w zaleznosci od obciazenia)... Jakby po zalozeniu chipa spadloby to do 8 to bylbym w szoku... tfu.. jakby bylo 9 to juz bylbym w szoku... wiec moze vtech chce mnie zaszokowac za 1250zł??? Co do Turbo... mozna wycisnąć 150KM w przypadku nexii osiągi w granicach 7,5 sek do 100... tylko cena.... Przekladka silnika na 2.0 16V 150KM ok 2,5 tys... W nexii z przekladka nie ma problemu, w espero pewnie tez... Tylko pozostają formalności, rejestracja, badania techniczne, wyzsze OC... Jeden z naszych klubowiczow wsadzil do nexii 2.0 8V od kadzia GSi, do tego zamontowal Turbo... co ciekawe wlasnorecznie... Niezle to jezdzi juz kawalek czasu... do 100 ma ok 5,9 wiecej info na www.nexia.prv.pl Takze, Chip chipem, jest to moze zabawka... ale jakby to ucinalo 3 sek, to ja bym sie w to pobawil za tą cenę... -- Zajka |
![]() qbakog Krosno | 2003-01-02 10:29:03 Wiem, ze jak napisze ten post to zaczanie sie inkwizycja i beda mnie na stosie probowali spalic...
Po pierwsze silniki Deawoo 1.5 DOHC 16v to dosc nowoczesne silniki. Jesli chcecie sie zdziwic to popatrzcie pod maske espero i jakiegos mitsubishi (ponizej 1. Po drugie jak juzktos nie ma co pisac o samochodach to pisze o ich mocy Pierwszy raz slysze zeby Pan Grabowski i Tomek Pirowski (V-tech) twierdzili, ze silniki te sa trudne w modyfikacji... Jak zacznie chodzic forum.tuning.info.pl to zamieszcze link to postu, gdzie Tomek Pirowski wypowiada sie o tym silniku. Dla niecierpliwych to jest chyba post o tytule "Twralosc TDI i podobnych po chiptuningu" A jak ktos ma fantazje i czas to niech napisze do Pana Grabowskiego np. o modyfikacje TURBO. A jak otrzyma odpowiedz to niech sie nia z nami podzieli W ojca Espero 1.5 DOHC 1.5 v (silnik mozemy uznac za calkowicie seryjny) zostal zalozony chip V-tech pisany przez Tomka Pirowskigo to jest tzw wersja EVO 2 Wg. autora programu Espero powinen stabilnie emitowac moc na poziomie okolo 115 ps. Czyli chyba niezle?? Przspieszenie do 100 to okolo 10.5 bez 'chodzenia przez synchronizatory'. Rezultat jest powtarzalny. Czyli autko okolo 3-4 sek lepiej niz seria. Podsumowujac przypadek mojego Jesli ktos ma jeszcze jakies pytania, sugestie, alebo chce sie negatywnie wyrazic na temat mojego postu lub mojej osoby to podaje maila qbakog@idea.net.pl Kuba Kogut Kogut MotorSport |
Ptaszyna Daewoo Espero 1.5 16 ... Łódź | 2003-01-02 11:30:45 A mozesz napisac cos nt "optymalizacji glowicy"? Czy masz moze na mysli GT u Chojnackiego? Przy jakich obrotach jest odciecie po zamontowaniu chipa? |
![]() qbakog Krosno | 2003-01-02 13:49:52 Optymalizacja... hmm duzo powiedziane. To przerobka mojego pomyslu. Wypolerowanie kanalow (bez zwiekszania srednicy), dopasowanie zaworow do przylgni, i wygladzenie paru "kantow".
To nie byla zadna przerobka u jakiegos wirtuoza, poprostu pare wieczorow spedzonych z szybkoobrotowa szlifiereczka i pasta polerska w rece. Kuba Kogut Kogut MotorSport |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-01-02 14:58:37 CZY TO PRAWDA ZE 115KM W ESPERO 1.5 A JAKI TERAZ JEST MOMENT I PRZYSPIESZENIE GDZIE PAN ZAKLADAL TEN CHIP W JAKIEJ FIRMIE PROSZĘ ADRES TEJ FIRMY CZY SPODZIEWALI SIĘ TAKIEGO WYNIKU PROSILBYM O SKAN Z HAMOWNI JAKA JEST CENA I DO JAKIEGO PRZEBIRGU MOŻNA TO ROBIC |
MaciekGT Espero 1,8 CDX petro ... Warszawa | 2003-01-02 15:14:20 Wtrąca i ja swoje trzy grosze...
1. Sam chip tuning w autach wolnossących o pojemności poniżej 2 litrów jest mało skuteczny i przyrosty moc/momentu mieszczą się w granicach 5% albo i gorzej (już jest dobrze jak nie jest gorzej - bo były i takie przykłady) 2. Urwanie samym chiptuningiem 3 sek to cud lub absurd (do wyboru 3. Połączenie chiptuningu z optymalizacją głowicy już ma zdecydowanie większe szanse na urwanie 1-2 sek (choć wciąż te 3-4 są dla mnie abstrakcją) 4. Z moich dotychczasowych doswiadczeń wynika że aby urwać sekundę do setki trzeba zwiększyć moc/moment o ok. 5-10%. Urwanie więc tych 3-4 sek wychodziło by więc coś pod 25% zwyżki.. Moje zdanie jest takie - za 1200zł można kupić SMT5 i po zestrojeniu na hamowni za ok 500zł zoptymalizować ustawienia silnika. Efekt na 200% będzie lepszy od produktu zza biurka no i będzie można go zabrac do nowego auta - że o możliwościach dalszego strojenia po nowym wydechu czy wałku nie wspomne!! |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2003-01-02 15:27:01 Maciek
A aktualizacja stronki kiedy będzie ? |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-01-02 16:54:13 qbakok, z tym "odporne na modyfikacje" chodzilo mi o to, ze mozna z nich cisnąć wiecej mocy, i nie ulegają uszkodzeniu...
A co do tych 3-4 sek to nie zrozumialem w koncu, czy to z obrobka glowicy czy bez....? |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2003-01-03 09:08:58 no dobra a teraz ja mam pytanie.
Ile daje planowanie glowicy.????????????????? To zabieg dość prosty i tani w porównaniu z innymi można się pokusić też o wypolerowanie kanałów w głowicy... a ponieważ mamy wtedy też ściągniety kolektor ssący i wydechowy wiec dla zawziętych można by jeszcze je też obrobić...... I teraz pytanie do MaćkaGT może wkońcu powiesz co oni ci zrobili z tym kolektorem.???????? tylko go wypolerowali.??? czy coś jeszcze pozmieniali.????????????? a może wymalowali od srodka żeby się nagar nieosadzał.?????? Kiedy wkońcu się doczekamy jakiś konkretów a nie tylko skrutówki z małą ilością szczegółów????....... Dużo ludzi zaczyna tuning od planowanie głowicy odziwo tu wszyscy zapominają o tym. dlaczego.????????????? |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2003-01-03 15:09:16 Planowanie głowicy jest częstą przeróbką w autach starszych, maluch, polonez, Fiat 125p. Tak przynajmniej mogę wywnioskować czytając różne fora o tuningu. |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-01-04 12:01:28 Moze go zaloze |