Jak wrzucam bieg to czuje uderzenie w podłoge,co to może być

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
auto to e36 97r ponoć 140tys km,- nie udokumentowane, auto kupilem we wtorek, bylo nieużywanie kilka miesięcy, ogólnie to skrzynia biegów ciężko chodzi, ? dzieki za pomoc!
  
 
stuka z tyłu? czy przy skrzyni?
  
 
z przodu, tak pod nogami
  
 
wydaje mi się że jest to luz na wale - do wymiany albo wał(ok300zł) albo krzyżaki (1szt 80zł) - na ceny weź se poprawkę.
Tylko nie wiem czemu ci ciężko biegi wchodzą może coś jeszcze jest do wymiany. Mi stuka też mam wał do wymiany ale u mnie jest to bardzo delikatny stuk, wyczuwalny tylko przy jeździe w korku gdy ciągle ruszam i staję, natomiast mi biegi wchodzą leciutko, praktycznie paluszkiem.

Pozdrawiam KK
  
 
jak robiłem przegląd do rejestracji mechanik powiedział, że w bmw jak sie dłużej nie jeździ to skrzynia zaczyna ciężko chodzić... nie wiem o co tu chodzi dzieki za porady, jak sie coś dowiem to tu napaisze,, Pozdro&respect!!!
  
 
mam nadzieje ze to chodzi tylko o poduszki
  
 
wydaje mi się że masz poluzowaną skrzynię. od tego zacznij sprawdzenie.
pozdrawiam
  
 
Dzieki Marcin Radom, mądrze piszesz bo właśnie ta skrzynia taka troche rozklekotana jest..
  
 
Cytat:
...mądrze piszesz ...



zwrot godny sarmaty, ale dzięki.
pozdrawiam
  
 
Witam,
czy mógłby mi ktoś pomóc i wskazać na tych schematach, który element to synchronizator 2 i 3 biegu w E30 1.8? http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AF51&mospid=47254&hg=23&fg=15
Chodzi mi o części które mają wpływ na zgrzytanie podczas zmiany biegów przy nierozgrzanej skrzyni biegów (chciałbym widzieć co będę wymieniać).
Pozdrawiam i dzięki.
  
 
masz napisane SYNCHRONIZER RING to znaczy pierścień synchronizatora. nie wiem czy to dobry pomysł byś sam naprawiał skrzynię biegów jeśli nie miałeś z tym wcześniej kontaktu.
pozdrawiam
  
 
Na pewno sam nie będę naprawiał skrzyni, zrobi to mechanik. Mam już u siebie cała skrzynię w częściach (zamiennik) i nie mogłem po prostu zlokalizować który to synchronizator. Teraz już wiem tylko pytanie który jest od biegu 2 a który od 3 Różnią się czymś? Np średnicą? Bo na oko wszystkie wyglądają tak samo.
Mam takie pierścienie synchronizatora (i wyglądają na stan bardzo dobry), ciekawe jak będą wyglądać moje stare...
Oprócz synchronizatorów mam powinieniem powiedzieć o czymś jeszcze mechanikowi, żeby wymienił (co by skrzynka jeszcze lepiej chodziła)?
Dzięki Marcin
  
 
OK, obczaiłem chyba już te pierścienie synchronizatora. Przyjrzałem się dokładnie skrzyni, którą mam w częściach. Otórz mam 6 takich pierścieni zębatych z żółtego stopu. Wszystkie są jednakowej średnicy i rozłożenia zębatek! Różni je jedynie szerokość prostokątnych połączeń zębatek (w 4 są węższe a w pozostałych 2 szersze). 5 pierścieni mam w stanie idealnym a jeden ma na tych prostokątnych łączeniach wyraźne ślady zużycia (jest ostro poprzecierany - ciekawe z które biegu pochodzi?). Nie ważne, potrzebuję tylko dwóch takich pierścieni więc podejrzewam, że po wymianie skrzynka będzie chodzić duuuużo lepiej
To tak w razie jakby ktoś był ciekawy