MotoNews.pl
  

Rozrząd z JC - czy warto?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam zamiar w moim autku (Corolla E11 '97 1.3) wymienić rozrząd. W Toyocie powiedzieli mi ok 750 pln za robocizne i części. Mam znajomego mechanika co za robote weźmie 150 ale mam mu przywieźć części i teraz zaczynaja sie schody... O ile sam pasek kosztuje wszędzie podobnie (60-75pln) to już rozbieżnośc w cenach rolki prowadzącej i napinającej pobudza moją podejrzliwość. W Toyocie i w InterCars ceny sa mniej więcej podobne (po ok 150 zł za sztukę), za to w Japan Cars obie rolki kosztują 135pl (razem!!!). Skąd taka różnica ceny? czy są to jakies podróby które po pół roku mogą się zatrzeć? Przepraszam jeżeli pytanie jest głupie, ale naprawdę nie chcę wydać za dużo, ale z drugiej strony wiem że czasem oszczędzanie nie za bardzo się opłaci... czy ktoś mógłby z własnego doświadczenia napisać o jakości rolek z JC?

Pozdrawiam
Mariusz
  
 
Niedawno wymieniałem rozrząd (ale w silniku 4A-FE gdzie jest tylko 1 rolka) i zdecydowałem się na oryginał. W moim modelu na oryginale można zrobić 100 000 km. Na zamienniku hmm... ja przejechałem trochę ponad 50 000 i już się bałem jeździć dalej.

W Twoim przypadku, czyli E11 z silnikiem 1.3, wydaje mi się że na oryginale można zrobić 150 000 km - zapytaj dokładnie w ASO.
Ile zrobisz na zamienniku nie mam pojęcia...

Jedno co można tu dodać to to, że z tego co gdzieś czytałem (były takie dyskusje na różnych forach) to Twój silnik (4E-FE) jest niekolizyjny
  
 
Elektryk75, nie kupuj tych rolek w JC lepiej dołożyć parę groszy i kupić oryginał. Na japońskim pojeździsz duuuużo dłużej niż na JC

Cytat:
W Twoim przypadku, czyli E11 z silnikiem 1.3, wydaje mi się że na oryginale można zrobić 150 000 km - zapytaj dokładnie w ASO.



Tak mówią w ASO i piszą w książce ale ojczulek musiał wymienić po ok. 100 kkm, ponieważ pasek był nieźle poszarpany
  
 
Do benzyniaka smiało można wkładac zamienniki.
Natomiast do disla tylko oryginał!!!!!!!!!!!!
Jesli chodzi o zamienniki w JC polecam kupić takie marki jak mitsuboshi lub koyo.
Jak ja kiedyś robiłem rozrząd to wyjeli mi rolke prowadzącą i napinacz. Był na nich napis KOYO-TOYOTA. Jak bym chiał oryginał jak wyżej to chyba mnie to miało kosztować z 350 zł. Więc poprosiłem zamiennik były prawie takie same tylko rozniły się napisem był on o treści KOYO ale ju bez słowa Toyota
I obie częśći kosztowały razem około 150 zł. Uważaj w JC bys tylko nie kupił jakiś dziwnych zamienników z bankoku czy taiwanu. Paski klinowe możesz ładowac jakie chcesz. Nie zapomnij tylko jak robisz rozrząd wymienić uszczelniacza.Oryginał z napisem toyota kosztuje ok.35 zł , zamiennik 9 zł. Polecam oryginał bo cena nie duża. Na dobrych zamiennikach zrobisz ze 100.000 tys km.
W twoim samochodzie rozrząd się robi co 150.000 tys km ale nie ryzykuj. A co do bezkolizyjności tez uważaj wszysto zależy od wysokości obrotów.

[ wiadomość edytowana przez: cesar dnia 2006-06-18 19:47:51 ]
  
 
Hmm, coś tanie te rolki, za tanie. Ja w JC do silnika 2E kupowałem rolkę za 80zł i napinacz za 120zł. Ale to było japońskie NKN. Pasek natomiast kupiłem Good'Year (80zł) - poprzednio też taki miałem. Kupiłem go w sklepie obok, bo w JC nie mieli akurat Sun'a, tylko koreański Flennor a ja już byłem umówiony z mechanikiem na następny dzień na wymianę.
  
 
OK, dzieki za rady, kupie oryginały a wymienię w znajomym warsztacie... będzie taniej a chyba nie gorzej.

Pozdrawiam
Mariusz