MotoNews.pl
  

DOLOT powietrza do 1.8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem ale nie znalazłem.
Nie wiem jaki byłby najlepszy dolot do tego silnika. Warto inwestować w stożkowy filtr? Może ktos ma wciczone srednice i długosci dolotu?
  
 
najlepiej chodzi bez filtra powietrza

wiec zrobiłem mu otwarty filtr powietrza i chodził bardzo przyzwoicie miałe też wlot zimnego powietrza z zderzaka ale jednak rondek był najlepsiejszy

zdjecie drugiego wynalazka






[ wiadomość edytowana przez: bodziot dnia 2006-01-05 13:30:35 ]
  
 
otwarty filtr ciągnie cieplejsze powietrze , nie przeniosło to wyzej mocy i max momentu? Mam LPG, juz będe niedlugo zaczynał z niego korzystać. Żeby nie zakładac nowego tematu: Ile mocy , nm , daje założenie głowicy 16v

[ wiadomość edytowana przez: vox dnia 2006-01-06 01:19:46 ]
  
 
Cytat:
2006-01-05 23:32:30, vox pisze:
otwarty filtr ciągnie cieplejsze powietrze , nie przeniosło to wyzej mocy i max momentu? Mam LPG, juz będe niedlugo zaczynał z niego korzystać. Żeby nie zakładac nowego tematu: Ile mocy , nm , daje założenie głowicy 16v [ wiadomość edytowana przez: vox dnia 2006-01-06 01:19:46 ]



co do mocy to niemierzyłem go na hamowni ale wiem ze wywalenie filtra powietrza powoduje ze znacznie szybciej sie wkreca w obroty wiec napewno cos daje
A co do teperatury powietrza zasyssanego to jak jest róznica miedzy standartowym filtrem a otwartym jak i tak bierze powietrze spod maski wiec moze kilka stopni ale za to zmniejszają sie opoty przepływu

ja mam w planie fajny chwyt zimnego powietrza wzorowany na BMW M3 CSi wiec bedzie miał lodowate powietrze wtłaczane podczas jazdy ktore powinno troszczeczke poprawić napełnianie

a w przypadku LPG wtłaczanie zimnego powietrza odpada gdyż musisz mieć podcisnienie a on powoduje wytworzenie delikatnego nadciśnienia. Zostaje ci wwiercenie sie z dyszmi w gaźnik

ja obecnie biore powietrze za reflektora pasarzera a dokłądnie pomiedzy akumulatorem a błotnikiem







[ wiadomość edytowana przez: bodziot dnia 2006-01-06 20:31:08 ]
  
 
Jeździłem na LPG z rurą za reflektorem i było ok (OHV) , ze zderzaka jak miałem poprowadzone kiedyś to przy dojeżdżaniu na luzie chciał gasnąć. Ciekawi mnie jak to by było ze stożkiem ,bo teoretycznie jeśli zwiększy się długość między filtrem a zaworami to ma to przesunąć niżej max moment i moc.
  
 
Bodziot - czoło sobie przewierć. Jeśli ktoś montuje doładowanie zza chłodnicy i chce mieć LPG to należy zamontować kompensacje ciśneinia do reduktora. TZN aby z "wolnej" strony membrany było takie samo ciśnienie jak na początku rury dolotowej. Np w lovato wywala sie elektromagnes rozruchowy i zakłada kolanko, wąż gumowy i mocuje go do początku rury dolotowej.
Miałem takie coś w EVO IV. Nie zauważyłem żadnych różnic w osiągach.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
faktycznie, nie bylo o tym mowy. a tu?
  
 
Cytat:
2006-01-06 12:41:28, OLO pisze:
Bodziot - czoło sobie przewierć. Jeśli ktoś montuje doładowanie zza chłodnicy i chce mieć LPG to należy zamontować kompensacje ciśneinia do reduktora. TZN aby z "wolnej" strony membrany było takie samo ciśnienie jak na początku rury dolotowej. Np w lovato wywala sie elektromagnes rozruchowy i zakłada kolanko, wąż gumowy i mocuje go do początku rury dolotowej. Miałem takie coś w EVO IV. Nie zauważyłem żadnych różnic w osiągach.



chodziło mi o wwiercenie dysz od gazu do gażnika czyli gażnik pracuje zarówno na gazie jak i na benzynie

i robi to każdy porzadny zakłąd i ja to planuje
  
 
Wyjaśnij PO CO?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 15:07:08 ]
  
 
Cytat:
2006-01-06 23:38:10, OLO pisze:
Wyjaśnij PO CO?



prosto

zeby na 40 IDF nie mieć zwezki 28 mm i zeby filtry zmiesciły mi sie pod maską

Cytat:
2006-01-07 17:59:56, automatic pisze:
o' rany ! ale jazda !!! gaźnik na lpg -no tak skoro może być wtrysk lpg a jak ustawić pływak ??? jak to było by takie banalne to..... tylko na przeszkodzie stoi temperatura przejścia z cieczy w gaz Bodziot KTO CIĘ namawia do tego ruskiego patentu???



gdybym cie nieznał to bym stwierdził ze jesteś inteligetny inaczej

poprostu wykorzystuje sie zweżke w gażniku wiercajać tam dysze i dzieki temu silnik niejest dławiony przez dodatkowa zwezke przed gaźnikem co porawia prace na benzynie a w moim przypadku za tym rozwiązaniem przemawia fakt ze mam uzadzenie wzbogacające typu przepustnicowego wiec bedzie działaó również na LPG wiec poprawi mi sie konfort uzytowania auta z tym durnym wynalazkiem

co jeszcze wypierdole załoze sobie znów otwarty filtr powietrza wiec zmniejsza sie opory ssania zwłaszcza ze prace nad dolotem zimnego powietrza są mocno zaawansowane
  
 
Cytat:
chodziło mi o wwiercenie dysz od gazu do gażnika czyli gażnik pracuje zarówno na gazie jak i na benzynie

i robi to każdy porzadny zakłąd i ja to planuje




wcale nie jest to takie piekne.
juz dawno z tego zrezygnowalem i gaznik lezy na polce.

po 1 najlepiej jest przerobic stary gaznik z 125p
bo musisz sie wwiercic pod gardzoelem a nad przepustnica.
a fiatowskiego przerabiasz gardziele tak ze staja sie palnikami.

niestety na 2 przelot trzeba zalozyc gardziel 24 bo na 26 ma za duzo powietrza.

korzystne jest to ze jest elastyczniej na poczatku ale potem jest gorzej od porzadnego mixera.

na bezynie tez nie jest tak rewelacyjnie bo zanim pociagnie paliwi to musi odessac powietrze z przewodow gazowych i komory w parowniku.
czyli powstaje male opuznienie.




  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 15:06:46 ]
  
 
ja ma inny plan i szukam odpowiedniego gaźnika

poprostu zastanawiam sie nad przeróbką ADFa a dokładniej to ze jest dwu czesciowy czyli czy mozna wprowadzić mixer pomiedzy korpus a przepustnice wiec niema zadego wiercenia i nieszcenia bezcennego gaznika
  
 
Cytat:
2006-01-05 23:32:30, vox pisze:
otwarty filtr ciągnie cieplejsze powietrze...


Kiedyś tetowałem otwarty filtr powietrza. Wewnątrz filtra zamontowałem czujnik temperatury i sprawdzałem temperaturę powietrza. Przy otwartym i zamkniętym podczas jazdy nie było żadnych różnic. Jedynie na postoju temperatura powietrza przy otwartym była sporo wyższa ale chwilę po ruszeniu wracała do normy. Test prowadzony wiosną i latem przez kilka miesięcy. Co do osiągów to nie zauważyłem praktycznie różnic (ale co chcieć od 1.5) może ciut szybciej się wkręcał. Natomiast znacznie spadło zużycie LPG no i ten dźwięk.
  
 
Cytat:
2006-01-08 00:38:43, Qba6tak pisze:
Kiedyś tetowałem otwarty filtr powietrza. Wewnątrz filtra zamontowałem czujnik temperatury i sprawdzałem temperaturę powietrza. Przy otwartym i zamkniętym podczas jazdy nie było żadnych różnic. Jedynie na postoju temperatura powietrza przy otwartym była sporo wyższa ale chwilę po ruszeniu wracała do normy. Test prowadzony wiosną i latem przez kilka miesięcy. Co do osiągów to nie zauważyłem praktycznie różnic (ale co chcieć od 1.5) może ciut szybciej się wkręcał. Natomiast znacznie spadło zużycie LPG no i ten dźwięk.



własnie ten dzwiek

  
 
Cytat:
a ma inny plan i szukam odpowiedniego gaźnika

poprostu zastanawiam sie nad przeróbką ADFa a dokładniej to ze jest dwu czesciowy czyli czy mozna wprowadzić mixer pomiedzy korpus a przepustnice wiec niema zadego wiercenia i nieszcenia bezcennego gaznika



no to co pie....sz o wierceniu??????????

chyba lada ma dzielony gaznik bo nawet mam w domu do takowej mixer ktory podobno zaklada sie tak jak mowisz.

ale on ma ogromne zwezki.fiat na nich nie chcial chodzic.
  
 
Cytat:
2006-01-08 16:03:32, PG pisze:
no to co pie....sz o wierceniu?????????? chyba lada ma dzielony gaznik bo nawet mam w domu do takowej mixer ktory podobno zaklada sie tak jak mowisz. ale on ma ogromne zwezki.fiat na nich nie chcial chodzic.



bo obecny IDF jest w stanie krytycznym pozatym to 32 ADF 400 na którym ma niezła astme

a na porzadną 34 niema zbytnio kasy

wiec opcja poznęcana sie z 34 DCMP jest też brana pod uwage bo niestety DMSa mi troche szkoda chociaz na polonezowskim ciewżko odpala a na fiatowskim bardzo dobrze wiec wszystko jest w stanie dumajaco konstrukcyjnym

ale zastanawiam sie nad inną obcją czyli co pokobinowac zeby poszedł na obecnym mixerze otwartym filtzre powietzra i wlocie zimnego powietrza (produkowanego pod IDFy ma które zbieram)

  
 
Cytat:
ale zastanawiam sie nad inną obcją czyli co pokobinowac zeby poszedł na obecnym mixerze otwartym filtzre powietzra i wlocie zimnego powietrza (produkowanego pod IDFy ma które zbieram



ale nad czym tu dumac.
jak chcesz to sobie zaluz stozek z chwytakiem zimnego.

zasada jest prosta.
filtr stawia pewen opor i zwezka musi byc dobrana nie tyle do silnika co do filtra tez.
bilans musi byc zachowany 15:1

wiec jak zakladasz filtr o wiekszej przepustowosci to robisz 17:1 bo podcisnienie w parowniku jest za male zeby pociagnac membrane

wiec zeby poprawic musisz zalozyc zwezke o mniejszej srednicy i masz 15:1

czyli wszystko
cala regulacja lpg ktora wykracza poza regulacje sruba to zmiana srednicy zwezki palnika.
  
 
ciekawy pomysł i miałem taki już na benzynie i nawet po wymotowaniu filtra powietzra był gorszy od otwartego
pozatym chciałbym aby powietrze było wtłaczane do silnika i zeby go było jak najwiecej czyli rodzaj doładownia

wiec mam inny pomysł

wlot zimnego powietrza bedzie miał przekrój ok 15x10 cm i bedzie umiejscowiony obok chłodnicy bo tak mam blache wiec jesli mam pchać to powietzre dlaczego nie moge go kierowac na filtr powietrza
potem bedzie sie zwęzał o półowe do ok 7-8x10 cm i to bedzie skierowane poprzez odpowiednie kierownice w strone filtra powietrza mam wiec nadzieje bedzie tam lekkie nadciśnienie zwłaszca jak bede sie poruszał

zostaje wiec problem duzej róznicy cisnien w przypadku benzyny to raczej nie problem ale LPG moze tego nie lubić wiec caly projekt zaczynam od zapewniena stabilnej pracy w takich warunkach
a potem bede przekonstuowywał komore silnika