MotoNews.pl
  

[126p] tloki od Poltka w malcu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znajomy mi wczoraj powiedzial ze mozna wlozyc tloki od Poloneza w silnik 650cm3. Powiedzcie mi czy to mam sens, czy duzo to da? jakie koszta? gdzie najlepiej? Tloki nowki moge miec praktycznie za darmo ale co z ich wlozeniem. Z gory dzieki za info
  
 
Na samym początku polecam słownik ortograficzny - naprawde porządna rzecz. Co do tłoków to chyba to nie ma sensu o ile wogóle da sie to zrobic lepiej daj cylindry do szlifu zrób porządnie głowice troche zamach i kaszlak tez bedzie lepiej smigał
  
 
kaszlak juz dobrze smiga, glowica i kolo zrobione, ale chce zrobic cos wiecej. Zeby byl jeszcze szybszy. Jesli te tloki sie faktycznie nie sprawdza to dam seryjne do przerobienia i splanuje jeszcze glowice. A co z walem? Ludzie podpowiedzcie mi co moge jeszcze zrobic zeby autko jezdzilo szybciej bo zaczynam sie powoli denerwowac na swojego kaszla
  
 
Cytat:
2005-06-10 23:11:25, Piotrek-mirage pisze:
kaszlak juz dobrze smiga, glowica i kolo zrobione, ale chce zrobic cos wiecej. Zeby byl jeszcze szybszy. Jesli te tloki sie faktycznie nie sprawdza to dam seryjne do przerobienia i splanuje jeszcze glowice. A co z walem? Ludzie podpowiedzcie mi co moge jeszcze zrobic zeby autko jezdzilo szybciej bo zaczynam sie powoli denerwowac na swojego kaszla



Zmienić samochód Maluch to chyba nie auto na Twoje wymagania
  
 
Jaka srednica tych tlokow? Jesli dobrze strzelam to 80mm? Jesli tak, to pojawia sie problem z gruboscia scianki cylindra po szlifie
  
 
Nie chce zmieniac autka bo bobem mi sie dobrze jezdzi . Chce wycisnac max z tego silnika mieszczac sie w realnych kosztach. na swapa narazie mnie nie stac .
  
 
A tak zapytam z ciekawosci takie pierdoły jak breda , głowica wałek to juz porobiles ze bierzesz sie za rozwiert ??
  
 
Cytat:
2005-06-10 23:30:22, Piotrek-mirage pisze:
Nie chce zmieniac autka bo bobem mi sie dobrze jezdzi . Chce wycisnac max z tego silnika mieszczac sie w realnych kosztach. na swapa narazie mnie nie stac .



Jak chcesz MAX z tego silnika to www.fiat500sport.com i tak ze 30k PLN i wtedy masz madafake
  
 
Generalnie polonez 1500 ma identyczne pierścienie jak malec - czyli 77. Nowsze poldki czyli 1600 mają identyczne pierścienie jak Cinquecento 700 - czyli 80 Jak mi w sklepie zabraknie jakiegoś zestawu - to dobiera się z drugiego autka.

... Tylko że Tłok od Malca jest płaski, a polonezowski ma górną powierzchnię zaopatrzoną w wybrzuszenie - tak więc pomysł odpada. Nie sądzę żeby głowica maluszka nadawała się do takiej przeróbki. EEE - i jeszcze sworznie tłokowe mają inną średnicę...

... tak więc pomysł odpada i chyba to będzie koniec tej nieudanej próby przeróbki... i tematu.

Pozdro
  
 
Cytat:
... Tylko że Tłok od Malca jest płaski, a polonezowski ma górną powierzchnię zaopatrzoną w wybrzuszenie - tak więc pomysł odpada. Nie sądzę żeby głowica maluszka nadawała się do takiej przeróbki. EEE - i jeszcze sworznie tłokowe mają inną średnicę...


No nie do końca bo 1* Tłoki wypukłe dadzą lepsze ciśnienie bez planowania głowicy 2* można wyrzucić tulejki z korbowodów a wtedy swożnie polonezowkie pasują jak ulał
co do gróbości ścianek to jest to problematyczne (dla tłoków od 1,6) jedni mówią że chodzi a inni że nie ja nie jeżdziłem na takich więc nie wiem. Napewno można założyć bo widziałem taki silnik a jakie są efekty tego potwierdzić nie mogę klient twierdził że super.
  
 
widynek taki ma i ponoc jzu sie scianka cylindra ukruszyla.jak sie pojawi to moze napisze cos wiecej.tloki polonezowskie sa na tyle wypukle ze boje sie iz moze byc problem,a nawet naj nie bedzie to bedzie problem z zalozeniem jakiegokolwiek innego walka
  
 
czy nie można spanowac denka tłoka , tak sobie wymyśliłem
  
 
Jak splanujesz ten tłok za duzo.To bedzie bardziej puchnał...Gorsze odprowadzenie tem. takie moje rozumowanie
  
 
tak, ja jeżdżę na rozwierconych seryjnych cylindrach (pisałem o tym w ch++ razy ->wyszukiwarka). Po kilku tys. km ścianka cylindra w miejscu podcięcia na wał się ukruszyła, ale na szczęscie na boki, więc pomykam sobie dalej..
  
 
Cytat:
czy nie można spanowac denka tłoka , tak sobie wymyśliłem


mozna kupic od bisa i splanowac cylindry.mniejsze ryzyko (przy planowanym tloku to powinienes go jeszcze przeszlifowac,to juz sie zmienia chropowatosc powierzchni,wymiar...)
  
 
Witam!

Wracam do tematu, chce złożyć silnik do kaszla, tzn. Wał z bisa + tłoki 77 z poldka NOMINALNE, + wałek 385 + miedzianka 0,3mm + głowica i tu nie wiem 1 mm??
Głównie chodzi przy stosowaniu tłoków z poldka abym nie musiał ciachać głowicy 3-4 mm i skracać osłon itp. a mieć większy stopień kompresji. Nie mówcie o kosztach, bo na te przeróbki mam możliwości.
Pytanie czy przy tych tłokach i seryjnej głowicy + miedzianka nie spotka mi się wszystko, ewentualnie ile mogę ciachnąć głowice. Może akurat ktoś coś takiego kombinował

Wielkie dzięki z góry za konkretne odpowiedzi!

Po drugie jak takie tłopi puchna? bo są o kilka setek bardzie spasowane niż w kaszlu?
  
 
jak już chcesz jakie kolwiek tłoki wkładać to proponuje od bisa, tuleje w cylindry, głowica na większych zaworach, jaki kolwiek mocny wałek, bardzo lekkie koło, wyważyc to wszystko, czyli wał, koło z dociskiem i tarczą, tłoki, korbowody, korbowody można wypolerować wyrównać ich wage, założyć jakąś brede albo pustaka, gaźnik 2 gardzielowy, wyjdze spalanie ok 20 litrów i będziesz wtedy zadowolony
  
 
sa maluchy bardziej wydumane niż piszesz i nie mjaa spalania 20/100
  
 
Cytat:
2006-11-17 22:39:55, Try3ek pisze:
jak już chcesz jakie kolwiek tłoki wkładać to proponuje od bisa, tuleje w cylindry, głowica na większych zaworach, jaki kolwiek mocny wałek, bardzo lekkie koło, wyważyc to wszystko, czyli wał, koło z dociskiem i tarczą, tłoki, korbowody, korbowody można wypolerować wyrównać ich wage, założyć jakąś brede albo pustaka, gaźnik 2 gardzielowy, wyjdze spalanie ok 20 litrów i będziesz wtedy zadowolony


jak czytam cos takiego to chce mi sie śmiać,widzialeś żeby ktos kiedyś wywazał kolo zamachowe z dociskiem i tarcza?? przecież po kazdym naciśnięciu sprzegla tarcza jest w innym miejscu!! gdzie tu sens?? i zgadzam sie z przedmowcą sa maluchy bardziej wydumane i nie palą 20 litrów na sto,a tuleje z bisa wcisnięte w cylindry z malca raz dwa peknie ponieważ nie są przygotowane do takich temperatur,maluch nie jest chlodzony wodą
  
 
Cytat:
2006-11-18 01:18:59, Radecki-Motorsport pisze:
jak czytam cos takiego to chce mi sie śmiać,widzialeś żeby ktos kiedyś wywazał kolo zamachowe z dociskiem i tarcza?? przecież po kazdym naciśnięciu sprzegla tarcza jest w innym miejscu!! gdzie tu sens?? i zgadzam sie z przedmowcą sa maluchy bardziej wydumane i nie palą 20 litrów na sto,a tuleje z bisa wcisnięte w cylindry z malca raz dwa peknie ponieważ nie są przygotowane do takich temperatur,maluch nie jest chlodzony wodą


racja wywaza sie bez tarczy.