MotoNews.pl
1 Ford escort a płońsk (100902/45)
  

Ford escort a płońsk

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jestem tu nowy, i chcialbym sie dowiedziec czegos na temat escorta 1.6 16V wyprodukowanego w plonsku (wersja Ghia) - czy warto ?
i czy opinia o escortach z plonska jest az taka zla ?
Jak poznac ze to z plonska i miec pewnosc
no i czy warto ryzykowac takie auto >?
  
 
Cytat:
2005-06-13 12:57:48, _malizna_ pisze:
Witam Jestem tu nowy, i chcialbym sie dowiedziec czegos na temat escorta 1.6 16V wyprodukowanego w plonsku (wersja Ghia) - czy warto ? i czy opinia o escortach z plonska jest az taka zla ? Jak poznac ze to z plonska i miec pewnosc no i czy warto ryzykowac takie auto >?



Płońska czy nie przydao by się więcej danych na jego temat...
A ma ona taką sobie opinię...
  
 
wiecej danych hm
no tak jak pisalem jest to wersja Ghia czyli pelna opcja elektryczne szyby 2xpoduszka ABS Centralny zamek (bez klimy chyba)
kolor zielen ciemna metalik rok produkcji 98 no coz wiecej ?
  
 
Sam mam płonskiego i słyszałem następujace opinie :
- jako montownia miala najlepsze notowania ze wszytskich ( jakosć wykonania )
- słyszałem ze blachy w płonskich były cieńsze niz w niemieckich i teoretycznie moze to miec wpływ na korozje
w roczniku 98 istotny bedzie ogolny stan samochodu ( + stan blacharki ) + przebieg + utrzymnaie stanu przez włascicieli
Miejsce montowania , tak jak kolor jest wazne ale nie na pierwszym miejscu
W 1998 zakończono produkcje esseigo w Niemczech i w trym roczniku masz teoretyczny wybór Płonski czy Niemiecki , dla roczników 1999 , 2000 wyboru nie ma albo Essi płoński albo inny model

Miejsce montowania jest ukryte w numerze VIN ( któras tam pozycja to własnie miejsce montowania ) dla niektórych dekoderów VIN odczytuje błednie
Ja sprawdzałem w 2 stronach dekodujacych VIN i u mnie dla miejsca produkcji opisało :
Hiszpania ( od 1998 Plonsk )
w drugiej stronce był jakich shit odnosnie miejsca produkcji
  
 
Wieści głoszą (na ile sprawdzone, to nie wiem), że faktycznie escorty z Płońska były bardziej korozyjne. Ale te z Niemiec też rdzewieją i to nie tylko tam, gdzie były bite. Może nie jest to katastrofa, ale powoli tu i ówdzie rdza wychodziła (tylna klapa koło wycieraczki oraz listwy plastikowej, prawy tylny błotnik), więc mam już za sobą pierwsze poprawki lakierniczo-blacharskie. Tak więc rdzewieją wszystkie...
  
 
ja mam na 100% Płońskie bolero 2 1.6 16V ( co prawda zmienione na X100 hihihih ) i nie mam podstaw do narzekania ... rocznik 99 .... 0 rdzy ...elementy dobrze spasowane , na razie nic nie zawodzi mnie w tym autku
  
 
Wiec cyba sie zdecyduje na tego escorta
1.6 to juz calkiem calkiem, wersje Ghia tez wypas
no i jest bardzo dobrze utrzymane autko ide mize jeszcze dzis jeszcze raz go obejrzec na spokojnie i podjac decyzje.
  
 
ojciec kiedyś kupił GHIA `98 z płońska nówkę z salonu.....zrobiliśmy nim 90 000km i żadnych uszkodzeń oprócz wymiany krokowca niebyło....autko spisywało się bardzo dobrze.....rdza wychodziła tylko na dole przednich błotników gdzie kamienie z kół wypiaskowały lakier do gołej blachy.....pomogło założenie chlapaczy na przód......pozatym podczas 3 lat użytkowania nigdzie więcej rdza się niepokazała.....ogólnie byliśmy bardzo zadowoleni z tego auta

wersja GHIA z płońska różni się od zachodnich np. tym że ma klamki i listwy czarne (niemieckie mają w kolorze nadwozia), czarny zegarek (niemieckie mają biały) i drewno tylko wkoło zegarów (niemieckie mają też wkoło lewarka biegów), czarne klamki wewnętrzne (niemieckie mają chromowane), brak lampek podświetlających nogi, prosta jedno żarówkowa lampka sufitowa (niemieckie mają 3 żarówkową z pozycjami do czytania), nio i zderzak z halogenami (niemieckie w serii miały zderzak bez halogenów)......to tyle różnic łatwych do sprawdzenia......oczywiście polska GHIA ma o wiele gorsze wyposażenie seryjne


[ wiadomość edytowana przez: micab dnia 2005-06-13 14:51:25 ]
  
 
ja bym dorzucił jeszcze o ogrzewanej szybie, el. lustrekach i dyszach przedniej szyby, samej jakości montażu 14 calówkach zagowkach na wszytkich oparciach, podłokietniku kanapy, regulacji pracy wycieraczek el szybach ( ew. bagażnik ) . Ale co rok Ghia miała inne wyposażenie w std-ie i to coraz mniejsze
  
 
nasz GHIA miał 4 zagłówki koła 185/60/14, elektryczne szyby, 1x SRS, centralny zamek, welurowa tapicerka, wspomaganie i to wszystko....pozatym chyba w `98 skończyło się produkowanie wersji GHIA w płońsku ??
  
 
micab
a ABS ?
ten jest z abesem
  
 
Cytat:
2005-06-13 15:15:04, _malizna_ pisze:
micab a ABS ? ten jest z abesem


ABS był dostępny za dopłatą....w serii niebyło.... w takim razie ktoś dokupił......ale tak jak napisałem, jak niema tych elementów charakterystycznych dla zachodnich GHIA to na 99% będzie Płońsk......co moim zdaniem wcale auta nieprzekreśla
  
 
Cytat:
2005-06-13 15:20:07, micab pisze:
ABS był dostępny za dopłatą....w serii niebyło.... w takim razie ktoś dokupił......ale tak jak napisałem, jak niema tych elementów charakterystycznych dla zachodnich GHIA to na 99% będzie Płońsk......co moim zdaniem wcale auta nieprzekreśla





ABS i SRS paszażera za dopłatą w 1998r. elektryka tysz
  
 
Cytat:
2005-06-13 15:34:01, Sinuspi pisze:
ABS i SRS paszażera za dopłatą w 1998r. elektryka tysz


elektryka szyb przednich była w serii
  
 
Ok
Ide dzis po pracy go jeszcze raz ogladac.
Samochodzik bardzo mi sie podoba, no ale zobaczymy.
Jest to Ghia, jak wspominalem + abs i poduszka pasazera
cena to 16 tys przebieg 90 tys.
  
 
Cytat:
2005-06-13 13:55:52, radykal pisze:
W 1998 zakończono produkcje esseigo w Niemczech i w trym roczniku masz teoretyczny wybór Płonski czy Niemiecki , dla roczników 1999 , 2000 wyboru nie ma albo Essi płoński albo inny model



tu bym sie z kolega nie zgodzil bo mamy autko z 2000 roku i w kwitach z salonu pisze Ford-Werke Aktiengesellsachft 50725 KOELN Germany
pozatym to chyba w 1999 zakonczono produkcje escorta w plonsku jak sie skonczyly ulgi
  
 
Cytat:
2005-06-13 15:48:24, kainek pisze:
tu bym sie z kolega nie zgodzil bo mamy autko z 2000 roku i w kwitach z salonu pisze Ford-Werke Aktiengesellsachft 50725 KOELN Germany pozatym to chyba w 1999 zakonczono produkcje escorta w plonsku jak sie skonczyly ulgi


kainek.....ale w niemczech niebyło takiej wersji BOLERO, czy BOLERO 2.......tam wyposażenie określało się CL, CLX, GHIA.....
pozatym właśnie po zakończeniu produkcji escorta w niemczech był nadal produkowany w Płońsku właśnie do 2000r.
  
 
Bo natfozia były z DDRu i sie zakńczyło ok luty 2000r bo Foki były tłuczone na maxa i ekonomia z popytem wyszłą na Focusa..........
  
 
Mam escorta z Płońska ale nie Ghia
Może wykonanie troszkioe gorsze niż niemieckie ale mój nawet nieźle wygląda

Lekka korozja od spodu
ale jak zabespieczę to kolejnne kilka lat spokoju
  
 
Ghia by płońsk '98



Ghia by DDR '95





[ wiadomość edytowana przez: Sinuspi dnia 2005-06-14 11:10:51 ]