Silnik 1300 w Nivie - pytanie do posiadaczy 2121

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dostałem prosbę mejlem o wstawienie tego na forum :

"Czy silnik z 2105 wstawiony do Nivy ('89), nadaje sie do uzywania Nivy jako auto terenowe (mnie obchodzi mul a nie mustang), czyli w bloto, snieg, rwaca rzeke, moge wjechac (i wyjchac), czy nie za slaby (64 KM vs 74 KM od 2121), nie znam sie i potrzebuje pomocy!!! moment obrotowy 90 kilka przeciw sto kilkanascie, czy do jazdy terenowej ten silnik (1300 o ile sie nie myle) sie nadaje???, drugie pytanie: jaki jest koszt zakupu i wstawieie silnika 2121, ze skrzynia i bez.

misza"

  
 
Już silnik 1,6 nie grzeszy zbytnią mocą, a 1,3... Ale z drugiej strony w terenie, jak włączysz reduktor, to koła rwą ziemię, więc i 1,3 powinien sobie bez problemu dać radę. Gorzej na trasie, czy bez reduktora, ale też pojedzie.
Zastanawiam się tylko, czy nie warto rozejrzeć się jednak za silnikiem z Łady o większej pojemności (używany jest chyba łatwiej znaleźć 1,5; 1,6 niż 1,3). Po co pchać tam 1,3 , jak można większy za tą samą cenę, lub taniej...
  
 
Jeżeli chodzi o silnik 1,3 w niwce, to takowy został wprowadzony do produkcji jakiś czas po modelu 21210, a więc 1,6 (niwa 1,3 nosiła symbol 21211). Jednak wersje 1,3 nie cieszyły się popularnością i dosyć szybko wycofano je z produkcji.
Chciałbym też powiedzieć, że tak naprawdę do 2121 fabrycznie wstawiają silniki takie same jak były w 2106. Tak więc chyba właściwości terenowe modelu nie zostaną naruszone, bo czy będzie to silnik 2105 czy 2106 to chyba nie będzie miało wg mnie większego znaczenia.