Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
urg (M) nie ma jeno frotka ostała | 2005-06-28 12:54:49 text by Tailer
Wymiana mechanizmu zamka w schowku pasażera. Objawy to najczęściej brak możliwości otworzenia schowka pasażera. Dzwignia otwierania pracuje tak lekko jakby się coś „urwało”. Ta „awaria” często zdarza się w Omegach B o rocznikach przed 1999 roku. Przyczyną awarii jest bardzo delikatna budowa plastikowego mechanizmu. Aby dobrać się do schowka należy go wyjąć. W tym celu trzeba: 1. Zdjąć pokrywę deski rozdzielczej z prawej strony jest na zatrzaskach. 2. Odpinamy diodę widoczną zaraz za pokrywką. 3. Odkręcić wkręt mocujący kratkę prawego nawiewu, nacisnąć na plastikowy zatrzask i wyjąć nawiew. 4. Odkręcić dwa wkręty mocujące schowek z prawej strony. 5. Odkręcić 3 śrubki mocujące w górnej ściance schowka (klucz gwiazdka). 6. Potem odchylamy do góry pokrywę poduszki powietrznej i odkręcamy 2 wkręty - jeden po lewej drugi po prawej stronie. 7. Odkręcamy dwa wkręty po bokach schowka, dostępne przy otwartej pokrywie schowka i wyjmujemy schowek. 8. Odpinamy kable od żarówki – 2 sztuki. 9. Odpinamy przewód od klimatyzacji. Wystarczy zdjąć go z plastikowego kolanka. Mamy już wymontowany schowek. Powinniśmy mieć 7 wkrętów i 3 gwiazdki Teraz odłączamy górną pokrywę schowka od dolnej. W tym celu: 1. Zdejmujemy zatrzask mocujący hydrauliczny „amortyzatorek”. 2. Delikatnie wybijamy 2 metalowe kołeczki z zawiasów i rozłączamy 2 części schowka. Teraz zdejmujemy pluszowaną pokrywę drzwiczek schowka. Wystarczy odkręcić 8 wkrętów, zdjąć ją a następnie zdjąć blaszkę chroniącą mechanizm zamka. Terez możemy wyjąć cały mechanizm. I tak oto jesteśmy na końcu drogi Teraz jest dylemat są 2 drogi. Możemy próbować kleić pęknięte plastiki z doświadczenia powiem, że nie może to długo przetrwać. To po prostu jedna z typowych wad konstrukcyjnych Po prostu mechanizm ma taką budowę, że nie może długo działać. Drugi sposób to zakup mechanizmu nowego typu. Jest on inaczej skonstruowany i praktycznie nie ma możliwości uszkodzenia. Niestety kosztuje na giełdzie 110 zł – nowy. Cena z 26.06.2005 Nie ma sensu kupować używanego mechanizmu starego typu ! długo nie może wytrzymać. Wybór należy do was. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności Powodzenia i szerokiej drogi Tailer |