Wymiana mechanizmu zamka w schowku pasażera

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
text by Tailer

Wymiana mechanizmu zamka w schowku pasażera.
Objawy to najczęściej brak możliwości otworzenia schowka pasażera.
Dzwignia otwierania pracuje tak lekko jakby się coś „urwało”. Ta „awaria” często zdarza się w Omegach B o rocznikach przed 1999 roku. Przyczyną awarii jest bardzo delikatna budowa plastikowego mechanizmu.

Aby dobrać się do schowka należy go wyjąć. W tym celu trzeba:
1. Zdjąć pokrywę deski rozdzielczej z prawej strony jest na zatrzaskach.
2. Odpinamy diodę widoczną zaraz za pokrywką.
3. Odkręcić wkręt mocujący kratkę prawego nawiewu, nacisnąć na plastikowy zatrzask i wyjąć nawiew.
4. Odkręcić dwa wkręty mocujące schowek z prawej strony.
5. Odkręcić 3 śrubki mocujące w górnej ściance schowka (klucz gwiazdka).
6. Potem odchylamy do góry pokrywę poduszki powietrznej i odkręcamy 2 wkręty - jeden po lewej drugi po prawej stronie.
7. Odkręcamy dwa wkręty po bokach schowka, dostępne przy otwartej pokrywie schowka i wyjmujemy schowek.
8. Odpinamy kable od żarówki – 2 sztuki.
9. Odpinamy przewód od klimatyzacji. Wystarczy zdjąć go z plastikowego kolanka.

Mamy już wymontowany schowek. Powinniśmy mieć 7 wkrętów i 3 gwiazdki Teraz odłączamy górną pokrywę schowka od dolnej.

W tym celu:

1. Zdejmujemy zatrzask mocujący hydrauliczny „amortyzatorek”.
2. Delikatnie wybijamy 2 metalowe kołeczki z zawiasów i rozłączamy 2 części schowka. Teraz zdejmujemy pluszowaną pokrywę drzwiczek schowka. Wystarczy odkręcić 8 wkrętów, zdjąć ją a następnie zdjąć blaszkę chroniącą mechanizm zamka. Terez możemy wyjąć cały mechanizm. I tak oto jesteśmy na końcu drogi
Teraz jest dylemat są 2 drogi. Możemy próbować kleić pęknięte plastiki z doświadczenia powiem, że nie może to długo przetrwać. To po prostu jedna z typowych wad konstrukcyjnych Po prostu mechanizm ma taką budowę, że nie może długo działać.
Drugi sposób to zakup mechanizmu nowego typu. Jest on inaczej skonstruowany i praktycznie nie ma możliwości uszkodzenia. Niestety kosztuje na giełdzie 110 zł – nowy. Cena z 26.06.2005
Nie ma sensu kupować używanego mechanizmu starego typu ! długo nie może wytrzymać. Wybór należy do was. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności

Powodzenia i szerokiej drogi

Tailer