MotoNews.pl
1 Nakretka kola pasowego pomocy!! (106298/12)
  

Nakretka kola pasowego pomocy!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich klubowiczow. mam pytanko czy ktos z was mial problemy z odkreceniem nakrteki ktora trzyma kolo pasowe na wale korbowym? teoretycznie powinna sie odkrecic a tu lipa dobre 2 dni probowalem ja odkrecic i nic (mialem nasadke 36 i metrowe ramie + rurka 1,5 metrowa do tego i nic ) zapuscilem nafte i jakiegos cx (odpowiednik wd40) i dalej nic,wrzucilem 4 bieg,reczny hamulec ,kolki pod kola i jeszcze trzymalem hamulec nozny i caly silnik szedl w gore a ta nakretka dalej nie chce puscic. poradzcie cos moze ktos juz mial takie problemy jak to ugryzc i co jeszcze mozna zrobic? kumpel u siebie w 2107 to odkecal bez wiekszych problemow a u mnie lipa. juz nie wiem co mam robic
  
 
Jak uda ci się dostać tam młotkiem to opukaj ją - jedyne co mi przychodzi tak z rana do głowy. Plus podlej płynem hamulcowym - dobrze penetruje. Aha - ona może być "zabita" i dlatego trzeba przełamać to "zabicie"
  
 
mocno podgrzać i gwałtownie ostudzić. ostukanie to dobry pomysł
  
 
Ostukalem ja dosyc mocno i kilka razy bez wiekszego skutku nie pomyslalem o plynie hamulcowym sprobuje. jezeli chodzi o nagrzanie to pewnie trzeba by to nagrzac palnikiem a takiego sprzetu nie mam, myslalem o o opalarce tylko nie wiem czy bedzie wystarczajaca temperatura aby to rozgrzac jak trzeba?
  
 
Jesli chodzi o tą nakrętke na kole pasowym od walu korbowego to ja własnie odkręcałem wczoraj :] a zrobielm to przez wsadzenie łomu w koło bo inaczej nie odkrecisz bo kolo z walem sie kreci i poprzez zablokowanie koła męczylem sie jakis czas kluczem aby ja odkrecic ale nic nie pomoglo tylko odkrecenie na zryw poprostu szarpnij kilka razy i powinna puscic a najlepiej jeszcze to kupic czystej ropy namoczyc pedzelka i posmarowac srube powinno pomoc ja juz mam za soba zrobilem kalpitalke silnika swojej Lady 2107 silnik 1500 jak cos bedziesz potrzebowal to wal !
pozdrawiam .
  
 
Udarowo, najlepiej w 2 osoby. Jedna napręża klucz do granic możliwości aż silnik podejdzie do góry, a druga wali młotem w ten naprężony klucz. Musi puścić.
Pozdro.
  
 
jak nic niepomg to najleprzym rozwiązaniem jest rozwiązanie takie:

Złożyć klucz na nakrętkę i wrzucić na luz i zakręcić silnikiem na rozruszniku , aż trzepnie - bardzo rygoruystyczne rozwiązanie ale sprawdzone - zawsze tak robie u siebie w wrsztacie i zawsze pomagf w kżdym smochodzie - Gwarantuje ODKRĘCENIE Murowanie !!!!!!!!!!!!!
  
 
Cytat:
2005-07-22 19:59:28, andrys20 pisze:
jak nic niepomg to najleprzym rozwiązaniem jest rozwiązanie takie: Złożyć klucz na nakrętkę i wrzucić na luz i zakręcić silnikiem na rozruszniku , aż trzepnie - bardzo rygoruystyczne rozwiązanie ale sprawdzone - zawsze tak robie u siebie w wrsztacie i zawsze pomagf w kżdym smochodzie - Gwarantuje ODKRĘCENIE Murowanie !!!!!!!!!!!!!



hehhehe.. dosc drastyczny srodek...

ojciec jak nie mogl odkrecic w malczaku jednej takiej ogromnej nakretki (32 bodajze) dzialal na nia sila wskazywana przez przecinak i mlotek ) zawsze puszczala.. ale co jakis czas nadawala sie do wymiany z wiadomego wzgledu.. hehehhe
  
 
Rozbierałem alternator z Pabloxem i nie mogliśmy odkręcić śruby od kola pasowego. Nasza metoda:
WD40,
zapalniczka jednorazówka,
klucz,
mlotek,
i do tego dużo k i h!!!
poszło.
Najpierw polaliśmy wd potem podgrzaliśmy zapalniczką dokoła,
potem ja trzymalem kolo pasowe z kluczem a pablox walił młotkiem (krzycząc dużo k i h).
metoda sprawdzona.
  
 
Cytat:
2005-07-23 12:30:12, dyku pisze:
Rozbierałem alternator z Pabloxem i nie mogliśmy odkręcić śruby od kola pasowego. Nasza metoda: WD40, zapalniczka jednorazówka, klucz, mlotek, i do tego dużo k i h!!! poszło. Najpierw polaliśmy wd potem podgrzaliśmy zapalniczką dokoła, potem ja trzymalem kolo pasowe z kluczem a pablox walił młotkiem (krzycząc dużo k i h). metoda sprawdzona.


pewnie te k i h tutaj pomogly )) hhahahahhh
  
 
najlepiej jest jak pisze Perzan udarowo młotkiem w klucz a jak nie idzie to tak jak pisze Andrys klucz zaprzeć o coś i na rozrusznik i raczej nie ma bata żęby nie poszło , obydwa sposoby stosowane w serwisach - najczęściej ten pierwszy wystarcza
  
 
Dzieki za rady w koncu puscila po kilku zabiegach ( nawierceniu i wpuszczeniu coca coli i plyny hamulcowego) zablokowalem kolo pasowe i rabalem mlotem w przedluzke ok 1 metra dlugosci i puscilo
  
 
Witam,
Trochę odgrzeje kotleta ale za każdym razem znajduję rady jak odkręcić nakrętkę koła pasowego w silniku, który jest w samochodzie. Moje pytanie brzmi jak ją odkręcić mając silnik wyjęty z auta? wyjąłem silnik, rozebrałem co mogłem i stanąłem w momencie kiedy chciałem zdjęć głowicę, bo nie mogę rozpiąć rozrządu (moze jest jakiś sposób) bez zdjęcia koła pasowego na wale a tak nakrętka za nic nie chce puścić. Jak zablokować wał i jak odkręcić tą nakrętkę bo sezon coraz bliżej a silnik leży w garażu. Łada 2103 1300s (silnik na łańcuszku).
Pozdrawiam
  
 
Zablokuj czymś koło zamachowe (chociaż ja trochę obawiałbym się o zęby). Inną znaną mi metodą jest zdjęcie miski olejowej i zablokowanie jakimś drewnianym klockiem wału korbowego o blok.
  
 
Zrób sobie przyrząd jak widziałem w książce serwisowej: jest to kawałek płaskiego metalu o długości 10-15cm z dwoma otworami na końcach. Śrubę przez jeden otwór mocujesz do otworu po śrubie trzymającą skrzynię z blokiem a II śrubę przez II otwór do śruby którą przykręcasz docisk sprzęgła.
  
 
Dzięki za podpowiedzi w weekend będę działał i mam nadzieję że wreszcie się uda

[ wiadomość edytowana przez: Michau87 dnia 2014-03-06 10:54:16 ]
  
 
Cytat:
2014-03-03 19:41:53, Cezary_84 pisze:
Zrób sobie przyrząd jak widziałem w książce serwisowej: jest to kawałek płaskiego metalu o długości 10-15cm z dwoma otworami na końcach. Śrubę przez jeden otwór mocujesz do otworu po śrubie trzymającą skrzynię z blokiem a II śrubę przez II otwór do śruby którą przykręcasz docisk sprzęgła.


ja tak urwałem kawałek bloku sugeruję włożyć klocek między wał a blok od dołu może dlatego że tak miałem dowaloną nakrętkę na wale ?
  
 
Dzięki ogromne patent z kawałkiem płaskownika przykręconego do koła zamachowego i bloku zdał egzamin. Trochę walenia młotkiem w klucz a potem 2m przedłużka, jedna osoba stojąca na silniku a druga naciskająca na przedłużkę i puściło oczywiście wcześniej nakrętka porządnie wymoczona w odrdzewiaczu