MotoNews.pl
  

Halogeny i orurowanie !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witamy wszystkich klubowiczów i sympatyków!!!
Jesteśmy z żoną szczęśliwymi posiadaczami łady NIVY rocznik 1989 dosłownie od paru dni. I z tego powodu mam dwa zapytania.
1. Pierwsze dotyczy halogenów na bagażniku: czy ma to sens, jakie wybrać i co na to prawo drogowe ( czy mnie nie zatrzymają panowie z drogówki ? )
2. Drugie, to czy jest jakiś zakaz montowania z boku samochodu orurowania - chodzi mi o taki schodek ułatwiający wsiadanie zrobiony z rury i blachy ryflowanej. Oraz czy można zamiast tylnego zderzaka założyć taką podwujną rurę imitującą zderzak -przy jakimś aucie to widziałem fajnie to wygląda.
Pozdrawiamy Wili i Teri
  
 
halogeny mozna zamontowac tylko jesli bedziesz jezdzil po drogach to musza byc zakryte. Ja mialem 4 wesemy HO dalekosiężne i bylo rewelka, potem zmienilem na 2HM i byly troche slabsze bo mialy mniejsze lustro ale mnie wystarczaly w zupelnosci .

Ps. Do niektorych wesemow mozna dokupic zaslepki wiec z jazda po drogach utwardzonych nie bedzie problemow.

Zobacz tutaj: http://www.wesem.com.pl/katalog.php?rodzaj=dodatkowe&pl
  
 
Co do progow bocznych to nie ma takze zakazow pod warunkiem ze nie beda wystawaly zbyt bardzo poza obrys auta i nie beda posiadaly ostrych krawedzi lub innych przedmiotow ktore moglyby zranic np pieszego
  
 
Bardzo dziękuję za wypowiedzi w sprawie halogenów. Faktycznie chyba z przykrywkami będę w mieście jeździć. Czy w czasie jazdy z zapalonymi halogenami ma to wpływ na akumulator? Jaką moc halogenów dobrać - do lasu i w teren?
I czy ktoś ma może w swoim autku tylny zderzak (orginalny)zmieniony na taki rurowy (mini kangur) lub coś podobnego - co na to na przeglądach mówią no i czy pieczarki - granatowi się nie czepiają?

  
 
ja mialem na dachu 4x55W + 2 na zderzaku 2x55W i do tego wszystkie lampy zalaczone + osprzet i alternator mi wyrabial, a akumulator praktycznie nie ma nic do rzeczy jesli auto ma zapalony silnik bo ubytki pradu csay czas nadrabia alternator.

Pozatym nie wiem co masz na mysli mowiac o mocy halogenow. Sa dopuszczone w Polsce do ruchu tylko zarowki 55W przy 12V (wesem akurat stosuje H3) i to tyle. Mozesz zapodac mocniejsze zarowki ale przy malych halogenach moga wypalac lustra pozatym pan wladza wpakuje ci za to mandat (jesli sie kapnie a jak wiadomo nikt do srodka nie zaglada )
  
 
"Pozatym nie wiem co masz na mysli mowiac o mocy halogenow"

No bo ja właśnie o innych mocach słyszałem, ale skoro ma być 55 Wat to nie będe kombinował. Dzięki
  
 
Mam jeszcze jedno proźbę do szanownego grona . Poszukuję instrukcji obsługi konserwacji i drobnych napraw do Łady NIVY '89 najlepiej w wersji drukowanej. Jak ktoś ma, to proszę o kontakt na GG albo pozostawienie wiadomości. Ja sam bym w antykwariacie pewnikiem znalazł, ale tu (czytaj Nowy Targ, Zakopane i okolice) niestety antykwariatu brak. Na allegro też szukałem i nie ma. Może ktoś sprzedał nivkę, a księga została - z chęcią odkupię. Z góry za życzliwość dzięki. Wilhelm i Terik
  
 
Hello
http://www.ladanivabelgium.be/Techniek/Sidebars/index.htm
tutaj masz coś na temat dodatkowych progów - stopni

Zamiany tylnego zderzaka na coś innego nie polecam bo raczej nic wytrzymalszego tam nie umieścisz, niektóre wersje starszych niv miały z tyłu dodatkowy pałąk nachodzący na lampy w pasie tylnym.

A tutaj masz przecież książki http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=18038&c=65&f=35

Jeżeli chodzi o światła dodatkowe - halogeny to ja osobiście zawsze jeżdziłem z odsłoniętymi i nigdy nie miałem kłopotów - raz tylko na jakieś banalne argumenty policji o ich nie zgodności ripostowałem że nie są podłączone i ich nie używam

Nota bene Bart czym zabezpieczyłeś obwód dodatkowych świoateł, bo u mnie przy dłuższej jeździe na włączonych wszystkich dalekosiężnych nagrzewa się mocno bezpiecznik co w konsekwencji prowadzi do topienia plastikowej złączki...
Tak tak , wiem że powinien być przekaźnik


[ wiadomość edytowana przez: Sniper dnia 2005-08-08 13:24:27 ]
  
 
30A + dodatkowy przekaznik sterowany z cewki zaplonowej, oczywiscie zasilanie halogenow prosto z akumulatora + w/w bezpiecznik. Kable 2,5mm2 do halogenow a kabel przebaznik - akumulator 4mm2
  
 
Sniper ta niemiecka stronka jest super ( szkoda że niemieckiego nie znam ale sporo zdjęć mozna się domyśleć) pomysł z tym bocznym orurowaniem jest ok, podoba mi się, dobry patent. Ja osobiście zastanawiam się jeszcze nad dodaniem na rurę blachy ryflowanej, żeby łatwiej się oprzeć. Co o tym sądzicie ????
A ten adresik mi nie działa: (http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=18038&c=65&f=35) sorry z góry jak działa, a ja coś naknociłem -nowy jestem... Ale tak serio to zajrzałem do linku w moto news.pl książki i niestety do nivy nic nie znalazłem, więc ponawiam apel -jak ktoś ma na zbyciu to odkupię do NIVY 89. Pozdrawiam wszystkich serdecznie, moja żonka chyba też pozdrawia i dzięki za wyrozumiałość
  
 
Książka, katalog części oraz schematy instalacji

http://www.walis.xnet.com.pl/index.php?Kat_objID=343

Gdy znajde czas to udoskonale swoją instalację świetlną,
póki co mam konserwacje na tapecie

[ wiadomość edytowana przez: Sniper dnia 2005-08-10 14:35:32 ]