Chłodzenie na zawołanie-podłączenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałbym w ładzie zamontować chłodzenie na zawołanie czyli mieć w środku przycisk którym w razie czego mógłbym właczyć wiatrak.
Widziałem na zlocie że ma tak zrobione Janosik i to głównie od niego chciałbym sie dowiedzieć jak to zrobić...ale jeżeli ktoś mam jakies pomysły to proszę sie wypowiadać....

Z tego co sie już zorientowałem to wystarczy połączyć kabelkiem obie wtyczki które wchodzą w ten termostat pod chłodnicą a wiatrak zacznie chodzic...ale jak zrobić żebym miał przycisk w samochodzie który byłby nbiezależny od termostatu.....
nie chciałbym zagrzać silnika gdyby strzelił termostat.
pozdrawiam
  
 
Eeeee to bardzo proste - wpinasz się zamiast w ten czuknik to w kable idące do wiatraka W kabinie instalujesz klawisz i masz chłodzneie na zawołanie. Proste, łatwe i przyjemne
  
 
Cytat:
2005-08-09 23:35:37, Leszek_Gdynia pisze:
Eeeee to bardzo proste - wpinasz się zamiast w ten czuknik to w kable idące do wiatraka W kabinie instalujesz klawisz i masz chłodzneie na zawołanie. Proste, łatwe i przyjemne



Ale mi chodzi o to żeby nadal wszystko było podłączone jak teraz i działało tzn żeby czujnik nadal funkcjonował .....a dodatkowo żebym mógł sobie włączyć wiatrak....takie dwie instalacje-jedna automatyczna a druga manualna
w dodatku co mam wpiąc w kable ??
  
 
Tez mam takie cos Niestety nie wiem jak to jest zrobione, bo juz takie bylo jak kupowalem Lade, ale polecam - bardzo praktyczna rzecz, zwlaszcza w miejskich korkach
  
 
No ja nie jestem elektrykiem ale w/g mnie trzeba się wpiąc z wyłącznikiem równolegle do czujnika i po problemie
  
 
zastawiasz czujnik,do każdego z 2 przewodów dolutowujesz po kablu,izolujesz,przeciągasz końce do kabiny,łączysz włącznikim i gotowe
  
 
Cytat:
2005-08-10 07:22:55, Koliber_111 pisze:
zastawiasz czujnik,do każdego z 2 przewodów dolutowujesz po kablu,izolujesz,przeciągasz końce do kabiny,łączysz włącznikim i gotowe



No dokładnie to miałem na myśli - nic prostrzego
  
 
znaczy sie tak??
  
 
Cytat:
2005-08-10 08:35:39, stranger24 pisze:
znaczy sie tak??



no super !! rzeczywiście proste......zrobie sobie takie chłodenie tylko znajde jakiś fajny "pstryczek"
dzięki
  
 
Tylko czy jak wyzwolisz klawiszem wentylator, wyłonczysz kluczyk i potem ponownie uruchomisz samochód to wentylator nie będzie ponownie pracował? Łatwo będzie zapomnieć a śilnik w wenytlatorze raczej nie jest przeznaczony do pracy ciągłej bo jest łożyskowany na tulejach. Może warto dać przekażnik żeby weliminować taki przypadek?
  
 
Tylko ja bym tego ni erobił przez czujnik w chłodnicy, bo po co, tylko bym się wpiął w kable idące do silnika wentylatora.
  
 
Jeśli chodzi o mnie, to ja mam odłączone przewody od silnika wentylatora (więc oryginalny wlącznik nie działa) i podłączone zasilanie: "+" od ako , "-" poprzez włącznik do masy. Włacznik musi być solidny, bo bez przekaźników spory prąd przez niego przepływa. Zrobiłem tak, bo cos mi szwankowało w oryginalnym układzie a chciałem miec też możliwość aby wentylator chodził nawet przy wylączonym zapłonie. Myśle, ze można by nie odłączać originalnego układu od silnika wycieraczek i wtedy byłoby tak jak pisze Leszek. Trzeba by tylko upewnic sie, czy wlącznik powinien być na + czy - (bo może wentylator dzialać cały czas lub wogóle.)

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.