Simson SR50 Elektryka Problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich
Kopiłem Simsona SR 50. Zuważyłem że jest bardzo słaby stop. Mieżyłem napięcie wychodzące z cewki okazało się że wynosi ono ok. 4V. Simson posiada instalację 12V. Więc podejrzewam że cewka która jest w tej chwili zamonowana pochodzi od Simsona z instalacją 6V. A może takie napięcie jest normalne? Proszę o odpowiedź jakie powinno być prawidłowe napięcie na cewce. Dodam jeszcze że cewka która daje napięcie na światło stop jest cewką która ładuje akumulator.

Drugi problem jest taki, że nie ma prostownika jest tylko ELBA. W tej chwil cewka ładująca akumulator jest podłączona bezpośrednio z ELBĄ. Na schemacie widziałem że jest prostownik i ELBA. Czy prostownik jest konieczny?
  
 
TU masz cały schemat twojej instalacji mysle ze wymioana cewki pomoze co do napiecia na stopie (mozesz tez dac mniejesza zarówke ale to pół srodek)
a co do ELBY jesli akumulatro ładuje i ma napiecie i jest dobrze ładowany to po co to zmieniac?? czasami (w wielu przypadkach) w starszych motocyklach no poprostu trzeb istalacje "poprawic"
pozdrawiam
  
 
Dzięki za odpowiedź i schemmat, ale niestety ten schemat jest do simsonów z instalacją 6V. Ale sam jestem sobie winny, bo niepodałem dokładnie typu Simsona mój to SR50-1 (nie wiedziałem że jest taka różnica w instalacji). Sam pomyślałem o żarówce jednak w moim simsonie w tylnej lampie jest tylko 1 żarówka dwuwłuknowa. Więc wymiana jej na 6V nie wchodzi w grę (gdyż na oświetlenie tylnej lampy dochodzi "normalne" napięcie czyli gdzieś ok. 8V na wolnych obrotach więc żarówka by się przepalała).
Pozatym na pierwszy rzut oka różnica w instalacji jest taka, że na tym schemacie jedna końcówka cewki ładującej (i zasilającej światło stop) jest płaczona z masą natomiast na tym który ja posiadam jest połączaona z prostownikiem, którego wyjście minus jest połączony z masą a plus z ELBĄ.
Wydaje mi się że najlepszym wyjściem w mojej sytuacji jest poprstu zakup nowej cewki i sprawdzenie jej działania. Jednak teraz nie się trochę spłukalem i nie chciałbym niepotrzebnie wydawać kasy. A może jest jakiś sposób aby sprawdzic czy cewka jest na 6 czy 12V? Na cewce nie ma niestety żadnego oznaczenia. Co do ładowania akumulatora to właściwie jeszcze nie zdążyłem sprawdzić ale własnie skoro bawię się w elektryka to chciałbym odrazu i to doprowadzić do porządku. Schemat który posiadam znalazłem gdzieś w internecie (na którejś ze stron o Simsonach) ale nigdzie nie pisze że to do simsona SR50-1 jednak wszystko na schemacie się zgadza z wyjątkiem tego prostownika który nedaje mi spokoju.
A może ktos wie gdzie mogę znależć schemat który jest napewno od SR50-1?
Pozdrawiam
  
 
dużo schematów jest na stronie http://tuningzone.freebox.pl w działe download