MotoNews.pl
  

VFTS NA OSach W POLSCE:)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chłopaki, potrzebuje Waszej pomocy. Chciałbym żebyście swoją wiedzą i bezcennym doświadczeniem pomogli mi zbudować VFTSa.
Nie znam się na ładach. Chce pojechać taka na Barbórke Warszawska...
potem cały sezon w rajdach PZM.
Potrzebne mi wszystkie informacje.
czym się kierować kupując bazę na rajdówke, na co w tych autach trzeba zwrócić uwagę?
z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam
Krzysztof Sawicki
  
 
Polecam stronkę naszego klubowicza Krzysztofa - Fleszera VFTS

A także ten artykuł

a także kopalnię wiedzy w zaprzyjaźnbionym klubie: Lada Barati Kor http://www.zsiguli.hu/

a także stronkę na nasej klubowej: modele ład

no i zachęcam do udzielania sie na forum...sporo ludzi ma tu dużo do powedzenia odnośnie VFTSów, homologacji, przeróbek, rasowaniu itd. Więc zawsze ktoś pomoże.

pozdrawiam i życze powodzenia przy budowie.
  
 
No u nas to raczej tylko ogólnikowo możesz się dowiedzieć czegoś o VFTS, jako że nikt z nas nie budował nigdy tego auta. Możemy podpowiadać raczej tylko strony internetowe. Na www.rallycarsforsale.net jest stare ogłoszenie sprzedaży VFTS'a za 22.00 euro.
Price: 22.000.- Eur

Details: Lada VFTS group H/9 rally car for sale. The car participated in the Hungarian rally championship in 2004. 3. in group H category. New 1600ccm gr.H engine built by Bodnár with Ross pistons, Kit-car connecting rod, Schrick 328' camshaft,(might be the strongest engine in category), new 45mm Weber carbs, Hewland type 5speed gearbox, 4.7diffs, new Sparco pro2000 seats, Sabelt seatbelt, Sparco fire-system, HJS katalysator, Brembo/Ferodo racing brakes, Bilstein suspension, carbon kevlar sumpguard, weld-in rolcage, Speedline 15'' wheels, many spare parts... meets FIA requirements. The car is located in Hungary, and race ready. For collectors also and highly recommended!

Contact Name: Laszlo Szabo

Contact Phone: 00-36-30-458-9716



Contact e-mail: szlaci2107@axelero.hu
  
 
A jeżeli jesteś naprawde zdecydowany by budować VFTSa to musisz zacząć od kupienia 2105, najlepiej takiego z w miare zdrową budą, bo to podstawa, reszta i tak będzie wyrzucona na śmietnik Polecam galerię metzteam o budowie VFTS: http://www.freeweb.hu/metzteam/index_files/pages/kepek_files/vfts_keszul/index.html
  
 
Jesli profesjonalnie podchodzisz do sprawy, to sciagnij sobie homologacje tego auta.Polecam bardzo stronke zsiguli.hu tam jest duzo nowszych rozwiazan i lepszych niz za czasow homologacji.
Polecam tez strone godlua tuning(czy godula motorsport) jakos tak.
Czlowiek ma pojecie(choc tak jakby sam sie mylil w zeznaniach-coz to tylko czlowiek mogl sie pomylic - a moze zostal zle zrozumiany) ma zaplecze czesci, maszyn i doswiadczenie, scigal sie na "silnikach" ladowskich - formula ester zdajesie.

Duzo fajnych czesci mozna kupic na wegrzech - walki, waly,zamachy,dyfry, skrzynie, zawieszenia(karoserie tez), wydechy vfts(ciac ostro bude trzeba), doloty,gazniki i w ogle cala reszte Silniki kompletne, glowice etc.

Wegry
havassy motorsport/protechnic/J&p sportkarosszeria
to firmy ktore sa godne polecenia.
Sa tez inne ktorych ponoc jakosc czesci nie jest zadowalajaca(gall/wolfmotor)
No i w moskwie jest do kupienia pare fajnych rzeczy. Master MOtor chyba sie nazywa ta firma - link na mojej stronce vfts.prv.pl

O VFTSa- a zwlaszcza taki silnik bedzie ciezko bardzo - zwroc uwage na materialy tam uzyte.

Ale fajowe korby do dostania na wegrzech :


Ale lubia sie urywac:



[ wiadomość edytowana przez: Krzysztof-Fleszer dnia 2005-09-13 19:15:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: Krzysztof-Fleszer dnia 2005-09-13 19:16:20 ]
  
 
Koliber mówił na zlocie ,że w warszawie baran ( ten od rallycrossu ) ma furę częsci po rajdowych ładach.
Myslę ,zę część kalotów jest w Polsce jeszce do wygrzebania.
Ale faktycznie - po pierwsze szukaj 2105 ze zdrową budą - to chyba będzie najmniejszy wydatek...
  
 
dzięki.
zasadniczo lepiej zbudować ładę nawet nie top VFTSa niż przywozić za 22.000 eur. nikt tego nie ubezpieczy a wiadomo że w drogę tym autem zmieszczę się tylko przodem

Barana znam, mnóstwo części ma, np. tytanowe wachacze itd.
zastanawiam się czy skąd wziąć kłówke i co najbardziej się psuje...

co jest mocną stroną łady, a co nie??
macie jakieś patenty które warto wprowadzić do rajdówki?
  
 
No takie klamoty jak kłówki i szpery to chyba najlepiej na Węgrzech, ewentualnie Moszkva
  
 
Ja Lada zaliczyłem sporo KJS-ów i to czym mnie zaskoczyła to była właśnie bezawaryjność skrzynia mi padła po jakimś czasie (synchronizator 2-ki), ale Ty pewnie będziesz śmigał na skrzyni Colotti droga, ale zajefajna sprawa!!! Generalnie tak jak koledzy mówią, kup 2105 warunek zdrowa blacha ospawaj, porządna klatka itd, a w między czasie możesz się rozglądać za manelami: spoilery, zawieszka podzespoły silnika. Aha i jak ją już zbudujesz to jestem pierwszy na co-drive
powodzenia pzdr.kornat
  
 
Witam po sąsiedzku zaglądnąłem na wasze forum ponieważ troszkę się interesuję vftsem i mam takie pytanie wszyscy tu piszecie o 2105, czy nigdy 2107 nie było homologowane jako vfts????
  
 
Cytat:
2006-01-29 13:55:18, kaza pisze:
Witam po sąsiedzku zaglądnąłem na wasze forum ponieważ troszkę się interesuję vftsem i mam takie pytanie wszyscy tu piszecie o 2105, czy nigdy 2107 nie było homologowane jako vfts????


A po co mieli homologowac osobno 2107 skoro 2105 i 2107 technicznie i blacharsko to prawie to samo, tyle że 2107 ma lepsze wyposażenie elektryczne i ozdobne pierdołki jak np. chromowana atrapa, nakładki na zderzaki i lepszą tapicerke. Czyli te rzeczy które przy budowie rajdówki i tak ida do śmieci
  
 
No oczywiście że tak konstrukcyjnie to niemalże to samo, ale podczas gdy tylko 2105 była homologowana to nie da się zbudować vftsa na 2107 ze względów na to że nie będzie to już wg papierów vfts zgodny z homo, w sumie to tylko z ciekawości pytam, ponieważ wszyscy radza jeśli chesz budować vftsa to najpierw kup dobre 2105 zastanawiałem się dlaczego akurat nie 07.
  
 
Cytat:
2006-01-29 17:08:44, kaza pisze:
No oczywiście że tak konstrukcyjnie to niemalże to samo, ale podczas gdy tylko 2105 była homologowana to nie da się zbudować vftsa na 2107 ze względów na to że nie będzie to już wg papierów vfts zgodny z homo, w sumie to tylko z ciekawości pytam, ponieważ wszyscy radza jeśli chesz budować vftsa to najpierw kup dobre 2105 zastanawiałem się dlaczego akurat nie 07.



Tak - z tym ,że bardzo dużo osób na Węgrzech aktualnie buduje rajdówki w stylu VFTS (i na jej homologacji) na bazie 2107 . Oczywiście występują też zbudowane na bazie 2105.....
Jednak prawdziwe, historyczne, legenderne VFTS - to jednak to budowane na bazie 2105.
Mi osobiście podoba sie także 2105 MTX
  
 
Witam
Mam pytanie o cenę części, za ile można kupićs krzynię kłową do łady oraz tylny most ze szperą i czy ciężko zdobyć te części?????
  
 
W homologacji słowem nie ma o tym czy to 05 czy 07 . Przynajmniej ja sie nie doszukałem (jak ktoś znalazł to wyprowadzcie mnie z błędu). Wiec nie wiem więc na jakiej podstawie wysuwacie teorie że nie można zbudować repliki VFTSa na bazie 2107. Pewnie wartość rynkowa samochodu bedzie niższa ale jesli chodzi o starty w rajdach to nie wydaje mi siężeby był jakiś problem,- samochód ma być zgodny z homologacją i tyle.
  
 
Ja też nie znam się na tym, prędzej morphio, ale to co ja wiem, to VFTS jest zbudowany na bazie 05 i to pewnie dlatego, bo to była najtańszą wersja łady. A najważniejsza była buda, reszta won, dlatego potrzebowali najtańszą bazę.
  
 
Doklatnie tak jak piszesz, z tym ze zauważ żę w homologac B222 ,model określony jest jako VFTS więc na logikę odpowiednie podzespoły muszą być takie jak tam napisano. Ponadto masz osobne homo dla 2105(1300) i 2107(1600) gdzie model jest dokładnie określony. Dla pewności trzeba by zadzwonić do PZM a i tak najprawdopodobniej wszystko zależy od "Delegata Technicznego" przeprowadzającego pierwsze BK.
  
 
VFTS ma homologacje grupy B
2107 ma homo grupy to jest co innego.
Co do VFTS to ma być zgodny z foto na homologacji
czyli maska lampy tył i deska musi byc od 2105
  
 
reasumując, żaden z panów z BK (BT) nie mających pojęcia na czym pojega różnica w desce czy w tylnych lampach się nie przyczepi maskę zawsze można wymienić acz nie koniecznie więc panie 77rally nie ma co się strzępić a należy bydować VFTS na tym co sie ma
  
 
Chyba był budował na 2105 albo ją tak przerobił.
Panowie sie znają ,ale nie wszyscy sie czepiają.
Natomiast na pewno znajdzie sie znawca jak bedzie za tobą w wynikach i wtedy oprze sie o słuszny protest.
Tak to jest na zawodach rangi MP.