MotoNews.pl
3 Yaris - Luzy na kierownicy (114794/18)
  

Yaris - Luzy na kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Ostatnio wydaje mi się że pojawiły mi się luzy na kierownicy. Trzeba się namachać, dla przykładu skręt o 90 stopni przy 20km/h to 3/4 obrotu. Zauważyłem także, że przy ostrych skrętach przy przyspieszaniu gdy kierownicę trzymam w miejscu koła się troche prostują. Może to głupie pytanie ale czy to możliwe po 96 tysiącach (rocznik 2000)? Ostatnio miałem przerwę w prowadzeniu auta i nie wiem czy to złudzenie czy coś sie stało. Jaka jest najczęstrza przyczyna pojawiania się takich luzów?
Pozdrawiam
  
 
Nie rozumiem

Czy jak ruszasz na postoju kierownicą (przy zgaszonym silniku) to jest duzy luz, tzn zakres w ktorym możesz ruszać kierownicą beż wyraźnego oporu?

Przyczyna luzów to wybite końcówki drążków albo krzyżak. Reszta powinna być egzotyką w samochodzie z przebiegiem 96tys.

Pozdrawiam
  
 
Jest luz miedzy 1/2 a 3/5 obrotu. Za dużo?
Pozdrawiam
  
 
Chcesz powiedzieć że to jest taki luz? Zaznaczyłem kąt (połowa obrotu) i skrajne polozenia kierownicy...



Thanks to ImageShack for Free Image Hosting
  
 
Tak, dodałbym jeszcze 10 stopni do każdej strony.
  
 
Rany boskie
To zdecydowanie za duży luz!!!!!!
Zdaje sie samochód masz jeszcze na gwarancji wiec czym prędzej uderzaj do ASO. Albo wyrobiła się przekładnia (ale czy to możliwe że aż tak ) albo mocowanie kierownicy do kolumny sie wyrobiło albo jakies czary!!

Pozdrawiam
  
 
Jazda na takim ustawieniu grozi kalectwem lub utrata zycia
  
 
Samochód już nie na gwarancji Ale to nie tak że jest luz na tej zasadzie, że sie koła nie kręcą jak kręce kierownicą. Wygląda to raczej tak żę po skręceniu tych 90 stopni w każdą stronę czuje większy opór. Kiedy np jadę 50/h i szybko sręcam kierownicą w lewo/prawo to samochód reaguje ale (jakby tak powiedzieć...) nieadekwatnie to stopnia kręcenia.

Tak czy siak dzis jadę do warsztatu.

Dzięki i pozdrawiam!
  
 
Już się przestraszyłem
Ciekawy jestem co tam znajdą w Twojej tojce... Napisz koniecznie.

Pozdrawiam
  
 
To ja nic nie kumam jak to masz luz na postoju po pół obrotu w każdą stronę???

Czy auto nie reaguje tak jak powinno podczas jazdy?????

Sprawdź ciśnienie w gumach.
  
 
Cytat:
w lewo/prawo to samochód reaguje ale (jakby tak powiedzieć...) nieadekwatnie to stopnia kręcenia.



To cos jak w URSISIE C-360 w tamtym roku mialem okazje testowac jego własciwosci off-roadowe