Problemy z olejem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
NIedwano po dluzszym nieodpalaniu silnika pojawił sie wyciek oleju ,gdy odpalilem pojawil sie basowy wydzwiek (tak jakby chodzil na 3 gary) ,silnik zaczol jakos sie telepan bardziej ,a z rury wydechowej zauwazylem równomierne wystrzaly.gdy sprawdzilem poziom oleju okazalo sie ze jest go juz malo(pewnie spowodowany wczesniejszym wyciekiem) a gdy wykrecilem swiece tez byly lekko zamoczone w oleju... czy to uszczelka od kopułki silnika? wczesniej oleju nie brał ani grama... co to moze byc?
  
 
moze kolego pękł ci pierscień i olej bierze, a przez to masz takze zamoczoną swiece, ale mozliwosci jest pare. Niewidze samochodu i nieprorokuje. Pozdrawiam
  
 
Ja mam lepszy problem.
Wlalem magiczny olej.
Magiczny dlatego bo znika
Nie wycieka nigdzie, nie ma plam na ziemi czy na silniku, nie spala go bo autko nie kopci. Plynu chlodzacego nie przybywa wiec odpada tez opcja ze olej miesza sie z plynem. Pozatym plyn jest czysty.
Znikla znaczna jego czesc dlatego mnie to dziwi.
Czy ktos ma jakis koncept gdzie ten olej moze jeszcze przebywac?
 
 
Sprawdz silnik od strony przegrody.
  
 
ale jaby pierscin poszedl bylby by ku temu jakis powod, a tu poprostu zapalilem po przerwie i zaczol sie tak zachowywac.samo odpalenie chyba nie bylo tego przyczyna nie wkrecalem go na obroty
  
 
vinc mam to samo :]] u mnie tez gdzies ginie:/ moga to byc uszczelanicze??? ale nie kopci nic :/
  
 
Cytat:
2005-10-04 16:58:42, Trax pisze:
vinc mam to samo :]] u mnie tez gdzies ginie:/ moga to byc uszczelanicze??? ale nie kopci nic :/


czyżbym był nowym wlascicielem tak wspanialej usterki/?? sie okaze jutro jade z tym do mechaniora
  
 
Cytat:
Czy ktos ma jakis koncept gdzie ten olej moze jeszcze przebywac?


sprzeglo obejrzyj.
Uszczelniacze juz powiedziano. Dodam tylko, ze po ich wymianie "zuzycie" oleju spadlo mi z litra na 100 km do ilosci praktycznie pomijalnej (ja wiem, moze ze 100-200 ml miedzy wymianami).
choc obecnie takei zuzycie stanowic powinno powod do niepokoju
  
 
Ja mam problem bo mi uszczelniacze turbiny puszczaja i olej wlewa sie do wydechu tak ze az kapie z połączeń tłumików a na światłach zostawiam zasłone dymną.
  
 
dzisjaj wymienilem swoja pierwsza uszczelke pod rozrzadem co za wpsaniale uczucie mam nadzieje ze to byla wina wlasnie uszczelki bo jak sie okazalo byla ona popekana w paru miejscach. a kto mi powie jaki jest schemat dokrecania srubek kadłuba? cos mi sie obiło o uszy ze to dosyc wazne ...
  
 
Kadłub - to ja rozumiem głowica silnika, tak?
Schemat jest w książce Ossowskiego opisany ale do tego to trzeba mieć klucz dynamometryczny (przynajmniej jak sie to robi pierwszy raz) albo bez klucza dobre wyczucie w rekach (jak sie to robi nie pierwszy raz )
  
 
tak wyczucie mam ,książke mam ale nie ossowskiego bo jak na razie nie znalazłem tego tam
  
 
Cytat:
2005-10-04 12:43:56, _Vincenzo_ pisze:
Ja mam lepszy problem. Wlalem magiczny olej. Magiczny dlatego bo znika Nie wycieka nigdzie, nie ma plam na ziemi czy na silniku, nie spala go bo autko nie kopci. Plynu chlodzacego nie przybywa wiec odpada tez opcja ze olej miesza sie z plynem. Pozatym plyn jest czysty. Znikla znaczna jego czesc dlatego mnie to dziwi. Czy ktos ma jakis koncept gdzie ten olej moze jeszcze przebywac?



no kurcze mam identyczny problem.. mi spali z litr oleju na 1000 km jak nie lepiej..i nie wiem gdzie on jest..z rury nie kopci.. swiece czysciutkie.. w chlodnicy tez ok.. takze nie mam pojecia
  
 
A to ciekawe. Mnie jak Ładzia paliła 1l na 1000km to zostawałem takie zasłony dymne na każdym skrzyżowaniu, że myślę, że spokojnie mógłbym robić zasłony dymne
  
 
Krycho wiem jak Lada spala olej bo na poprzednim silniku wlasnie tak palila jak smok i mam pojecie jak wygladaja wyziewy z takiej bryczki
Tu jest ten problem ze oleju nigdzie nie ma wylanego, nie kopci, nie miesza sie z plynem chlodniczym, a ubywa
 
 
no a na sprzeglo nie ucieka?
  
 
Logicznie rozumujac jakby wywalalo na sprzeglo to automatycznie zaczynaloby slizgac nieprawda??
A sprzeglo ma zyleta i nie narzekam.
 
 
Wymienić trzeba uszczelniacze zaworów.Jeżeli silnik trzyma ciśnienie to to jest najczęściej przyczyna spalania oleju.