Rozrząd-wymiana

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W końcu zabrałem się za wymianę napinacza rozrządu, rolki napinającej paska klinowego i wszystkich pasków. Koszt:

- rolka napinacza rozrządu (SKF-dokładnie taki sam jak oryginał)
105zł

- pasek rozrządu (Gates) - 55zł

- łożysko rolki napinacza paska klinowego (6203-FAG) - 17zł
tutaj wielkie zdziwienie, albowiem ani w katalogu części Espero, ani w zamiennikach (3 hurtownie w Białymstoku) NIE WYSTĘPUJE kompletny napinacz z rolką do paska klinowego.Kupiłem więc łozysko, które wymieniłem w kółku (nalezy roznitowac trzy metalowe nity i rozkłada się na dwie połówki). Nie jest to rozwiązanie optymalne, ale gość w hurtowni, gdzie kupuję części nie znalazł pasującego kółka wraz łożyskiem

- pasek klinowy altenatora itd. (Gates) - 42 zł

- łożysko do napinacza paska klimatyzacji - ?
niedawno zmieniałem i padło , ponieważ nie przewidziałem konieczności jego wymiany nie zakupiłem go i napinacz, chwilowo, wylądował w bagażniku,

- pasek klinowy klimatyzacji (Gates) - 22 zł

- 1,5 Absolwenta plus dodatki - 70zł

Robota w warunkach "polowych" jest spokojnie wykonalna. Zajęła ok.3 h. W moim przypadku wiązała się z demontażem: 1.obudowy filtra powietrza, 2. alternatora, 3.koła pompy wspomagania, 4. kompletnego mocowania napinacza paska klinowego, 5. odkręceniem przewodu olejowego wspomagania, tuż przy pompie
  
 
Rozumiem że po tych polowych zmaganiach auto dalej jeździ..
  
 
Pytanie całkowicie zasadne, natomiast gorzej z odpowiedzią Z "serwisu" jakoś dojechałem. A jak bedzie dzisiaj, gdy jadę sobie za miasto z Córą? Bóg raczy wiedzieć. Jesli się już nie odezwę na forum, oznaczać to bedzie, iż wymiana głowicy, tłoków itd., zrujnowała mnie
  
 
ja mam większego pecha przy wymianie rozrządu pompa wody do wymiany przy przebiegu 110 tys , mam nadzieje że nic więcej nie wyjdzie bo inaczej spiore swoje autko
  
 
To raczej cecha naszych autek, a nie pech. Ja tez ją wymieniałem, a przebieg był niewiele większy Mój pech polegał na tym, że posypała sie w drobny mak i rozwaliła pasek.Na szczęśćie nic się nie stało,w wielozaworowcu zapewne zawory pocałowałyby tłoki
  
 
Cytat:
2003-03-26 21:18:49, SPERmOjadEk pisze:
To raczej cecha naszych autek, a nie pech. Ja tez ją wymieniałem, a przebieg był niewiele większy Mój pech polegał na tym, że posypała sie w drobny mak i rozwaliła pasek.Na szczęśćie nic się nie stało,w wielozaworowcu zapewne zawory pocałowałyby tłoki



W 1.5 napewno dojdzie do zderzenia...

A koszty jak wiadomo, są naprawdę spore...
  
 
Z tego co wiem, wymiana pompy wodnej jest zalecana przez daewoo (opla takze) wlasnie przy 120 tys....
  
 
Z tego co ja wiem to Opel zaleca wymianę pompy przy każdej wymianie paska rozrządu czyli co 60 tyś km. Daewoo to zbagatelizowało i nie ujeło tej czynności w instrukcajch serwisowych - to jest prawdopodobnie przyczyna naszych problemów wpompami.
  
 
Cytat:
Mój pech polegał na tym, że posypała sie w drobny mak i rozwaliła pasek.Na szczęśćie nic się nie stało,w wielozaworowcu zapewne zawory pocałowałyby tłoki



Zaraz , zaraz !
To zerwanie paska rozrządu w moim silniku 2.0 nie powodowałoby żadnego "całowania" i nie wiązałoby się z ŻADNYM uszkodzeniem silnika ???

Coś mi tu nie gra w takim opisie - jeździć dopóki się pasek nie zerwie , bo i tak ... nic się nie stanie .
  
 
Cytat:
2003-03-27 14:08:27, Dariusz pisze:
Cytat:
Mój pech polegał na tym, że posypała sie w drobny mak i rozwaliła pasek.Na szczęśćie nic się nie stało,w wielozaworowcu zapewne zawory pocałowałyby tłoki



Zaraz , zaraz !
To zerwanie paska rozrządu w moim silniku 2.0 nie powodowałoby żadnego "całowania" i nie wiązałoby się z ŻADNYM uszkodzeniem silnika ???

Coś mi tu nie gra w takim opisie - jeździć dopóki się pasek nie zerwie , bo i tak ... nic się nie stanie .



Z tego co czytałem, to nasz silnik jest bezkolizyjny.

Ale lepiej chyba wymieniać na czas...
  
 
Kolejny dzień u Mechaniora, ponoć muszą kruszyć pompe żeby ją wyciągnąć tak skorodowała, Panowie radze po znajomości zaglądnąć pod samochodzik może zaoszczędzi wam problema, i obowiązkowao Proszę lać dobry płyn, Bo ALMATIN kopletnie sie nie nadaje
  
 
Witam Użytkowników ESPERO (pierwszy post)

W moim 1.5 DOHC mechanik (z ASO) wypchnął pompe poprzez dolot płynu w bloku (po zdjęciu rury gumowej, odkręceniu jakiegoś wspornika, odłączeniu akumulatora), od strony rozrządu nie sposób byłą ją ruszyć. Mówił, że pierwszy raz się spotkał żeby tak się "zasiedziała", zwykle wystarczy ręką wyciągnąć lub lekko młotkiem "potraktować".

Pozdrawiam
TomaszZ
  
 
A jaki jest koszt nowej pompy ?


Pozdr
Jadzwin
  
 
Przy wymianie paska rozrządu przy silniku 2.0 SOHC potrzebny jest :
1. pasek rozrządu
2. napinacz

i ... co jeszcze ? Powiedzmy, że pompy wodnej nie wymieniam.

Do silnika 1.5 potrzebna jest jeszcze rolka, a do 2.0 tylko DWIE wymienione rzeczy ?
  
 
Z tym, że podobno rolkę z napinaczem (komplet - przynajmniej w 1.8 i 2.0) wymienia się średnio co drugi raz. Jednak to może stwierdzić fachowiec "organoleptycznie". Z tym, że nie każdy ma ochotę brać na siebie taką odpowiedzialność.
  
 
Cytat:
2003-03-22 19:08:47, SPERmOjadEk pisze:
4. kompletnego mocowania napinacza paska klinowego, 5. odkręceniem przewodu olejowego wspomagania, tuż przy pompie



lepiej wejsc pod auto i odkrecic łape (3 śruby) trzymającą pompe alternator i napinacz - dużo szybciej i wygodniej
  
 
Cytat:
Tomek-Mydlowski pisze:
lepiej wejsc pod auto i odkrecic łape (3 śruby) trzymającą pompe alternator i napinacz - dużo szybciej i wygodniej



Tomek, ale to samodzielne odkręcanie ma na celu samodzielne sprawdzanie napinacza ?
Bo, jeśli odkręcisz ten napinacz, to chyba tak jakbyś zdemontował pasek rozrządu - nie pojedziesz.
  
 
Wymieniałem pasek w tym tygodniu, auto ma przejechane 128 tys. rolka napinacza i łożysko bez zarzutu, pompa też ok. chiałem wszystko wymieniac ale znajomy mechnik w głowe się popukał i powiedział, że było by grzechem dobre wymieniać na nowe. Więc wymieniłem tylko pasek GoodYear .. 30 pln . Zresazta po pracy silnika ( dzwięku ) można od razu wyczuć, że coś jest z rozrzadem nie tak no a pompa .. jak nie leje a silnik się nie przegrzewa ... to po co wyminiać ???
Problem w tym, że u mnie płyn gdzieś ucieka i celowałem w pompę a ta jest ok
wot zagwostka