Abimex - problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Panowie, walcze już od prawie roku z wolnymi obrotami w moim poldku 1,6 GLi (niekiedy siegają 4000 obrotów). Już chyba wszystkiego próbowałem (łącznie z wymianą silniczka krokowego) i nic nie pomaga. W najbliższych dniach bede miał też możliwość wymiany komputera, i w związku z tym kilka pytań: czy bardzo ciężko dokonac takiej wymiany, czy nic mi sie nie pop... po takiej wymianie (np. alarm), na zwrócić szczególną uwagę, czy po wtymianie komp. od gazu (inst. LANDI) trzeba bedzie programowac od nowa, może ktoś potrafi opisac cały proces wymiany krok po kroku ????
Z góry dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
  
 
A klopoty z tymi obrotami to masz tylko na zimnym czy rowniez na nagrzanym silniku? Mi tez obroty na zimnym silniku siegaja 3500 ale z tego co juz tu sie dowiedzialem to "ten typ tak ma"
  
 
hmmm, wydaje mi sie, że te problemu z obrotami występują częsciej przy rozgrzanym silniku, np. rano zawsze wsytko jest ok. Ale to tez nie jest regułą, bo jak dojade do pracy i odpale później po 8 h to nieraz jest ok, a w lecie np. jest czasem kijowo
  
 
Siemka, pisze na tym forum po raz pierwszy...
Posiadam poldka ATU 1.6 GLI z jednopunktowym wtryskiem Abimex + GAZ. I mam z nim problem, typu: NIe za bardzo chodzi
na paliwie zarówno za zimno jak i na gorąco (jeśli chodzi o gaz to brzytew). Na jałowych obrotach polsują obroty silnika od 850-1200, a jak jest zimny to przy zmianie biegów gaśnie, momentami chodzi jak traktor :/ wszystko ginie jak przełącze na gaz, po chwili jak znów włącze na paliwo to samo. Na trasie jak mu depne (na paliwie) to muli jak cholera 120km/h nie przekrocze (tak jak by się zalewał) szarpie... Byłem już w bydzi i w toruniu w serwisach ale nikt nic nie wie:/ ("machanicy") silnik krokowy wymieniałem rok albo 2 lata temu. lambda działa bo inaczej gaz też by siadł (przetestowane). Nie wiem czy komp czy jakiś czujnik...?
Im na dworze zimniej tym większe cyrki. Nie mam juz pomysłów :/
Piszcie proszę w tym temacie wszystko co wiecie moze poldek odrzyje na wiosne
Bywają takie momenty że GAZ jest za słaby ....
  
 
sprawdz, ewentualnie przesmaruj silnik krokowy i... pojedz po nowy wtryskiwacz. Mialem to samo - silnik chodzi chodzi chodzi i nagle ch... zdycha na benzynie ze hej, az do zgasniecia. ogolnie pracowal na benz. z przerwami - nowy wtryskiwacz i lata jak szalony. w 100licy to kosztowalo 180pln.
 
 
silnik krokowy to ja juz czyscilem, pozostaje ten nieszczesny wtrysk troche to potrwa zanim na niego uzbieram....
Bardziej obstawiałem KOMPUTER ale mówiecie że nie, że to raczej wtrysk tak...?


a tak w ogóle to przypomniało mi się że jeszcze jak jest ciepły to ciężko odpala.

[ wiadomość edytowana przez: doomel dnia 2004-03-22 19:03:01 ]
  
 
nie znam się za dobrze na jednopynkcie Abbimexa - ale opowiadał mi pan Gazik (taki od gazu) że w niektórych autkach przestawia się komputer - z tego powodu że w trakcie pracy na gazie sonda lambda podaje dane w oparciu o skłąd spalin "gazowych" i to zapamiętuje - przełączasz na benzynkę -a on ma w pamięci dane "gazowe"
pomaga wtedy "restart" kompa
ale MOGĘ SIĘ MYLIĆ!!!
czasem zaklejają się końcówki wtryskiwaczy - i wtedy rację ma ROBREG - wymiana (czasem oczyszczenie) wtryskiwacza pomoże
  
 
Cytat:
2004-03-22 20:35:56, ob-Piszczyk pisze:
nie znam się za dobrze na jednopynkcie Abbimexa - ale opowiadał mi pan Gazik (taki od gazu) że w niektórych autkach przestawia się komputer - z tego powodu że w trakcie pracy na gazie sonda lambda podaje dane w oparciu o skłąd spalin "gazowych" i to zapamiętuje - przełączasz na benzynkę -a on ma w pamięci dane "gazowe"
pomaga wtedy "restart" kompa
ale MOGĘ SIĘ MYLIĆ!!!
czasem zaklejają się końcówki wtryskiwaczy - i wtedy rację ma ROBREG - wymiana (czasem oczyszczenie) wtryskiwacza pomoże



To chyba nie bedzie to bo kompa restartowałem nie raz:/ i ani ani poprawy
Może się na ten wtrysk szarpne, ale półki co te resor mi brat załatwił debil myśli że to AMFIBIA! Ale mnie wkur#ił na maxa
  
 
doomel, u mnie walniety wtryskiwacz objawial sie tym, ze silnik pracowal normalnie (zarowno na wolnych jak i podczas jazdy mial kopa jak ta lala) a co pewien czas tracil zasilanie benzyna (motur robil buuuuuuuuuu..... i tak az do wylaczenia i po dluzszej przerwie ponownego wlaczenia kluczyka, albo rzecz jasna do przelaczenia na gaz). Jak pojechalem chwile dluzsza na gazie, benzyna spowrotem zalapywala z pelna moca - u mnie widac bylo od razu ze cos wpieprza benzyne z silnika.

U Ciebie mozna jeszcze sprawdzic co jest z filtrem benzyny i z pompa paliwowa (skoro mowisz ze sie muli, moze byc tez tak ze cisnienia mu nie starcza do pracy na wysokich obrotach i czasem moze pompa slabnie na wolnych - albo sie przybrudzil wtryskiwacz, albo sie zatarl wtryskiwacz i zacina sie tak jak sie u mnie zacinal, albo cos sie stalo z regulatorem cisnienia benzyny - jest taki zaworek obok wtryskiwacza). Ale jak to posprawdzac tanim kosztem... Cholera go wie... Moze pompe sprawdz amperomierzem czy nie ma skokow poboru prądu, moja jak drut żre 4,85A podczas normalnej pracy.


[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2004-03-23 20:55:48 ]
 
 
Cytat:
2004-03-22 20:35:56, ob-Piszczyk pisze:
nie znam się za dobrze na jednopynkcie Abbimexa - ale opowiadał mi pan Gazik (taki od gazu) że w niektórych autkach przestawia się komputer - z tego powodu że w trakcie pracy na gazie sonda lambda podaje dane w oparciu o skłąd spalin "gazowych" i to zapamiętuje - przełączasz na benzynkę -a on ma w pamięci dane "gazowe"
pomaga wtedy "restart" kompa
ale MOGĘ SIĘ MYLIĆ!!!
czasem zaklejają się końcówki wtryskiwaczy - i wtedy rację ma ROBREG - wymiana (czasem oczyszczenie) wtryskiwacza pomoże


Ob.Piszczyq ECM polonezowskiego abimexa "uczy" się silnika podczas pierwszego odpalenia po zabraniu zasilania pamięci - wtedy od temp. w jakiej zaczyna, do zwyczajowo 85-90st. celcjusza plynu silnik jest badany na obecnosc niedorobek, a potem.... Abimex SPI nie ma zdolnosci adaptacyjnych jak to ktos powiedzial i nie umie uczyc sie silnika podczas normalnej eksploatacji, a przez to powinien (moje zdanie po 6 latach eksploatacji) przechodzic restart co zmiane pogody (poczatek lata, poczatek zimy) - to bardzo pomaga i daje wtryskowi uczyc sie silnika od nizszych temp. w przypadku restartu zimowego, co pomaga znakomicie bezproblemowo odpalac go w zimie.
 
 
po 1 :] ten problem miałem przed założeniem gazu
2. nie zawsze to sie dzieje raczej obstawiam pompe albo wtrysk...
robreg tak jak piszesz.... Najbardziej pasuje do tego co mam... wychoruje sie to sprawdze pompe o potem ewentualnie wymienie wtrysk...
  
 
Cytat:
a przez to powinien (moje zdanie po 6 latach eksploatacji) przechodzic restart co zmiane pogody (poczatek lata, poczatek zimy) - to bardzo pomaga



to możę zrobić taki duży czerwony pstryczek na desce rozdzielczej?
mi by się takie coś przydało - i fajnie mieć dużo pstryczków na desce

a jutro podpinam u kumpla wtrysk od 16 zaworowej alfy do 8 zaworowego silnika - a które kabelki zostaną - to je tempym nożem ... ciach...
  
 
Witaj
Miałem podobny przypadek w swoim Poldasiu
U mnie był to regulator napięcia w alternatorze
Pozdrawiam
  
 
Mam problem, czy to jest normalne:
1- silnik się grzeje, wystarczy postać w korku 20 minut, i temp. wzrasta do 95 c, i załancza się wentylator?
2- na rozgrzanym silniku (temp. około 60 stopni) po zatrzymaniu się, silnik ma wysokie obroty około 2500, po czym same spadają do 1000?
3- silnik po porannym uruchomieniu dławi się na drugim biegu, czasami nawet na pierwszym?
4- przy ruszaniu, po puszczenie sprzegła w 1/2 jego pozucji autem szarpie, jakby ktoś je za tyłek złapał

czy coś już szlak trafia, czy to normalne?
Acha auto nie ma instalacji gazowej
  
 
1 wymien czujnik to bedzie sie wlaczal przy 90
2 ten typ tak ma (do 68 st C)
4 to tez jest charakterystyczne dla Abimexow - nie wiem dlaczego sie tak dzieje
  
 

2 - potwierdzam, tak jest...
3 - wymień świece, kable, filtr pow, jak to nie poskutkuje zresetuj i ZAPROGRAMUJ kompa, jak to nie pomoże wyczyść silnik krokowy...
4 - wyczyść silnik krokowy...

Typowe przypadłości abimexowskich wtrysków...
  
 
1 - jak wentylator pracuje to jest ok, chcesz mniej to zmień termostat na letni (82st)

2 - jest ok

3 - prawdopodobnie zasysa tylko zimne powietrze, jeśli tak to to jest normalny objaw, po lekkim nagrzaniu dolegliwość powinna ustąpić

4 - mój tak czasami ma
  
 
Cytat:
2005-04-04 00:48:30, MILES125 pisze:
2- na rozgrzanym silniku (temp. około 60 stopni) po zatrzymaniu się, silnik ma wysokie obroty około 2500, po czym same spadają do 1000?


to zaprogramowane w kodzie komputera ECM zabezpieczenie silnika przed możliwym zgaśnięciem podczas raptownego zdjęcia nogi z gazu - podczas wciśniętego gazu przy jeździe kanał wolnych obrotów jest otwarty czasem tak bardzo, że wolne silnik miałby na poziomie 3krpm - zaraz po stwierdzeniu zamknięcia przepustnicy ECMka rozpoczyna cykl przymykania kanału wolnych obrotów najpierw do pułapu 1200rpm a potem wolniej do właściwych 850. Po tym zawsze mozna poznac czy poldzio ma wtrysk czy gaznika od razu lądującego na 850ciu obrotkach na minutę
Cytat:
3- silnik po porannym uruchomieniu dławi się na drugim biegu, czasami nawet na pierwszym?


spróbuj zaprogramować komputer wg instrukcji z morawskiego albo z instrukcji obsługi samochodu - mi to śmierdzi złym poprzednim programowaniem i kłopotami z pracą silnika w pośrednich obrotach
Cytat:
4- przy ruszaniu, po puszczenie sprzegła w 1/2 jego pozucji autem szarpie, jakby ktoś je za tyłek złapał czy coś już szlak trafia, czy to normalne? Acha auto nie ma instalacji gazowej


sprzęgło do roboty?

To tyle od kolejnego forumowego eksperta od abimexów pozdrawiam.
 
 
Punkt 4 moze trzeba wyregulować linkę sprzęgła.
  
 
Cytat:
2005-04-04 21:51:34, robreg pisze:
Po tym zawsze mozna poznac czy poldzio ma wtrysk czy gaznika od razu lądującego na 850ciu obrotkach na minutę


Fakt nieraz rano widze jak Poldki dojezdzaja na luzie do swiatel z wyjacym silnikiem ponad 2000 rpm - odrazu wiadomo ze wtryskowiec