Diagnostyka MK7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

W związku z chęcią zdiagnozowania mojego komputerka w MK7 przejrzałem całą grupę i geneneralnie nasuwają mi się takie refleksje jak:
w silnikach (1.6, 1. po 96 roku nie da się zdiagnozować prostymi sposobami pod tytułem dioda + opornik jako czytnik błędów

Chciał bym skontronnować to z Wami - czy się mylę? - może jest jakiś sposób na tanią diagnostykę komputerka w wersji ECCV (chyba to te oznaczenie )

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Piotrek
  
 
Slusznie- podlaczam sie do posta.
  
 
A już myslalem że się myliłem
  
 


A jednak coś znalazłem

http://www.mari.pl/skaner_uniwersalny.htm

ciekaw jestem czy to zadziała

Co wy na to?
  
 
za pomoc diody MK7 1,6 nie przebadasz, bo nie ma złącza... twarde błędy można odczytać TYLKO za pomocą interfejsu Forda (na pozostałych tylko aktulane wskazania czujników)
  
 
No a jaki jest EEC w takim cudzie jak 1.3 Endura E EFi z 1997 roku?
Oczywiście sprawdziłbym sam, ale jeśli dobrze szukałem to jest to kompletnie nieczytelne...
A moze jeszcze jakieś sposoby na badanie ww silnika, np z diodą...
Pozdrowionka
  
 
MK7 nie można sprawdzić za pomocą diody bo nie mają one złącza STAR TEST a jedynie 16-stykowe. Moduł w 1.3 endura to EECV choć nie jest to wtrysk sekwencyjny ale ma PATS-a.
  
 
Cytat:
2005-11-03 14:15:50, TeddyBear pisze:
A jednak coś znalazłem http://www.mari.pl/skaner_uniwersalny.htm ciekaw jestem czy to zadziała Co wy na to?



jest na to sposób !!
kup u kolesia ten tester, odczytaj błędy i odeśli go mówiąc że z Twoim samochodem nie działał i cały czas pisało "ERR" mimo iż wszystko zrobiłeś tak jak było w instrukcji.

koszty:

6zł przesyłka do Ciebie + 250zł "zastaw"
6zł za odesłanie - 250zł zwrot "zastawu"
---------------
RAZEM: cena odczytania błędów 12zł


  
 
To moze ja cos napisze
1.3 endura z 97 roku ma EEC V i pieknie go czyta ELM320(transmisja J1850PWM).
Natomiast pozostałe maja tak zwaną "szybka transmisję" i czyta to tylko fordowski WDS/FDS albo Sykes
krótko mówiąc wystarczy spojrzeć jakie piny sa podpiete pod złącze OBD2(16-pinowe):
2 i 10 -> transmisja PWM (fejsik ok 100-200zł)
3 i 11 -> tzw. "szybka transmisja".

a Ci co co maja "migawke" moga pokusic się o taki testerek http://www.homek.hg.pl/produkt.htm
  
 
Cytat:
2005-11-03 23:27:06, Slawko pisze:
To moze ja cos napisze 1.3 endura z 97 roku ma EEC V i pieknie go czyta ELM320(transmisja J1850PWM). Natomiast pozostałe maja tak zwaną "szybka transmisję" i czyta to tylko fordowski WDS/FDS albo Sykes krótko mówiąc wystarczy spojrzeć jakie piny sa podpiete pod złącze OBD2(16-pinowe): 2 i 10 -> transmisja PWM (fejsik ok 100-200zł) 3 i 11 -> tzw. "szybka transmisja". a Ci co co maja "migawke" moga pokusic się o taki testerek http://www.homek.hg.pl/produkt.htm


A mógłbyś rozwinąć nieco temat "szybkiej transmisji"?? Jest coś poza Fordowskim sprzętem i Syksem, co potrafi to zassać, coś domowej roboty?? Bo ceny obydwu powalają....
No i tam w złączce jest więceje przewodów podłaczonych... czy te 3 i 11 są wyróżnikami??


[ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2005-11-03 23:35:58 ]
  
 
Cytat:
2005-11-03 23:33:22, Kielek pisze:
A mógłbyś rozwinąć nieco temat "szybkiej transmisji"?? Jest coś poza Fordowskim sprzętem i Syksem, co potrafi to zassać, coś domowej roboty?? Bo ceny obydwu powalają....


Kody migowe to rodzaj "wolnej transmisji" i miga tylko kody błedów, natomiast "szybka transmisja" odbywa sie w/g protokołu (o ile dobrze pamietam) J1587 inaczej OBD I w wersji forda. Tak przy okazji to wczesniejsze fordy z EEC IV które mają mozliwość kodów błyskowych posiadaja drugie gniazdo dwu pinowe i na nim jest dokładnie ta sama "szybka transmisja".
wracając do "szybkiej transmisji" to umozliwia ona oprócz odczytu i kasowania kodów błedów takze odczyt bieżących parametrów.
Niestety nie da sie domowymi sposobami zrobić fejsu do tego(koszty).

Znalazłem cos tańszego TUTAJ za jedyne 350 $, tylko nie wiem, czy to odczyta europejską wersję.

Cytat:
No i tam w złączce jest więceje przewodów podłaczonych... czy te 3 i 11 są wyróżnikami??


Tak. wszystkie piny w gnieździe 16 pinowym, maja ściśle określone zadanie-przeznaczenie.

2 i 10 - PWM
3 i 11 - szybka transmisja(lub na niektórych rynkach STAR)
7 - ISO linia K
15- ISO linia L
6 i 14 - CAN
4,5 masa
16 +B (zasilanie)

Przy podłaczonych pinach 2.10, pin 13 zmienia swoja funkcję na mozliwość programowania ECU.

itd.
dodatkowo piny 1,3,8,9,11,12,13 mogą posiadać inne funkcje w zależności od producenta pojazdu.



[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2005-11-03 23:59:35 ]
  
 
Czytam forum czytam i az mi sie w glowie zakrecilo Mogłby mi ktoś napisać jaki komp (ECU) mam w moim essim? 96 rok Monowtrysk. 1.3l
  
 
Wie ktoś może gdzie w Warszawie mogę zrobić względnie tanio diagnostykę komputerową escorta z 97r bo wszędzie gdzie byłem to tylko escorty do 95 roku sprawdzają
a druga sprawa co myślicie o takowym interfejsie
http://moto.allegro.pl/item189040245_interfejs_elm_327_euroscan_2007_can_usb_promocja_.html
czy w ogóle jest sens kupować a jeżeli tak czy można coś taniej kupić?
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-05-02 00:39:39, robcio-88 pisze:
Wie ktoś może gdzie w Warszawie mogę zrobić względnie tanio diagnostykę komputerową escorta z 97r bo wszędzie gdzie byłem to tylko escorty do 95 roku sprawdzają a druga sprawa co myślicie o takowym interfejsie http://moto.allegro.pl/item189040245_interfejs_elm_327_euroscan_2007_can_usb_promocja_.html czy w ogóle jest sens kupować a jeżeli tak czy można coś taniej kupić? pozdrawiam





INTERFEJS

Tak łatwiej
  
 
400 stówki to sporo a ile kosztuje diagnostyka komputerowa? nie musi być w aso :]
  
 
podpięcie do kompoa to koszt około 50-60 zł, w ASO chyba trzy razy tyle.
  
 
tylko jeszcze potrzebuje namiar na jakiś warsztacik w wawie który obsługuje rocznik 97 a interfejs i tak pewnie sobie kupie ale dopiero w następnym miesiącu

chyba że ktoś ma pomysł co mogło mi paść objawy są takie że na jałowym nie równo chodzi lambda wymieniona, świece też, krokowy sprawdzony i to nie on i mechanior mi powiedział że czujnik któryś padł i że muszę na diagnostykę pojechać jakiś pomysł macie? możliwe że to czujnik temperatury ale nie mam jak go sprawdzić bo go nie mogę wykręcić...