Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() BajkowskiM SYMPATYCZNY GOŚĆ łada 2107 1300 + LPG ... Bielsko-Biała | 2005-11-04 17:10:32 mam problem i potrzebuje porady, wymienilem wszystkie weze na nowe odpowietrzylem uklad i po przejechaniu doslownie 10km rozszczelnil sie ten termozawor wewnatrz kabiny i mam saune, jak sie do tego dobrac, jaki demontaz, ba jest calkowity brak dostepu, prosze o pomoc, pilnie ![]() [ wiadomość edytowana przez: BajkowskiM dnia 2005-11-04 23:23:22 ] [ wiadomość edytowana przez: BajkowskiM dnia 2005-11-05 12:11:40 ] [ wiadomość edytowana przez: BajkowskiM dnia 2005-11-07 14:01:10 ] |
![]() janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2005-11-04 18:10:26 Wsadź głowę pod schowek i z latarką oblookaj to. Dojście gówniane a ja musiałem wyjąć cały zespł ogrzewania ale potem coś źle złożyłem i mam dupne nawiewy po bokach. Lepiej kup sobie giętką przedłużkę na małe nasadki w np norauto. |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2005-11-04 18:18:18 Dostac sie jest prosto - znajac sposob.
Kiedys meczylem sie 4 godziny z wymiana, ostatnio jakies 20 minut. ![]() Jelsi tylko masz saune, to nie znaczy ze musisz wymieniac zawor. I nie jest to TERMO zawor, a zwykly zawor - ktory sie otwiera/zamyka dzwigienka - ta dzwigienke ciagnie linka w pancerzu,ktora jest polaczona z dzwigienka na srodku konsoli - tam gdzie jest czerwony znaczek. Jesli dobrze pamietam, to na max w prawo zawor otwarty=cieplo w samochodzie. na max w lewo - zawor zamkniety=zimno w samochodzie. Byc mzoe ze spadla Ci linka z dzwigienki przy zaworze, albo zwyczajnie masz otwarty zawor - bo dzwigienka na srodku konsoli jest na max w prawo(jesli sie nie myle to jest max ogrzewanie-na 99,99%) Z tym ze jesli zawor jest 100% sprawny to chyba automatycznie przy spadnieciu linki powinien byc zamkniety. Lecz stary, moze byc podrdzewialy albo zakamieniony i moze sie nie domykac. Jesli chcesz wymienic to: Po stronie pasarzera z przodu - odkrecic polke(nad "nogami" co jest) Nastepnie bedzie dostep do zaworu - ktory znajduje sie po lewej stronie od miejsca z ktorego odkrecilismy polke.(nad kanalem nadmuchowym prawym) Odkrecamy mala srubeczke od zaworu ktora trzyma pancerz, i sciagamy linke- oko linki- z dzwigienki zaworu. Odkreca sie srubki ktore sa na wierzchu - czyli od strony nagrzewnicy(2), i jedna od strony rury wchodzacej pod maske. Bo druga jest niedostepna dobrze. Nastepnie otwiera sie maske, i wykreca zdaje sie 2 srubki=blachowkrety ktore trzymaja za pomoca oslony gumowej czy plastikowej, rury ktore wchodza do srodka auta. 2 rury srednicy okolo 15mm - metalowe- jedna od pompy do srodka do nagrzewnicy prowadzi, a druga wyprowadza z nagrzewnicy i prowadzi do glowicy zdaje sie bezposrednio.(to juz zalezy od rury-spotykalem sie z roznymi w roznych ladach) Po odkreceniu tych 2 blachowkretow, mamy mozliwosc ruszania tymi rurami.OSTROZNIE ABY ICH NIE USZKODZIC - stojac z przodu auta, przodem do auta - przesuwamy maxymalnie w lewo - wtedy zawor powinien "wyjsc" z szpilek nagrzewnicy, jak rowniez powinnismy uzyskac dostep do 4tej srubki ktora wczesniej byla niedostepna - wewnatrz auta, od strony rury ktora doprowadza wode do zaworu. Jesli nadal sruba jest slabo dostepna - nalezy przekrecic w zadana strone calosc(zawor rura), aby uzyskac dostep i odkrecic 4ta srubke. Nowy zawor + nowe uszczelki, zlozyc srubki z podkladkami(chyba sa 2 sruby i 2 nakretki na szpilki od nagrzewnicy) zalozyc linke- jej oko- na dzwigienke zaworu, pancerz przykrecic mala srubeczka i gotowe. Dokrecic "obudowe" plastikowa czy gumowa pod maska co rury trzyma. TYLE Nalezy pamietac ze przy wlewaniu cieczy zawor powinien byc otwarty. Polecam wlewac ciecz do rury gumowej ktora normalnie polaczona jest z hlodnica i silnikiem(gora) - w ten sposob aby wlewala sie ciecz ta rura do silnika. |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2005-11-04 19:36:35 W celu ułatwienia sobie roboty nalezy wykręcić również wnętrze schowka.
Aha i niepotrzene jest kombinowanie z odkrecaniej jakichs blachowkretów. Na samym poczatku pod maska oskrecasz cybant z dolnego węża i sciagasz przewód gumowy. Po odkreceniu 2ch nakretek od strony nagrzewnicy wyciagasz zawór razem z przedłużka i spokojnie odkrecasz zawór od przedłużki i przykrecasz nowy (zakładajac nowa uszczelkę.). Naztepnie wkładasz zawór z przedłuzka na miejsce, przykrecasz do nagrzewnicy (2 nakretki) i zakładasz wąż gumowy zacisjakac go nowym cybantem. Wsio. 20 minut roboty z przerwa na maślankę ![]() |
![]() BajkowskiM SYMPATYCZNY GOŚĆ łada 2107 1300 + LPG ... Bielsko-Biała | 2005-11-05 12:16:45 kupiłem orginalny zawór razem z uszczelkami zapłaciłem 38zł podobno orginał symbol 2101 - 8101150, i teraz czeka mnie zabawa, mam nadzieje że się uda i sprawnie mi to pojdzie, chociaż boje się braku dostępu, jeszcze raz wszystkim dziękuję i dam znać o wyniku |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2005-11-05 12:18:51 Wyjmij wnetrze schowka a nie bedzie mowy o braku dostepu. |
![]() BajkowskiM SYMPATYCZNY GOŚĆ łada 2107 1300 + LPG ... Bielsko-Biała | 2005-11-05 15:29:03 wszystko szło gładko według porad aż do momentu jak została do odkręcenia ostatnia czwarta śruba z najgorszym dostępem, a raczej brakiem dostępu i się teraz męcze |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2005-11-05 15:53:45 To dlaczego nie zrobiłeś tego jak ja napisałem i nie wyjąłeś tego razem z przedłużką???? Bez sensu...
Zdejmij dolny przewód bumowy pod maską i wyjnij zawór z przedłużką i nie bedziesz miał problemu! |
![]() BajkowskiM SYMPATYCZNY GOŚĆ łada 2107 1300 + LPG ... Bielsko-Biała | 2005-11-05 20:18:35 nie posluchalem bo tego wezyka nie moglem zdjac, sie przykleil, a poza tym jest bardzo krociotki (jakies 8cm) bo zaraz za nim mam trojnik bo w mojej ladzienie mam gaz, nie byle zle ALE jak juz skonczylem i odpowietrzylem, wszystko extra, ale po jakims czasie nagrzewnica mi sie zapowietrza, znowu odpowietrzam i znowu extra i znowu sie zapowietrza, CZYZBY DLATEGO ZE NIE WYMIENILEM TRZECIEJ USZCZELKI NA WYJSCIU Z NAGRZEWNICY ????????? POMOCY ?????????? BO ZACZYNA MNIE BRAKOWAC ?????????? A ZBLIZAJA SIE CHLODNE NOCE A JA MAM WODE, POZA TYM BEZ AUTA JAK BEZ REKI POOOOOOOOOOOMOCY |
![]() BajkowskiM SYMPATYCZNY GOŚĆ łada 2107 1300 + LPG ... Bielsko-Biała | 2005-11-05 20:44:33 Ja 20:22:44
WITAM Ja 20:22:53 BajkowskiM z forum Ja 20:23:00 potrzebuje pomocy LESZEK GDYNIA 20:23:07 czesc LESZEK GDYNIA 20:23:08 wlasnie czytałem LESZEK GDYNIA 20:23:11 hmmmm LESZEK GDYNIA 20:23:15 ale jak sie zapowietrza Ja 20:23:18 juz nie mam sily LESZEK GDYNIA 20:23:23 jaki jest objaw? Ja 20:23:33 wiec tak na poczatku byl haos Ja 20:23:40 pozniej uszkodzony Ja 20:23:42 zawor Ja 20:23:52 wymienilem dalem nowe uszczelki Ja 20:23:58 odpowietrzylem Ja 20:24:07 najpierw parownik LESZEK GDYNIA 20:24:41 ten układ sie sam odpowietrza z tego co pametam Ja 20:24:42 pozniej najwyzszy punkt czyli na wyjsciu z nagrzewnicy przy scianie grodziowej w komorze silnika Ja 20:24:51 tam mam trojnik od parownika Ja 20:25:07 i po odpowietrzeniu mam wszystkie weze gorace Ja 20:25:13 i extra ogrzewanie Ja 20:25:24 wlaczam nawiew jade i ok Ja 20:25:34 po jakis 10minutach Ja 20:25:45 przestaje grzac nagrzewnica LESZEK GDYNIA 20:26:01 hmmm LESZEK GDYNIA 20:26:07 za mało płynu w układzie Ja 20:26:09 ale parownik ma obieg nie zapowietrzony i weze na nim sa gorace LESZEK GDYNIA 20:26:12 wody Ja 20:26:17 nie mozliwe Ja 20:26:26 duzy obieg jest LESZEK GDYNIA 20:26:28 no tak ale nagrzewnica jest najdalej w układzie LESZEK GDYNIA 20:26:34 iel wlałeś? Ja 20:26:36 na maly idzie przez parownik Ja 20:26:48 zapowietrza tylko nagrzewnice po pewnym czasie Ja 20:27:00 na dzien dobry 5l Ja 20:27:14 pozniej przy odpowietrzaniu prawie druga 5 LESZEK GDYNIA 20:27:16 w całym układzie bez gazu miesci sie 10 L Ja 20:27:22 czesc napewno odparowalo Ja 20:27:35 caly czas uzupelnialem Ja 20:27:46 w sumie wlazlo jakies 15 LESZEK GDYNIA 20:27:52 wiesz co, wlej płyn bezposrednio do chłodnicy, albo jeszcze lepiej do tego grubego weza co idzie do chłodnicy u góry Ja 20:28:13 caly czas lalem przez chlodnice LESZEK GDYNIA 20:28:20 i masuj przewody, oczywisci eogrzewanie caly czas włączone i siulnik włączony Ja 20:28:33 tylko albo na zapowietrzonym rzyga przez zbiornik Ja 20:29:41 nie mam juz rady dla tej lady LESZEK GDYNIA 20:30:02 spokojnie LESZEK GDYNIA 20:30:15 pewnie przyczyna jest banalna Ja 20:30:26 domyslam sie LESZEK GDYNIA 20:30:26 pewnie to przez ten chlerny gaz........ Ja 20:30:34 watpie Ja 20:30:56 wczesniej gaz mrozil LESZEK GDYNIA 20:30:57 moze zle umieszczony parownik LESZEK GDYNIA 20:30:57 itp.... Ja 20:31:19 parownik najpierw odpowietrzylem gdyz jest bardzo nisko LESZEK GDYNIA 20:31:25 ja juz nie raz wymieniałem ten zawór wniejednej ładzi ei jeszcze nigdy nie miałem problemu z zapowietrzonym układem LESZEK GDYNIA 20:31:38 ten układ sie sam odpowietrza jak juz powiedzialem Ja 20:31:41 jakies niecale 10cm nad kolyska na ktorej lezy silnik Ja 20:32:05 no wiec ja mam chyba pecha Ja 20:32:20 wszystko ok odpowietrzone i dziala LESZEK GDYNIA 20:32:54 a moze z tym nowym zaworem jest cos nie tak? LESZEK GDYNIA 20:33:00 i po nagrzaniu sie przymyka LESZEK GDYNIA 20:33:07 cholera go tam wie Ja 20:33:10 parownik ok co moze byc nie tak Ja 20:33:42 zawor na stale otworzylem na maxa i podparlem bo nie bylo niwej linki w sklepie LESZEK GDYNIA 20:34:52 zawór moze sie przymykać LESZEK GDYNIA 20:35:01 no nie wiem.... Ja 20:35:09 nawet jak jest na sztywno otwrty Ja 20:35:44 a moze to byc ta uszczelka na wyjsciu z nagrzewnicy LESZEK GDYNIA 20:37:00 watpie LESZEK GDYNIA 20:37:20 jakby to byla uszczelka to by leciał ci tam płyn Ja 20:37:30 nie leci Ja 20:37:33 sucho LESZEK GDYNIA 20:37:50 to nie uszczelak Ja 20:38:41 juz mam dosyc LESZEK GDYNIA 20:38:56 ja bym upatrywał tego albo w za małej ilosci płynu albo w złym sterowaniu zaworem Ja 20:39:54 no ale odpowietrzam na zapalonym silniku LESZEK GDYNIA 20:40:14 posciskaj przewody LESZEK GDYNIA 20:40:30 przejedz sie troche i zobacz jaki jest poziom w chlodnicy Ja 20:40:31 przy odpowietrzaniu woda leje sie goraca i mnie parzy Ja 20:41:53 zakrecam opaske nawezu siadam jade i po kilku minutach zima, staje odpowietrzam w najwyzszym punkcie na wciaz zapalonym silniku i znowu goroco i po paru minutach zima LESZEK GDYNIA 20:42:23 napisz to na forum, moze ktos cos innego wymysli LESZEK GDYNIA 20:42:32 napisz dokąłdnie to co teraz mi napisałeś ja SERDECZNE DZIEKI DLA WSZYSTKICH ZA POMOC |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2005-11-06 13:19:02 Witam
jak Ci się układ zapowietrza, to poza tym ze żeby dobrze odpowietrzyć i robi się to na kilka razy, (kilka razy dolewaj płynu na zimnym silniku i zaginaj w dół wąż gumowy, zeby płyn spływał do układu),to sprawdź przede wszytskim korek chłodnicy, a raczej kup nowy, jesli nie jesteś pewien czy jest sprawny. Sprawnosc korka, to przede wszystkim kompletne gumowe uszcelki, sprawna spręzyna, oraz sprawny zaworek zwrotny pod pod dolnym grzybkiem.. Korek utrzymuje własciwe ciśnienie płynu w układzie, zapobiega wywalaniu płuny do zbiorniczka wyrównaczego, oraz pobór brakującego płynu ze zbiorniczka, całe to działanie zaworu to własnie samoodpowietrzanie o którym pisał Leszek ![]() |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2005-11-06 13:20:49 Noooo i to jest wlaśnie szeryf ![]() ![]() Dobrze mieć cię spowrotem ![]() |
![]() Grzesiek SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2005-11-06 13:55:15 weszło 15 litrów?
u mnie nigdy więcej niż 10 nie wchodzilo, też był gaz co do odpowietrzania-Leszek dobrze gada-po wymianie zaworu samo powinno sie odpowietrzyć [ wiadomość edytowana przez: Grzesiek dnia 2005-11-06 14:05:53 ] |
![]() BajkowskiM SYMPATYCZNY GOŚĆ łada 2107 1300 + LPG ... Bielsko-Biała | 2005-11-06 23:03:54 przede wszystkim serdeczne dzieki
a jak sprawdzic czy jest sprawny ten zaworek pod grzybkiem ?????? do korka narazie zalorzylem nowe gumy wyciete z detki i niby cos lepiej ale dalej sie zapowietrza nagrzewnica a przez parownik idzie, a odpowietrzam przy gornej rurce z nagrzewnicy |
![]() krzychuk SYMPATYCZNY GOŚĆ Laguna 1.8RT/VW T4 2 ... lublin | 2005-11-06 23:28:01 wiesz co wymien korek a nie kombinuj z nowymi uszczelkami wycietymi z gumy.koszt zakupu nowego korka to zaledwie niecałe 10 zł ja swoj kupiłem za 8.50 na cpn a niecałe 10l płynu powinno wejsc do układu chłodzenia sinika nawet jak masz LPG |
![]() BajkowskiM SYMPATYCZNY GOŚĆ łada 2107 1300 + LPG ... Bielsko-Biała | 2005-11-06 23:45:06 czy moze sie zapowietrzac jesli zaworek pod korkiem jest zatkany ??? |
![]() Grzesiek SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2005-11-07 00:16:59 mały problem,tyle postów, brak rozwiązania-coś tu nie gra
po czym stwierdzasz że układ się zapowietrza? weszło 10 litrów? jesli tak,to wg mnie zapowietrzony nie jest i przyczyny niedogrzania trzeba szukać gdzie indziej. piszesz że
tzn jak i po co i czy jestes pewien że to co robisz to odpowietrzanie?sory za takie pytania,ale nigdy o czymś takim jak odkrecanie jakichs rurek w celu odpowietrzenia nie słyszałem. odkręcasz zbiornik wyrównawczy,chłodnice, lejesz płyn,aż wejdzie 10 litrow i wsio, ew uciskasz ten wąz o którym Mirek pisze nic więcej,żadnych rurek się nie odkręca zawór jest gorący? a nagrzewnica? przeczytałem to wszystko raz jeszcze z tego co widze masz wode zamiast płynu sprawdź zatem termostat-może ciągle otwarty i ogrzewanie działa tylko na postoju i chwilę po ruszeniu,aż zimne powietrze ostudzi chlodnicę możesz też zrobić tak: zakryj chlodnicę kartonem, nie koniecznie całą-możesz np polowę, pojeździj,zobacz co będzie pilnuj temperatury,jesli niebezpiecznie będzie iśc do czerwonego pola, zdejmij karton [ wiadomość edytowana przez: Grzesiek dnia 2005-11-07 00:24:01 ] |
![]() BajkowskiM SYMPATYCZNY GOŚĆ łada 2107 1300 + LPG ... Bielsko-Biała | 2005-11-07 12:52:17 wymienilem nawet korek od chlodnicy na nowy i dalej to samo
bylem u mechanika ponoc najlepszy w bielsku i wystawil diagnoze: uszczelka pod glowica ewentualnie peknieta glowica, czy ma racje bo to droga impreza taka wymiana u niego, a co jak nie pomoze ? jestem zalamany ![]() [ wiadomość edytowana przez: BajkowskiM dnia 2005-11-07 15:32:16 ] |
![]() BajkowskiM SYMPATYCZNY GOŚĆ łada 2107 1300 + LPG ... Bielsko-Biała | 2005-11-07 15:30:01 dzieki za potwierdzenie diagnozy, co prawda jestem jeszcze bardziej zalamany, nie wiem czy sam podolam z wymiana czy lepiej dac do mechanika, poza tym czy musze planowac glowice czy moge tylko wymienic uszczelki ???? |