MotoNews.pl
4 Zapowietrza mi sie uklad chlodzenia w 2107 (121855/12)
  

Zapowietrza mi sie uklad chlodzenia w 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem i potrzebuje porady, wymienilem wszystkie weze na nowe odpowietrzylem uklad i po przejechaniu doslownie 10km rozszczelnil sie ten termozawor wewnatrz kabiny i mam saune, jak sie do tego dobrac, jaki demontaz, ba jest calkowity brak dostepu, prosze o pomoc, pilnie serdeczne dzieki wszystkim juz jestem madrzejszy, sauna polega na tym ze najpierw z tego zaworu leje mi wode a pozniej puszcza pare do kabiny i mam saune, mysle ze to jest winowajca ktorego musze ukarac, bede walczyl ale juz widze ze bedzie jazda, ma ktos moze ksiazke z lady 1300 w formie elektronicznej ida sciagnac, z gory dziekuje, moze jeszcze pojezdze moja ladzianka

[ wiadomość edytowana przez: BajkowskiM dnia 2005-11-04 23:23:22 ]

[ wiadomość edytowana przez: BajkowskiM dnia 2005-11-05 12:11:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: BajkowskiM dnia 2005-11-07 14:01:10 ]
  
 
Wsadź głowę pod schowek i z latarką oblookaj to. Dojście gówniane a ja musiałem wyjąć cały zespł ogrzewania ale potem coś źle złożyłem i mam dupne nawiewy po bokach. Lepiej kup sobie giętką przedłużkę na małe nasadki w np norauto.
  
 
Dostac sie jest prosto - znajac sposob.
Kiedys meczylem sie 4 godziny z wymiana, ostatnio jakies 20 minut.

Jelsi tylko masz saune, to nie znaczy ze musisz wymieniac zawor.

I nie jest to TERMO zawor, a zwykly zawor - ktory sie
otwiera/zamyka dzwigienka - ta dzwigienke ciagnie linka w pancerzu,ktora jest polaczona z dzwigienka na srodku konsoli - tam gdzie jest czerwony znaczek.
Jesli dobrze pamietam, to na max w prawo zawor otwarty=cieplo w samochodzie.
na max w lewo - zawor zamkniety=zimno w samochodzie.

Byc mzoe ze spadla Ci linka z dzwigienki przy zaworze, albo zwyczajnie masz otwarty zawor - bo dzwigienka na srodku konsoli jest na max w prawo(jesli sie nie myle to jest max ogrzewanie-na 99,99%)
Z tym ze jesli zawor jest 100% sprawny to chyba automatycznie przy spadnieciu linki powinien byc zamkniety.
Lecz stary, moze byc podrdzewialy albo zakamieniony i moze sie nie domykac.

Jesli chcesz wymienic to:

Po stronie pasarzera z przodu - odkrecic polke(nad "nogami" co jest)
Nastepnie bedzie dostep do zaworu - ktory znajduje sie po lewej stronie od miejsca z ktorego odkrecilismy polke.(nad kanalem nadmuchowym prawym)
Odkrecamy mala srubeczke od zaworu ktora trzyma pancerz, i sciagamy linke- oko linki- z dzwigienki zaworu.
Odkreca sie srubki ktore sa na wierzchu - czyli od strony nagrzewnicy(2), i jedna od strony rury wchodzacej pod maske. Bo druga jest niedostepna dobrze.
Nastepnie otwiera sie maske, i wykreca zdaje sie 2 srubki=blachowkrety ktore trzymaja za pomoca oslony gumowej czy plastikowej, rury ktore wchodza do srodka auta. 2 rury srednicy okolo 15mm - metalowe- jedna od pompy do srodka do nagrzewnicy prowadzi, a druga wyprowadza z nagrzewnicy i prowadzi do glowicy zdaje sie bezposrednio.(to juz zalezy od rury-spotykalem sie z roznymi w roznych ladach)

Po odkreceniu tych 2 blachowkretow, mamy mozliwosc ruszania tymi rurami.OSTROZNIE ABY ICH NIE USZKODZIC - stojac z przodu auta, przodem do auta - przesuwamy maxymalnie w lewo - wtedy zawor powinien "wyjsc" z szpilek nagrzewnicy, jak rowniez powinnismy uzyskac dostep do 4tej srubki ktora wczesniej byla niedostepna - wewnatrz auta, od strony rury ktora doprowadza wode do zaworu.
Jesli nadal sruba jest slabo dostepna - nalezy przekrecic w zadana strone calosc(zawor rura), aby uzyskac dostep i odkrecic 4ta srubke.
Nowy zawor + nowe uszczelki, zlozyc srubki z podkladkami(chyba sa 2 sruby i 2 nakretki na szpilki od nagrzewnicy) zalozyc linke- jej oko- na dzwigienke zaworu, pancerz przykrecic mala srubeczka i gotowe.
Dokrecic "obudowe" plastikowa czy gumowa pod maska co rury trzyma.
TYLE

Nalezy pamietac ze przy wlewaniu cieczy zawor powinien byc otwarty.
Polecam wlewac ciecz do rury gumowej ktora normalnie polaczona jest z hlodnica i silnikiem(gora) - w ten sposob aby wlewala sie ciecz ta rura do silnika.
  
 
W celu ułatwienia sobie roboty nalezy wykręcić również wnętrze schowka.

Aha i niepotrzene jest kombinowanie z odkrecaniej jakichs blachowkretów. Na samym poczatku pod maska oskrecasz cybant z dolnego węża i sciagasz przewód gumowy. Po odkreceniu 2ch nakretek od strony nagrzewnicy wyciagasz zawór razem z przedłużka i spokojnie odkrecasz zawór od przedłużki i przykrecasz nowy (zakładajac nowa uszczelkę.). Naztepnie wkładasz zawór z przedłuzka na miejsce, przykrecasz do nagrzewnicy (2 nakretki) i zakładasz wąż gumowy zacisjakac go nowym cybantem.

Wsio. 20 minut roboty z przerwa na maślankę
  
 
kupiłem orginalny zawór razem z uszczelkami zapłaciłem 38zł podobno orginał symbol 2101 - 8101150, i teraz czeka mnie zabawa, mam nadzieje że się uda i sprawnie mi to pojdzie, chociaż boje się braku dostępu, jeszcze raz wszystkim dziękuję i dam znać o wyniku
  
 
Wyjmij wnetrze schowka a nie bedzie mowy o braku dostepu.
  
 
wszystko szło gładko według porad aż do momentu jak została do odkręcenia ostatnia czwarta śruba z najgorszym dostępem, a raczej brakiem dostępu i się teraz męcze
  
 
To dlaczego nie zrobiłeś tego jak ja napisałem i nie wyjąłeś tego razem z przedłużką???? Bez sensu...

Zdejmij dolny przewód bumowy pod maską i wyjnij zawór z przedłużką i nie bedziesz miał problemu!
  
 
nie posluchalem bo tego wezyka nie moglem zdjac, sie przykleil, a poza tym jest bardzo krociotki (jakies 8cm) bo zaraz za nim mam trojnik bo w mojej ladzienie mam gaz, nie byle zle ALE jak juz skonczylem i odpowietrzylem, wszystko extra, ale po jakims czasie nagrzewnica mi sie zapowietrza, znowu odpowietrzam i znowu extra i znowu sie zapowietrza, CZYZBY DLATEGO ZE NIE WYMIENILEM TRZECIEJ USZCZELKI NA WYJSCIU Z NAGRZEWNICY ????????? POMOCY ?????????? BO ZACZYNA MNIE BRAKOWAC ?????????? A ZBLIZAJA SIE CHLODNE NOCE A JA MAM WODE, POZA TYM BEZ AUTA JAK BEZ REKI POOOOOOOOOOOMOCY
  
 
Ja 20:22:44

WITAM

Ja 20:22:53

BajkowskiM z forum

Ja 20:23:00

potrzebuje pomocy

LESZEK GDYNIA 20:23:07

czesc

LESZEK GDYNIA 20:23:08

wlasnie czytałem

LESZEK GDYNIA 20:23:11

hmmmm

LESZEK GDYNIA 20:23:15

ale jak sie zapowietrza

Ja 20:23:18

juz nie mam sily

LESZEK GDYNIA 20:23:23

jaki jest objaw?

Ja 20:23:33

wiec tak na poczatku byl haos

Ja 20:23:40

pozniej uszkodzony

Ja 20:23:42

zawor

Ja 20:23:52

wymienilem dalem nowe uszczelki

Ja 20:23:58

odpowietrzylem

Ja 20:24:07

najpierw parownik

LESZEK GDYNIA 20:24:41

ten układ sie sam odpowietrza z tego co pametam

Ja 20:24:42

pozniej najwyzszy punkt czyli na wyjsciu z nagrzewnicy przy scianie grodziowej w komorze silnika

Ja 20:24:51

tam mam trojnik od parownika

Ja 20:25:07

i po odpowietrzeniu mam wszystkie weze gorace

Ja 20:25:13

i extra ogrzewanie

Ja 20:25:24

wlaczam nawiew jade i ok

Ja 20:25:34

po jakis 10minutach

Ja 20:25:45

przestaje grzac nagrzewnica

LESZEK GDYNIA 20:26:01

hmmm

LESZEK GDYNIA 20:26:07

za mało płynu w układzie

Ja 20:26:09

ale parownik ma obieg nie zapowietrzony i weze na nim sa gorace

LESZEK GDYNIA 20:26:12

wody

Ja 20:26:17

nie mozliwe

Ja 20:26:26

duzy obieg jest

LESZEK GDYNIA 20:26:28

no tak ale nagrzewnica jest najdalej w układzie

LESZEK GDYNIA 20:26:34

iel wlałeś?

Ja 20:26:36

na maly idzie przez parownik

Ja 20:26:48

zapowietrza tylko nagrzewnice po pewnym czasie

Ja 20:27:00

na dzien dobry 5l

Ja 20:27:14

pozniej przy odpowietrzaniu prawie druga 5

LESZEK GDYNIA 20:27:16

w całym układzie bez gazu miesci sie 10 L

Ja 20:27:22

czesc napewno odparowalo

Ja 20:27:35

caly czas uzupelnialem

Ja 20:27:46

w sumie wlazlo jakies 15

LESZEK GDYNIA 20:27:52

wiesz co, wlej płyn bezposrednio do chłodnicy, albo jeszcze lepiej do tego grubego weza co idzie do chłodnicy u góry

Ja 20:28:13

caly czas lalem przez chlodnice

LESZEK GDYNIA 20:28:20

i masuj przewody, oczywisci eogrzewanie caly czas włączone i siulnik włączony

Ja 20:28:33

tylko albo na zapowietrzonym rzyga przez zbiornik

Ja 20:29:41

nie mam juz rady dla tej lady

LESZEK GDYNIA 20:30:02

spokojnie

LESZEK GDYNIA 20:30:15

pewnie przyczyna jest banalna

Ja 20:30:26

domyslam sie

LESZEK GDYNIA 20:30:26

pewnie to przez ten chlerny gaz........

Ja 20:30:34

watpie

Ja 20:30:56

wczesniej gaz mrozil

LESZEK GDYNIA 20:30:57

moze zle umieszczony parownik

LESZEK GDYNIA 20:30:57

itp....

Ja 20:31:19

parownik najpierw odpowietrzylem gdyz jest bardzo nisko

LESZEK GDYNIA 20:31:25

ja juz nie raz wymieniałem ten zawór wniejednej ładzi ei jeszcze nigdy nie miałem problemu z zapowietrzonym układem

LESZEK GDYNIA 20:31:38

ten układ sie sam odpowietrza jak juz powiedzialem

Ja 20:31:41

jakies niecale 10cm nad kolyska na ktorej lezy silnik

Ja 20:32:05

no wiec ja mam chyba pecha

Ja 20:32:20

wszystko ok odpowietrzone i dziala

LESZEK GDYNIA 20:32:54

a moze z tym nowym zaworem jest cos nie tak?

LESZEK GDYNIA 20:33:00

i po nagrzaniu sie przymyka

LESZEK GDYNIA 20:33:07

cholera go tam wie

Ja 20:33:10

parownik ok co moze byc nie tak

Ja 20:33:42

zawor na stale otworzylem na maxa i podparlem bo nie bylo niwej linki w sklepie

LESZEK GDYNIA 20:34:52

zawór moze sie przymykać

LESZEK GDYNIA 20:35:01

no nie wiem....

Ja 20:35:09

nawet jak jest na sztywno otwrty

Ja 20:35:44

a moze to byc ta uszczelka na wyjsciu z nagrzewnicy

LESZEK GDYNIA 20:37:00

watpie

LESZEK GDYNIA 20:37:20

jakby to byla uszczelka to by leciał ci tam płyn

Ja 20:37:30

nie leci

Ja 20:37:33

sucho

LESZEK GDYNIA 20:37:50

to nie uszczelak

Ja 20:38:41

juz mam dosyc

LESZEK GDYNIA 20:38:56

ja bym upatrywał tego albo w za małej ilosci płynu albo w złym sterowaniu zaworem

Ja 20:39:54

no ale odpowietrzam na zapalonym silniku

LESZEK GDYNIA 20:40:14

posciskaj przewody

LESZEK GDYNIA 20:40:30

przejedz sie troche i zobacz jaki jest poziom w chlodnicy

Ja 20:40:31

przy odpowietrzaniu woda leje sie goraca i mnie parzy

Ja 20:41:53

zakrecam opaske nawezu siadam jade i po kilku minutach zima, staje odpowietrzam w najwyzszym punkcie na wciaz zapalonym silniku i znowu goroco i po paru minutach zima

LESZEK GDYNIA 20:42:23

napisz to na forum, moze ktos cos innego wymysli

LESZEK GDYNIA 20:42:32

napisz dokąłdnie to co teraz mi napisałeś

ja

SERDECZNE DZIEKI DLA WSZYSTKICH ZA POMOC
  
 
Witam
jak Ci się układ zapowietrza, to poza tym ze żeby dobrze odpowietrzyć i robi się to na kilka razy, (kilka razy dolewaj płynu na zimnym silniku i zaginaj w dół wąż gumowy, zeby płyn spływał do układu),to sprawdź przede wszytskim korek chłodnicy, a raczej kup nowy, jesli nie jesteś pewien czy jest sprawny.
Sprawnosc korka, to przede wszystkim kompletne gumowe uszcelki, sprawna spręzyna, oraz sprawny zaworek zwrotny pod pod dolnym grzybkiem..
Korek utrzymuje własciwe ciśnienie płynu w układzie, zapobiega wywalaniu płuny do zbiorniczka wyrównaczego, oraz pobór brakującego płynu ze zbiorniczka, całe to działanie zaworu to własnie samoodpowietrzanie o którym pisał Leszek
  
 
Noooo i to jest wlaśnie szeryf Ja zupełnie zapomniałem o korku w chłodnicy a to przecież podstawa

Dobrze mieć cię spowrotem
  
 
weszło 15 litrów?
u mnie nigdy więcej niż 10 nie wchodzilo, też był gaz

co do odpowietrzania-Leszek dobrze gada-po wymianie zaworu samo powinno sie odpowietrzyć

[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek dnia 2005-11-06 14:05:53 ]
  
 
przede wszystkim serdeczne dzieki

a jak sprawdzic czy jest sprawny ten zaworek pod grzybkiem ??????
do korka narazie zalorzylem nowe gumy wyciete z detki i niby cos lepiej ale dalej sie zapowietrza nagrzewnica a przez parownik idzie, a odpowietrzam przy gornej rurce z nagrzewnicy
  
 
wiesz co wymien korek a nie kombinuj z nowymi uszczelkami wycietymi z gumy.koszt zakupu nowego korka to zaledwie niecałe 10 zł ja swoj kupiłem za 8.50 na cpn a niecałe 10l płynu powinno wejsc do układu chłodzenia sinika nawet jak masz LPG
  
 
czy moze sie zapowietrzac jesli zaworek pod korkiem jest zatkany ???
  
 
mały problem,tyle postów, brak rozwiązania-coś tu nie gra

po czym stwierdzasz że układ się zapowietrza?

weszło 10 litrów?
jesli tak,to wg mnie zapowietrzony nie jest i przyczyny niedogrzania trzeba szukać gdzie indziej.

piszesz że
Cytat:
odpowietrzam przy gornej rurce z nagrzewnicy



tzn jak i po co i czy jestes pewien że to co robisz to odpowietrzanie?sory za takie pytania,ale nigdy o czymś takim jak odkrecanie jakichs rurek w celu odpowietrzenia nie słyszałem.

odkręcasz zbiornik wyrównawczy,chłodnice, lejesz płyn,aż wejdzie 10 litrow i wsio, ew uciskasz ten wąz o którym Mirek pisze
nic więcej,żadnych rurek się nie odkręca



zawór jest gorący? a nagrzewnica?




przeczytałem to wszystko raz jeszcze

z tego co widze masz wode zamiast płynu

sprawdź zatem termostat-może ciągle otwarty i ogrzewanie działa tylko na postoju i chwilę po ruszeniu,aż zimne powietrze ostudzi chlodnicę


możesz też zrobić tak:
zakryj chlodnicę kartonem, nie koniecznie całą-możesz np polowę, pojeździj,zobacz co będzie
pilnuj temperatury,jesli niebezpiecznie będzie iśc do czerwonego pola, zdejmij karton



[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek dnia 2005-11-07 00:24:01 ]
  
 
wymienilem nawet korek od chlodnicy na nowy i dalej to samo

bylem u mechanika ponoc najlepszy w bielsku i wystawil diagnoze: uszczelka pod glowica ewentualnie peknieta glowica, czy ma racje bo to droga impreza taka wymiana u niego, a co jak nie pomoze ?

jestem zalamany

[ wiadomość edytowana przez: BajkowskiM dnia 2005-11-07 15:32:16 ]
  
 
Witam, jak już co to uszczelka POD a nie NAD głowicą i raczej ten mechanik na 99,9% ma rację, tym bardziej jak tyle płynu tam gdzieś wchodzi. Jak kogoś interesuje to prześwietlenie głowicy promieniami roentgena w celu znalezienia ew. pęknięć to koszt od 30 do 50 zł.
Zanikanie ogrzewania zaraz po uzupełnieniu czy tam odpowietrzeniu ukł. chłodzenia jest typowym objawem uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Najlepiej widać bedzie po zdjęciu głowicy, roboty jest troszkę ale nowa uszczelka nie jest droga.
Pozdrawiam.
  
 
dzieki za potwierdzenie diagnozy, co prawda jestem jeszcze bardziej zalamany, nie wiem czy sam podolam z wymiana czy lepiej dac do mechanika, poza tym czy musze planowac glowice czy moge tylko wymienic uszczelki ????