MotoNews.pl
  

Cewki zapłonowe, zapłon, przeróbki konkretne [125p]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jako że w 125p jest bardzo słaby układ zapłonowy ( ) zastanawiam się nad zmianą na coś lepszego, od razu zaznaczam że wiem o możliwości zamontowania elektronicznego z poldolota i świec 0,9 zamiast 0,6 ale chcę się dowiedzieć czy istnieją inne rozwiązania takie jak:

1) czy można zamontować 4 cewki, po jednej na każdy cylinder aby uniknąć strat w kopułce itp i w jaki sposób możnaby to wykonać to znaczy, skąd wziąć/jak przerobić aparat zapłonowy do tego celu i co jeszcze jest potrzebne

2) czy można zmienić cewkę na jakąś mocniejszą, jeśli tak to od czego taka cewka mogłaby być (od jakiego samochodu) i co trzeba by było przerabiać (jaki kondensator itp), cewka może być baaardzo duża, bo akumulator mam w bagażniku a więc mam dużo miejsca pod maską

nie chcę odpowiedzi typu "po co ci to" albo "weź z poloneza" ale tylko praktyczne odpowiedzi typu skąd wziąć/jak przerobić.
  
 
Układ zapłonowy - elektroniczny - od Poloneza to jeden z mocniejszych układów jakie znam. Bez problemu radzi sobie z różnymi wynalazkami typu Brisk Racing, Golden Lodge (mowa o świecach). Oczywiście pod warunkiem, że jego stan jest nienaganny - kable nieskooporowe typu Bougicord. Odradzam silikonowe z wiązką węglową. Stosowany w Caro Plus układ boschowski z podwójną cewką i wyładowaniem na dwóch świecach na raz (jedno na suwie wydechu - tzw tracona iskra) nie ma już tej energii. Skutecznie można na nim spowodować świecenie katalizatora na skutek zalania swiecy - dotyczy to świec Brisk. Jedyna zmiana jaką mogę polecić to zastosowanie porządnej cewki zapłonowej. Osobiście używałem cewki Boscha ale z napisem " FOR TRANSISTOR IGNITION" co do modułow to polecam HYBRYD H 161 jako lepszy od Telpoda GL 118. Co do modułu APE - 05 wersja sportowa to go nie miałem okazji spóbować.
  
 
czyli mówisz że zapłon elektroniczny z poldolota jest mocniejszy niż wynalazki typu 4 cewki albo jedna wielka cewka?

no dobra, a jest jakiś samochód z którego możnaby "wtdobyć" dużo mocniejszą cewkę i zamontować w 125p?

[ wiadomość edytowana przez: Hush dnia 2005-11-08 13:49:24 ]
  
 
Pamiętam, ze w VW Passacie 79 cewka od klasycznego zapłonu dawała mocniejszą iskrę.
  
 
myślisz że można spróbowaćwłożyć cewkę od passata 79?
  
 
Pogadaj z Dr. Dcottem, ma zamiar zrobic wlasnie zaplon z rozdzielaczem niskiego napiecia i 4 cewkami bezposrednio nad swieca (z jakiegos w miare nowego Renault, chyba cos w stylu 1,2 czy 1,4).
  
 
Cytat:
2005-11-08 15:11:56, Hush pisze:
myślisz że można spróbowaćwłożyć cewkę od passata 79?


Nie próbowałem w drugą stronę, natomiast Passat z cewką od FIATa w ogóle nie chciał działać. Jak zmierzyłem omomierzem, to wyszło, że uzwojenie pierwotne w VW jest takie jak w 125p, a wtórne jest tak ze 2,5 raza dłuższe.
  
 
czyli w takim razie cewka passata jest mocniejsza i kredens powinien odpalić


co do rozdzielacza niskiego napięcia to właśnie o to mi chodzi aby takie coś zmontować ale nie znam sie na tym na tyle dobrze aby wykonać to samemu
  
 
Kiedyś w "Sam Zrobię" był opis cyfrowego zapłonu do 125p.
  
 
Maly offtopic albo i nie. W moim Boschu GLI ( 1998 ) pojawia sie czasem dosc silny samozaplon przy przyspieszaniu w goretsze dni, mimo ze silnik sie nie przegrzewa. I to pomimo nowych swiec, dobrych kabli, poczyszczonych zlacz, czujnika, itd itp. Nie wiem czy mam za slaba iskre, ze pod obciazeniem sie cos takiego robi, czy modul walniety czy cos z czujnikiem jest, bo wrazenie jest takie jakbym mial zbyt wczesny zaplon. Raz ze samozaplon przy przyspieszaniu a dwa troche za slabo ciagnie z dolu jak na moj gust. Moze ktos z praktyka elektroniczna moze polecic jak malym kosztem poprawic u mnie zaplon? Mowie o kwocie do ok. 200zl.


[ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2005-11-09 16:18:00 ]
  
 
W kwocie do 30zł to kup porządny wentylator od komputera (taki od obudowy) i przykręć go aby dmuchał na moduł. Powinno pomóc.
  
 
Na co? Na stukowe?
Ja bym spróbował obniżyc temp silnika np 82 stopnie, brak osłony miski olejowej (o ile u ciebie była), warto sie podłaczyć pod kompa aby sprawdzicjaką silnik ma według niego temperaturę. Popróbuj też z podaniem do filtra zimnego/ciepłego powietrza.
Generalnie w boschach taki objaw wystepuje. I to wkurza!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Najprostrza metoda to zamiana samochodu... na GSi... 90% tak ma i sposobu na to przez kilka lat istnienia tego forum nie wymyślono...
  
 
Witajcie.

Odgrzeje watak takim pytaniem

Czy mozna wymienic aparat zaplonowy taki zwykly na elektroniczny taki z jakism tam modulem czy cos? Chodzi mi o taka wymiane ze wyjmuje jeden w wkladam drugi. Teraz mam taki ze do aparatu dochodzi taka rurka od filtra powietrza (ktos mi wyjasni po co??).

Da sie tak czy jakos inaczej trzeba co robic?

  
 
ESP, przejrzyj to forum i spróbuj sam poszukać na takie pytanie odpowiedzi. Przeczytaj skądkolwiek o tym, z czego składa się elektroniczny zapłon w silnikach Poloneza (cewka, moduł sterujący, bezstykowy aparat zapłonowy, oraz pi******ny zielony kabelek) i naprawdę spróbuj pokombinować nad tym problemem. Wtedy dopiero przedstaw swoje wnioski, z pytaniem czy się mylisz, czy dobrze myślisz. Aha.... jak napiszesz jeszcze jaki to silnik, to może nawet ktoś będzie w stanie ci rzeczowo na to pytanie odpowiedzieć.

Dzięki temu szybciej uzyskasz odpowiedź na swoje pytanie, uwierz mi naprawdę!
 
 
Cytat:
2005-12-23 13:19:47, esp pisze:
Witajcie. Odgrzeje watak takim pytaniem Czy mozna wymienic aparat zaplonowy taki zwykly na elektroniczny taki z jakism tam modulem czy cos? Chodzi mi o taka wymiane ze wyjmuje jeden w wkladam drugi. Teraz mam taki ze do aparatu dochodzi taka rurka od filtra powietrza (ktos mi wyjasni po co??). Da sie tak czy jakos inaczej trzeba co robic?



chodzi Ci o to żeby zmiast palca w rozdzielaczu. coś elektronicznego rozdzielało zapłon?

nie da się, trzeba by zmienić cały układ zapłonowy
  
 
Cytat:
2005-12-23 13:58:18, LifeGuard pisze:
chodzi Ci o to żeby zmiast palca w rozdzielaczu. coś elektronicznego rozdzielało zapłon? nie da się, trzeba by zmienić cały układ zapłonowy


Life, piszesz o tym, by założył sobie ECMkę oraz całe bebechy od BOSCHa albo Abimexa SPI? Jak dla mnie paranoja, ale cóż...

P.S. Przed chwilą przez przypadek malo co bym Life-a posta nie zedytował... spudłowałem w ikonkę
 
 
Cytat:
2005-12-23 14:16:15, robreg pisze:
... P.S. Przed chwilą przez przypadek malo co bym Life-a posta nie zedytował... spudłowałem w ikonkę



no teraz to trzeba uważać bo widok okna jak w myśliwcu, tyle przycisków
  
 
Cytat:
2005-12-23 15:29:39, LifeGuard pisze:
no teraz to trzeba uważać bo widok okna jak w myśliwcu, tyle przycisków


Do czegoś takiego można się przyzwyczaić. BTW - wymyśliłem nowy wskaźnik

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
jaki i czego tym razem ten wskaznik Olo